Uprawnienia podstawowe VLOS, jakiś kurs?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
meteor dzięki na stronie ULC siedzę od dawna i tam pisze w biuletynie że przygotować się można z załącznika nr 6 tylko nie mogę go znaleźć
edit : chodzi o ten dziennik ustaw : http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2013/440/ ?
edit : chodzi o ten dziennik ustaw : http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2013/440/ ?
Witam wszystkich
Na początku wyjaśnię jedną kwestuje, nie wszyscy chyba na tym forum zrozumieli obowiązujące obecnie przepisy.
Świadectwo kwalifikacji operatora UAVO VLOS + badania lekarskie i ubezpieczenie OC jest wymagane przy lotach komercyjnych.
Aby uzyskać świadectwo kwalifikacji UAVO BVLOS trzeba najpierw zdać egzaminy teoretyczne i praktyczne !! na VLOS.
Co do szkoleń to zapraszam na szkolenia UAVO VLOS zakończone egzaminem państwowym w ostatnim dniu szkolenia, więcej tu>> http://www.rc-lipol.pl/pl/aktualnosci/r ... _vlos.html
co do lotów BVLOS to nie do końca jest prawdą że nie można latać.
a na przykład dodam że:
Jako pilot z uprawnieniami UAVO BVLOS taki lot odbędzie się za zgodą PAZP w specjalnie do tego przygotowanej strefie ( przestrzeń cywilna ).
Dodam że jest to 1 tego typu lot w Polsce, oficjalnie zgłoszony i zatwierdzony przez PAZP.
Zapraszam wszystkich niedowiarków, rzecz jasna odpowiednie materiały wideo będzie opublikowane na naszych stronach internetowych.
miejsce lotu STREFA EA52 : N 49 25'31" E 020 49' 37" (stoki narciarskie Wierchomla )
czas lotu 08-09 marzec 2014
strefa aktywna - 07:30 - 14:30 UTC
Na początku wyjaśnię jedną kwestuje, nie wszyscy chyba na tym forum zrozumieli obowiązujące obecnie przepisy.
Świadectwo kwalifikacji operatora UAVO VLOS + badania lekarskie i ubezpieczenie OC jest wymagane przy lotach komercyjnych.
Aby uzyskać świadectwo kwalifikacji UAVO BVLOS trzeba najpierw zdać egzaminy teoretyczne i praktyczne !! na VLOS.
Co do szkoleń to zapraszam na szkolenia UAVO VLOS zakończone egzaminem państwowym w ostatnim dniu szkolenia, więcej tu>> http://www.rc-lipol.pl/pl/aktualnosci/r ... _vlos.html
co do lotów BVLOS to nie do końca jest prawdą że nie można latać.
a na przykład dodam że:
Jako pilot z uprawnieniami UAVO BVLOS taki lot odbędzie się za zgodą PAZP w specjalnie do tego przygotowanej strefie ( przestrzeń cywilna ).
Dodam że jest to 1 tego typu lot w Polsce, oficjalnie zgłoszony i zatwierdzony przez PAZP.
Zapraszam wszystkich niedowiarków, rzecz jasna odpowiednie materiały wideo będzie opublikowane na naszych stronach internetowych.
miejsce lotu STREFA EA52 : N 49 25'31" E 020 49' 37" (stoki narciarskie Wierchomla )
czas lotu 08-09 marzec 2014
strefa aktywna - 07:30 - 14:30 UTC
Mi przychodzi bardziej praktyczne pytanie do rc-lipol. Jakie są szanse, że 2 tygodnie przed zaplanowanym lotem na danym terenie pogoda będzie się do tego nadawała? Bo przy naszych prognozach i pogodzie szanse na to są małe. No chyba, że ktoś lata przy dużych wiatrach i nie zwraca uwagi na zachmurzenie.
Spraw z PAZP nie da się szybciej załatwić?
Spraw z PAZP nie da się szybciej załatwić?
Powyżej tygodnia to wróżenie z fusów. Dwu dniowy termin nie wiele daje . Bo jak jak będzie wiać czy padać to przez kilka dni.
Właśnie te przepisy delikatnie mówiąc nie przystają do wykonywania lotów modelami. Szczerze powiedziawszy jestem pewien że większość nic nie będzie załatwiać tylko dalej będą latać jak do tej pory. Pogody nie da się przewidzieć dokładnie nawet na kilka dni w przód a co mówić na tydzień czy dwa.
Duża zabrało wam czasu na ustawienie tego terminu?
Właśnie te przepisy delikatnie mówiąc nie przystają do wykonywania lotów modelami. Szczerze powiedziawszy jestem pewien że większość nic nie będzie załatwiać tylko dalej będą latać jak do tej pory. Pogody nie da się przewidzieć dokładnie nawet na kilka dni w przód a co mówić na tydzień czy dwa.
Duża zabrało wam czasu na ustawienie tego terminu?
To głupie pytanie, ale czy egzaminatorzy mogą robić problemy w przypadku używania podczas egzaminu linku UHF? Średnio chce mi się kupować legalny link 2,4Ghz (Frsky odpada ze względu na 100mW) i przebudowywać platformę pod egzamin. Czy ktoś ze zdających ma podobny problem?
... i tak skończysz na kiss24A
Ośrodek szkolenia operatorów dronów rusza w Gliwicach:
http://technowinki.onet.pl/osrodek-szko ... icach/7cdr
http://technowinki.onet.pl/osrodek-szko ... icach/7cdr
Aleksander Sitnikow
KONDOR FPV;DX 201; VIDEO Tx LM 1W 1,2 2,4Ghz;Diversity by Zbig;OSD 644 by Zbig ;Antena śledząca by Zbig 14dBi; RC:MX 16s, LRS by THOMAS
KONDOR FPV;DX 201; VIDEO Tx LM 1W 1,2 2,4Ghz;Diversity by Zbig;OSD 644 by Zbig ;Antena śledząca by Zbig 14dBi; RC:MX 16s, LRS by THOMAS
Po co ci w takim wypadku egzamin dla latania komercyjnego w zasięgu wzroku? Jeżeli będziesz z tym latał, to będziesz robił to nielegalnie i świadectwo kwalifikacji nic na tym nie zmienia. Wręcz na odwrót - będzie tylko potwierdzało, że doskonale zdajesz sobie sprawy z tego, że łamiesz prawo.biczownia pisze:To głupie pytanie, ale czy egzaminatorzy mogą robić problemy w przypadku używania podczas egzaminu linku UHF? Średnio chce mi się kupować legalny link 2,4Ghz (Frsky odpada ze względu na 100mW) i przebudowywać platformę pod egzamin. Czy ktoś ze zdających ma podobny problem?
To jak byś pytał, czy egzamin na prawo jazdy dla zawodowego kierowcy możesz robić ciężarówką po nielegalnych przeróbkach bez ważnych badań technicznych. Egzamin następuje po wymaganym szkoleniu - na którym masz się dowiedzieć co jest legalne a co nie.
Olo Strona nie została odnaleziona ...
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...