Okres przejściowy - co to takiego

Tu można uprawiać dyskutanctwo ;-)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

pull_up
Posty: 65
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 22:55

Okres przejściowy - co to takiego

Post autor: pull_up »

Dziękuję za odpowiedź Pawelsky. A jak należy rozumieć okres przejściowy? Czyli do 2023 roku będą obowiązywały zarówno stare, polskie jak i nowe europejskie przepisy? Czy znane są może propozycje wysokości opłaty rejestracyjnej oraz to, czy będzie ona jednorazowa.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

pull_up pisze:Czyli do 2023 roku będą obowiązywały zarówno stare, polskie jak i nowe europejskie przepisy?
Nie, od stycznia 2021 obowiazuja nowe przepisy i zdefiniowany przez nie okres przejsciowy.
pull_up
Posty: 65
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 22:55

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pull_up »

Okres przejściowy to z definicji "wynegocjowana przez dany kraj kandydacki lub członkowski Unii Europejskiej liczba lat, podczas których jego zobowiązanie w danej dziedzinie wobec UE nie ma zastosowania, albo wynegocjowana przez Unię Europejską liczba lat, podczas których dostosowuje ona swoją gospodarkę do sytuacji wytworzonej przez przyjęcie nowego członka". Czyli na czym w tm konkretnym przypadku będzie polegał okres przejściowy?

Czyli zmiany w stosunku do grupy, w której znajduje się Mavic Mini są raczej kosmetyczne. Choć wypada jeszcze poczekać na wysokość opłaty rejestracyjnej.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

pull_up pisze:Okres przejściowy to z definicji "wynegocjowana przez dany kraj kandydacki lub członkowski Unii Europejskiej liczba lat, podczas których jego zobowiązanie w danej dziedzinie wobec UE nie ma zastosowania, albo wynegocjowana przez Unię Europejską liczba lat, podczas których dostosowuje ona swoją gospodarkę do sytuacji wytworzonej przez przyjęcie nowego członka". Czyli na czym w tm konkretnym przypadku będzie polegał okres przejściowy?
Nie wymyslaj swoich definicji tylko przeczytaj artykuly 20 i 22 rozporzadzenia wykonawczego.
pull_up pisze:Czyli zmiany w stosunku do grupy, w której znajduje się Mavic Mini są raczej kosmetyczne.
Ograniczenie max wysokosci lotu do 120m nie nazwalbym kosmetycznym.
pull_up
Posty: 65
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 22:55

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pull_up »

Ta definicja jest ogólnodostępna, nie ja ją wymyślałem... ;-) Teraz w wielu miejscach też obowiązywało takie ograniczenie, zresztą jak można takim maleństwem latać VLOS na wysokości 200 czy 300m? :-)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

pull_up pisze:Ta definicja jest ogólnodostępna, nie ja ją wymyślałem... ;-)
Ale nie ma zwiazku z dyskutowanym tematem, wiec cytowanie jej w tym kontekscie nie ma wiekszego sensu.
pull_up pisze:Teraz w wielu miejscach też obowiązywało takie ograniczenie
Tylko w niektorych szczegolnych strefach, wiec w zdecydowanej wiekszosci przestrzeni powietrznej takiego ograniczenia teraz nie ma.
pull_up
Posty: 65
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 22:55

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pull_up »

Pawelsky, nie chcę się kłócić, bo nie ma ku temu najmniejszego powodu :-) Jeśli jednak rozmawiamy o "okresie przejściowym", to ogólnodostępna definicja tego pojęcia chyba ma zastosowanie (bo dlaczego nie ma mieć). To jest cały czas na temat. Próbuję tylko właściwie zrozumieć, "co wolno a czego nie" oraz "kiedy". Pisałeś o artykułach 20 i 22 rozporządzenia wykonawczego - gdzie powinienem szukać tego dokumentu?

Z tym pułapem oczywiście masz rację ale ja bym i tak bał się latać akurat Mini na wysokościach sporo powyżej 120m (brak widoczności + wiatr).
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

pull_up pisze:Pawelsky, nie chcę się kłócić, bo nie ma ku temu najmniejszego powodu
Wiec przestan to robic. Zamiast tego skup sie na czytaniu przepisow.
pull_up pisze:ale jeśli rozmawiamy o "okresie przejściowym"
Nie, rozmawiamy o okresie przejsciowym okreslonym w nowych przepisach (konkretnie w art. 20 i 22)
pull_up pisze:to ogólnodostępna definicja tego pojęcia chyba ma zastosowanie (bo dlaczego nie ma mieć).
Nie ma, bo ten okres przejsciowy (rok od ogloszenia przepisow) trwal do 1 lipca 2020. Wyjatkowo zostal przedluzony do konca roku z uwagi na COVID-19, ale 1 2021 stycznia nowe przepisy w pelni obowiazuja.
pull_up
Posty: 65
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 22:55

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pull_up »

Czyli źle się wyraziłeś pisząc "od stycznia 2021 obowiazuja nowe przepisy i zdefiniowany przez nie okres przejsciowy". Skoro okres przejściowy obowiązywał do 1 lipca 2020, nie będzie obowiązywał od 1 stycznia 2021. Stad całe nieporozumienie. W każdym razie dzięki za odpowiedź, przynajmniej wiem że dla mnie zmiany w przepisach są zupełnie nieistotne. No chyba, że opłata rejestracyjna wyniesie kilkaset złotych... ;-)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

pull_up pisze:Czyli źle się wyraziłeś pisząc "od stycznia 2021 obowiazuja nowe przepisy i zdefiniowany przez nie okres przejsciowy".
Wyrazilem sie dobrze i precyzyjnie.
pull_up pisze:Skoro okres przejściowy obowiązywał do 1 lipca 2020, nie będzie obowiązywał od 1 stycznia 2021.
Po raz kolejny mieszasz okresy przejsciowe.
pull_up pisze:Stad całe nieporozumienie.
Nieporozumienie wynika z faktu ze zamiast zapoznac sie z przepisami probujesz wymyslac wlasne interpretacje.
pull_up
Posty: 65
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 22:55

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pull_up »

Ja niczego nie wymyślam, tylko grzecznie pytam. Ty odpowiadasz, często nie odnosząc się do konkretów, tylko "czepiając się słówek" na siłę starasz się wytknąć komuś błędy. Gdybyś naprawdę chciał odpowiedzieć wyłącznie na temat, mógłbyś zrobić to za pierwszym razem w trzech zdaniach. Ponadto ja zawsze potrafię przyznać się do przejęzyczenia czy błędu... ale to ja. Zostawmy już te didaskalia, bo to naprawdę słabe jest... EOT.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

pull_up pisze:Zostawmy już te didaskalia, bo to naprawdę słabe jest... EOT.
Sugerowalem Ci to juz tutaj, mimo to nadal bijesz piane. I tak zgadzam sie, jest to slabe. Mam nadzieje ze rozumiesz znaczenie EOT i sie do niego w koncu zastosujesz.
pull_up
Posty: 65
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 22:55

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pull_up »

Tak kolego Pawelsky, rozumiem znaczenie EOT (end of topic - koniec tematu) i nie zamierzam do niego wracać, zwłaszcza w rozmowie z Tobą. Domyślam się, że to notoryczne udowadnianie innym "że są w błędzie" jest elementem jakiejś terapii... Mam nadzieję, że skutecznej. Mimo wszystko życzę miłego dnia, naprawdę warto uśmiechać się do ludzi i nie szukać wśród nich wrogów.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

pull_up pisze:Tak kolego Pawelsky, rozumiem znaczenie EOT
Fakt ze dalej drazysz temat wskazuje ze niestety jednak nie rozumiesz... :roll:

P.S. Mala prosba do admina o wydzielenie tej paplaniny z watka :)
pull_up
Posty: 65
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 22:55

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pull_up »

Rozumiem, że "syndrom ostatniego zdania" jest nie do przezwyciężenia. Przyłączam się do prośby, niech Admin wyrzuci zbędne wpisy z WĄTKU.
ODPOWIEDZ