Po dalszej części Twojej wypowiedzi wnioskuję że nie masz o tym pojęcia. Przede wszystkim nie komunikuje się, a interpretuje sygnały nadawane przez transponder, koordynacja ewentualnych poleceń dotycząca manewrów następuje dopiero jeżeli nie będzie reakcji na pierwsze ostrzeżenie.Artu pisze:Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, na jakich zasadach działa system TCAS ? Z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że nie Masz o tym pojęcia...
Mogę wiedzieć skąd takie informacje? Bo z tego co się orientuję to TCAS III dopuszczający komendy dotyczące manewru w płaszczyźnie poziomej jest dopiero w planach, nawet chyba testów nie przeprowadzają. Komendy muszą być przeciwstawne? Głowy nie dam, ale chyba nie muszą, może być jedna dotycząca zmiany wysokości, a druga np. w przypadku statku wznoszącego się, o zmianie prędkości pionowej.Artu pisze:przeciwstawne komendy (w jednej wznoszenie, w drugiej opadanie lub przeciwstawne skręty)