Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 26 paź 2020, 02:21

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 16:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Posty: 791
Lokalizacja: Bestwinka
Coś kiepsko te eleresy wychodzą. Zaniżone wartości powtarzają się i to jest niepokojące bo zapewne większość z nas na nich lata.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 17:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9209
Lokalizacja: Bytom
Te 100mW zawsze miały około 80-90mW. Mało który moduł osiąga 100mW. RFM22B tak ma. W sumie powinien mieć 20dBm, ma 19. 1dB straty na pigtailu i złączkach jest całkiem realny.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 18:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12715
Lokalizacja: Mikoszewo
marekj pisze:
Zaniżone wartości powtarzają się i to jest niepokojące bo zapewne większość z nas na nich lata.

My latający na eLeReS'ach nie jesteśmy zaniepokojeni -wyniki są wręcz uspokajające bo powtarzalne za co za tym idzie mogę polecić sprzęt komuś nie ryzykując że polecę źle i mogę bez obaw kupować kolejny egzemplarz. To czy tam jest 100mW, 80mW czy 101,23 miliczorta to sprawa drugorzędna - bardziej na zasadzie punktu odniesienia z innymi linkami. Mogę tym pocisnąć 3km i RSSI będę miał w okolicach 80% przy bardzo niedbałej instalacji czyli na innym linku któremu w badaniach wyjdzie podobna moc mam szanse osiągnąć podobny efekt.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 18:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Posty: 791
Lokalizacja: Bestwinka
Cytuj:
Te 100mW zawsze miały około 80-90mW. Mało który moduł osiąga 100mW. RFM22B tak ma. W sumie powinien mieć 20dBm, ma 19. 1dB straty na pigtailu i złączkach jest całkiem realny.

Miś, takie różnice można sobie darować. Mówię o tych pomiarach, gdzie moc mierzona jest dwukrotnie niższa od deklarowanej np. zamiast 500mW jest 285 itp. To jest trochę za duży rozrzut. Tego na złączki nie da się zwalić, tym bardziej, że na sąsiednich zakresach jest w miarę poprawnie.

Verid, ja latający na eleresie jestem jednak zaniepokojony i cieszę się, że jak na razie problem mnie nie dotyczy, bo zasięg mam taki jak oczekiwany :-D.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 18:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16419
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
marekj pisze:
to jest niepokojące bo zapewne większość z nas na nich lata.

Naprawdę niepokoi Cię to? To może dla uspokojenia ducha spójrz ile można polecieć na mocno zaniżonej mocy... https://www.youtube.com/watch?v=y81oVUjqkJE
Hirek podaje w tym filmie że leciał na 1mW.... a parę postów wyżej w pomiarach wychodzi że deklarowane 1mW to zmierzone ... 0,4mW (!!!). Tak więc jeśli tak jest to ja się absolutnie nie martwię skoro na takiej mocy można zrobić parę kilometrów.
Nawet te zmierzone "tylko" 80mW to teoretyczny zasięg powyżej setki km z dobrymi antenami i poprawną instalacją. Gdzie tu gadać o jakimś zaniepokojeniu.. gdyby to była relacja 100:10 to można by się zastanawiać i niepokoić .... ale tak na zapas, ueee.

_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 19:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Posty: 791
Lokalizacja: Bestwinka
Rurek, normalnie jakbym słyszał blok reklamowy w naszej telewizji ;-). Niepokojące jest to, że parametry urządzenia w wielu przypadkach znacznie odbiegają od deklarowanych (brak powtarzalności). Jeśli ma być np. 500mW to nich tyle będzie z tolerancją +/- 10%. A jak ktoś potrafi wykorzystać tą moc, to już inna bajka. Jak pisałem, na swój sprzęt nie narzekam i chciałbym, aby tak samo było po następnym zakupie. Jeśli tylko ja jeden zauważam jakiś problem, to nie ma o czym mówić. Jestem pewnie tylko standardową odchyłką od normy :-D.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 gru 2010, 20:20
Posty: 215
Lokalizacja: Siemianowice
Marek ma racje że parametry powinny być zgodne z tym co jest w opisie. Rurek co byś zrobił gdyby kupione przez Ciebie auto miało 70 KM zamiast katalogowych 100.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16419
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
Myślę że to dyskusja nie na ten wątek.
Jedynie mogę wspomnieć że skoro padają takie dziwne "retoryczne" pytania to już dawno odbiegliśmy od źródeł i przyczyn powstania eLeReS'a. Mało kto pamięta że to WSPÓLNYMI siłami akceptowaliśmy że eLeReS ma być budowany na takim a nie innym rozwiązaniu sprzętowym (vide: gotowy moduł w.cz). I brak powtarzalności z tego wynika jak i z innego faktu że pewnie eLeReS byłby trzy razy droższy gdyby miał wsadzane pomierzone moduły. Bo pomiary oraz odrzuty to realny koszt który należałoby ponieść...
Ja wtedy i teraz wolę tańszy moduł o zaniżonej o 20% mocy niż trzy razy droższy który ma 100mW i zasięg na który nawet w połowie nie polecę.

_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12715
Lokalizacja: Mikoszewo
dymarkus pisze:
Rurek co byś zrobił gdyby kupione przez Ciebie auto miało 70 KM zamiast katalogowych 100.

Tak długo jak moje 70 konne (rzeczywistej mocy) auto dyga tak samo jak to które ma napisane 100 to jak dla mnie może mieć napisane nawet 1000. Nie od dziś wiadomo że to co napisane można sobie w trampki wepchnąć o czym najlepiej świadczą te i wcześniejsze pomiary VTx'ów. Liczy się tylko to co pomierzone bo pozwala porównać jedno z drugim. A zatem jeżeli eLeReS ma pomierzone 80 a napisane 100 to o czym to świadczy? O niczym. Poleci tak samo bez względu na to czy ma napisane 100, 80 czy 1200. Jak to ma się do jakiegoś china-link'a który ma napisane 100? Nijak. Dopiero jak ktoś pomierzy tego china-link'a to można jedno z drugim zestawiać. Inaczej to jest onanizowanie się cyferkami "bo mój ma tyle a mój jeszcze więcej".

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 21:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9209
Lokalizacja: Bytom
Marku, dla MAX'a i MOD'a te pośrednie moce są całkowicie umowne - liczone teoretycznie na etapie pisania firmware, bo nie było czym dokładnie zmierzyć ile to faktycznie wychodzi. Nawet producent modułów nie podaje ile powinny mieć. Podaje tylko 1000mW (dla modułu użytego w MAX'ie) na najwyższym ustawieniu. Te ok 200mW to minimum jakie daje się uzyskać z tego modułu, i zostało opisane umownie 200mW, bo są egzemplarze które dają na minimum 150 i są co dają 220. To samo się tyczy średniej mocy, choć tu częściej jest bliżej 400mW niż 500.
Przydało by się zmierzyć więcej sztuk nadajników, i wtedy można by poprawić dokumentację żeby wszystko się zgadzało.
Od razu mówię że tego średniego progu nie da się zbytnio zmienić, bo kolejne wyższe ustawienie dawało ponad 85% pełnej mocy, czyli zakładając 1W wychodziło ponad 800mW, a to żadna różnica w stosunku do 1W.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 21:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Posty: 881
Lokalizacja: Warszawa
Temat odbiegł w bok, więc sorry, ale muszę, bo się uduszę ;) Na początku przygody bawiłem się na frsky i zdarzało się, że miałem kupę blisko ujścia. Odkąd przeszedłem na omawiany link, RSSI jest dla mnie tylko ciekawostką i nie zdarzyła mi się konieczność przełączenia MOD'a na moc wyższą od min. Dlatego w ogóle mnie nie interesuje ile zmierzono eLeReS'owi, i że odbiega to od nominału.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 21:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12715
Lokalizacja: Mikoszewo
Wydzieliłem żeby syfu w temacie pomiarów nie było.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Posty: 791
Lokalizacja: Bestwinka
Miś, przyjmuję Twoje wyjaśnienia i je rozumiem. Zbyt późno zająłem się FPV i nie znana mi jest geneza powstania eleresa. Teraz wiem w czym rzecz i nie ma o czym w ogóle dyskutować. Zgadzam się z Tobą, ze warto by nieco poprawić dokumentację, aby tacy nowicjusze jak ja, nie wywoływali burzy w szklance wody, co absolutnie nie było moim zamiarem. Nasz sprzęt jest ok, bo ma dobre wsparcie techniczne tu na forum i nie tylko, i niech tak zostanie :-D. Z mojej strony koniec zaśmiecania tego wątku i myślę, że warto to wszystko pozamiatać.

Edyta: To jeszcze ten post przenieś.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 22:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Posty: 1331
Lokalizacja: Berlin
Verid pisze:
Tak długo jak moje 70 konne (rzeczywistej mocy) auto dyga tak samo jak to które ma napisane 100 to jak dla mnie może mieć napisane nawet 1000. Nie od dziś wiadomo że to co napisane można sobie w trampki wepchnąć o czym najlepiej świadczą te i wcześniejsze pomiary VTx'ów. Liczy się tylko to co pomierzone bo pozwala porównać jedno z drugim. A zatem jeżeli eLeReS ma pomierzone 80 a napisane 100 to o czym to świadczy? O niczym. Poleci tak samo bez względu na to czy ma napisane 100, 80 czy 1200. Jak to ma się do jakiegoś china-link'a który ma napisane 100? Nijak. Dopiero jak ktoś pomierzy tego china-link'a to można jedno z drugim zestawiać. Inaczej to jest onanizowanie się cyferkami "bo mój ma tyle a mój jeszcze więcej".


A ja się nie zgodzę. Kupuje 100 koni to chcę mieć te 100 koni. Jadę na hamownię i mam czarno na białym czy furka trzyma parametry czy nie. To samo z mW. Wychodzi na to, że markowe VTx-y trzymają praktycznie w 100% wartosci (Lawmate) a chinolki to loteria. Latanie longrange np. Hirka pokazuje tylko jak ważną kwestią są anteny jednak skoro płaci się za 0.5W a ma 280mW to coś jest tu nie halo.

_________________
Discovery Pro :)
Zephyr ZII
RYGS


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 22 lut 2016, 22:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9209
Lokalizacja: Bytom
Rybskee, płacił za 1W, dostał 870mW ;-) Pośrednie moce nie są tu istotne. To tak jakbyś żądał od producenta samochodu który ma 100 koni aby przy pedale gazu wciśniętym do połowy miał dokładnie 50 kucy :mrgreen: Realne :?:

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.