Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 19 wrz 2019, 20:33

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: wtorek 10 wrz 2019, 19:33 
Offline

Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
Posty: 27
Lokalizacja: GB
Mam nadzieję że wszystko się jakoś ułoży. I wyjdzie "in plus".

"Muszą również zapewniać jednoznaczną zdalną identyfikację przy pomocy otwartego protokołu, dzięki któremu będą emitować: numer rejestracyjny operatora drona, numer seryjny drona, jego położenie, wysokość lotu, prędkość, przebieg trasy a także położenie pilota BSP (zakładam, że chodzi o położenie aparatury sterującej) lub miejsca startu."

Numer seryjny drona, a rejestrować miał się niby operator ;)


http://www.swiatdronow.pl/dronowe-prawo ... -2020-roku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 wrz 2019, 21:20 
Offline

Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 18:54
Posty: 231
Lokalizacja: montreal.kan
rc.fpv.poland pisze:
Numer seryjny drona, a rejestrować miał się niby operator ;)


http://www.swiatdronow.pl/dronowe-prawo ... -2020-roku




czyli tak jak u nas,operator i jego drony musza byc rejestrowane od 2020


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 03:19 
Offline

Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
Posty: 27
Lokalizacja: GB
Nie ma rady, trzeba zacząć czytać te ustawy.

1.Czy dotyczy to komercyjnych, prywatnych, wszystkich?
2.Czy dotyczy to wszystkich modeli latających zdalnie sterowanych? Czy tylko tzw. "dronów" czytaj kopterów?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 06:01 
Offline

Rejestracja: środa 17 lut 2016, 11:04
Posty: 715
a tu jest pokazane, jak Chińczycy omijają zapis w ustawie o bezzałogowcach

[video:2ne0bm8f]https://www.youtube.com/watch?v=ro-f7fTlkTs[/video:2ne0bm8f]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 07:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Posty: 563
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Muszą również zapewniać jednoznaczną zdalną identyfikację przy pomocy otwartego protokołu, dzięki któremu będą emitować: numer rejestracyjny operatora drona, numer seryjny drona, jego położenie, wysokość lotu, prędkość, przebieg trasy a także położenie pilota BSP (zakładam, że chodzi o położenie aparatury sterującej) lub miejsca startu.

Czyli co teraz jakieś transpondery trzeba będzie wozić czy co... Dzizas ale kombinują. Zabijają hobby


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 07:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7507
Lokalizacja: Polska
Z.W15 pisze:
czyli tak jak u nas,operator i jego drony musza byc rejestrowane od 2020

Nie, nie tak jak u Was, EU nie wymaga rejestrorania dronow a operatora tez nie zawsze.

rc.fpv.poland pisze:
"Muszą również zapewniać jednoznaczną zdalną identyfikację przy pomocy otwartego protokołu, dzięki któremu będą emitować: numer rejestracyjny operatora drona, numer seryjny drona, jego położenie, wysokość lotu, prędkość, przebieg trasy a także położenie pilota BSP (zakładam, że chodzi o położenie aparatury sterującej) lub miejsca startu."

Numer seryjny drona, a rejestrować miał się niby operator ;)

Jak juz cos cytujesz to podaj pelny kontekst, bo zaraz bedzie panika. Ten wymog dotyczy kategorii C1-C3 czyli takich ktore dopuszczone sa do lotow w bezposredniej bliskosci ludzi. Kategorie C0, C4 i privately built nie posiadaja takiego wymogu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 08:17 
Offline

Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
Posty: 27
Lokalizacja: GB
Sztywna granica wysokości 120m AGL, możliwe uprzywilejowanie klubów i stowarzyszeń, granice wiekowe, ograniczenia prędkości (do 19m/s dla statków < 250 g). Nadawanie otwartej telemetrii po wi-fi dla wszystkich kategorii?

-----

Podałem nie tylko pełny kontekst ale i link do strony.

----

Masz rację, zdalna identyfikacja i numer seryjny nie dotyczy statków do 250 g. Reszta musi mieć niepowtarzalny numer seryjny i zapewniać min. zdalną identyfikację.

C0 - mniej niż 250 g do 19m/s, mniej niż 120 m AGL


Ostatnio zmieniony sobota 14 wrz 2019, 08:55 przez rc.fpv.poland, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 08:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7507
Lokalizacja: Polska
rc.fpv.poland pisze:
granice wiekowe

Teraz tez sa granice wiekowe

rc.fpv.poland pisze:
ograniczenia prędkości (do 19m/s dla statków < 250 g).

Tylko dla kategorii C0 lub C1 i tylko w przypadku lotow nad ludzmi. Pamietaj ze latadla w kategorii C2-C4 rowniez moga miec mniej niz 250 gram, nie beda jedynie dopuszczone do lotow nad ludzmi.

rc.fpv.poland pisze:
Nadawanie otwartej telemetrii po wi-fi dla wszystkich kategorii?

Nie, tylko C1-C3, i nie ma wymogu ze musi to byc WiFi.

rc.fpv.poland pisze:
Podałem nie tylko pełny kontekst ale i link do strony.

I myslisz ze kazdy wejdzie i przeczyta kilka stron rozporzadzenia z uwaga, czy raczej (jak MorF) powniesie larum ze transpondery trzeba bedzie montowac. To jest forum techniczne, a do tego watek o przepisach - tu nalezy wazyc slowa a nie rzucac wyrwanymi z kontekstu cytatami-straszakami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 08:59 
Offline

Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
Posty: 27
Lokalizacja: GB
Troszkę to jest pogmatwane.

Cytuj:
CZĘŚĆ 1
Wymogi dotyczące bezzałogowych systemów powietrznych klasy C0
Na bezzałogowych systemach powietrznych klasy C0 umieszcza się następującą etykietę identyfikacyjną klasy:
Bezzałogowy system powietrzny klasy C0 musi spełniać następujące wymogi:
1) MTOM, łącznie z obciążeniem użytkowym, wynosi poniżej 250 g;
2) maksymalna prędkość lotu w poziomie wynosi 19 m/s;
3) jego maksymalna osiągalna wysokość nad punktem startu jest ograniczona do 120 m;


ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2019/945
z dnia 12 marca 2019 r.
w sprawie bezzałogowych systemów powietrznych oraz operatorów bezzałogowych systemów
powietrznych z państw trzecich

----

Racja, nie ma co siać paniki. Wszystko wyjdzie w praniu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 09:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7507
Lokalizacja: Polska
rc.fpv.poland pisze:
Gdzie wyczytałeś że 19 m/s jest tylko dla lotów nad ludźmi?

Widze ze kompletnie nie rozumiesz idei tych przepisow. Wiec wyjasniam - masz trzy kategorie "Open"
A1 do lotow nad ludzmi
A2 do lotow w bliskiej odleglosci od ludzi
A3 do lotow 'z dala' od ludzi

Jesli chesz latac nad ludzmi (A1) musisz posiadac latadlo w kategorii C0 lub samorobke lzaejsza niz 250g i w przypadku C0 obowiazuje Ci ograniczenie 19m/s (czyli jakby ktos zapomnial niemal 70km/h wiec to i tak wiecej niz wiele z produkowanych obecnei dronow jest w stanie osiagnac).

Nie oznacza to jednak ze majac latadlo w kategorii np C2 lzejsze niz 250 musi ono posiadac ograniczenie do 19m/s. Po prostu nie bedziesz mogl nim latac nad ludzmi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 09:13 
Offline

Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
Posty: 27
Lokalizacja: GB
Dziękuję za wyjaśnienie. W sumie to Twój post powinien trafić na pierwszą stronę tematu.

-----

Najprawdopodobniej wifi.

Cytuj:
transmisji, w taki sposób, aby urządzenia mobilne, które znajdują się w strefie nadawania, mogły je jednoznacznie
odbierać


---

A jak byś zinterpretował zbudowany samodzielnie >250g w A3 ? Czyli latanie z dala od ludzi, prywatnie, modelem powyżej 250g.

---

Nadal nie ma ograniczenia odległości w metrach?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 11:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7507
Lokalizacja: Polska
rc.fpv.poland pisze:
A jak byś zinterpretował zbudowany samodzielnie >250g w A3 ? Czyli latanie z dala od ludzi, prywatnie, modelem powyżej 250g.

Sformuluj konkretne pytanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 12:12 
Offline

Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
Posty: 27
Lokalizacja: GB
Samoróbka powyżej 250g i w A3. Na stronie ULC taki model nie ma swojej kategorii (C0,C1 ...) jest opisany tylko jako samoróbka <25kg.

Czy taki model trzeba rejestrować, czy ja muszę się rejestrować, czy potrzebuję ten "transponder", czy mogę latać nim bvlos z obserwatorem?

Dziękuję


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 13:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7507
Lokalizacja: Polska
rc.fpv.poland pisze:
Czy taki model trzeba rejestrować, czy ja muszę się rejestrować, czy potrzebuję ten "transponder", czy mogę latać nim bvlos z obserwatorem?

Zasady lotow BVLOS reguluje zalacznik 6b do krajowego rozporzadzenia i kategoria A3 nie ma tu nic do rzeczy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 wrz 2019, 15:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Posty: 224
Lokalizacja: Sierpc
pawelsky, czytałem załącznik 6b, ale nie mogłem znaleźć odpowiedniego zapisu dla lotów rekreacyjnych.
Jest tam mowa o:
Cytuj:
Loty operacyjne, specjalistyczne, automatyczne i szkoleniowe

Czy mógłbyś nakreślić gdzie mam konkretniej szukać informacji o lotach BVLOS, oprócz załącznika 6b?
Patrząc na ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 47&from=EN
Dla mnie BVLOS rekreacyjne to kategoria OPEN, ale nie jestem tego pewny.

_________________
Mój blog - hellodronerc.pl
hellodronerc na kanale YouTube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.