Uprawnienia podstawowe VLOS, jakiś kurs?

Tu można uprawiać dyskutanctwo ;-)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

Na stronie ULC.
pozdrawiam
Marcin
M@T!
Posty: 172
Rejestracja: czwartek 03 paź 2013, 15:10
Lokalizacja: Oslo - Sandomierz

Post autor: M@T! »

siedzę i szukam albo nie dowidzę albo coś bo nie mogę ogarnąć tego :roll:
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

pozdrawiam
Marcin
M@T!
Posty: 172
Rejestracja: czwartek 03 paź 2013, 15:10
Lokalizacja: Oslo - Sandomierz

Post autor: M@T! »

meteor dzięki na stronie ULC siedzę od dawna i tam pisze w biuletynie że przygotować się można z załącznika nr 6 tylko nie mogę go znaleźć :evil:

edit : chodzi o ten dziennik ustaw : http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2013/440/ ?
user1402
Posty: 2
Rejestracja: środa 17 kwie 2013, 15:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: user1402 »

Witam wszystkich
Na początku wyjaśnię jedną kwestuje, nie wszyscy chyba na tym forum zrozumieli obowiązujące obecnie przepisy.

Świadectwo kwalifikacji operatora UAVO VLOS + badania lekarskie i ubezpieczenie OC jest wymagane przy lotach komercyjnych.

Aby uzyskać świadectwo kwalifikacji UAVO BVLOS trzeba najpierw zdać egzaminy teoretyczne i praktyczne !! na VLOS.

Co do szkoleń to zapraszam na szkolenia UAVO VLOS zakończone egzaminem państwowym w ostatnim dniu szkolenia, więcej tu>> http://www.rc-lipol.pl/pl/aktualnosci/r ... _vlos.html

co do lotów BVLOS to nie do końca jest prawdą że nie można latać.
a na przykład dodam że:
Jako pilot z uprawnieniami UAVO BVLOS taki lot odbędzie się za zgodą PAZP w specjalnie do tego przygotowanej strefie ( przestrzeń cywilna ).
Dodam że jest to 1 tego typu lot w Polsce, oficjalnie zgłoszony i zatwierdzony przez PAZP.
Zapraszam wszystkich niedowiarków, rzecz jasna odpowiednie materiały wideo będzie opublikowane na naszych stronach internetowych.

miejsce lotu STREFA EA52 : N 49 25'31" E 020 49' 37" (stoki narciarskie Wierchomla )
czas lotu 08-09 marzec 2014
strefa aktywna - 07:30 - 14:30 UTC
Awatar użytkownika
kuki83
Posty: 2091
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 19:08
Lokalizacja: Ropczyce/Podkarpacie

Post autor: kuki83 »

miałem się czepiać ale sie powstrzymam :-)



a ta do rzeczy to jak ktos umie latać i potrafi skręcić copter , to tylko wystarczy przeczytać załączni 6 i można iść na egzamin
martiiii
Posty: 53
Rejestracja: poniedziałek 05 gru 2011, 15:05
Lokalizacja: Polska

Post autor: martiiii »

Mi przychodzi bardziej praktyczne pytanie do rc-lipol. Jakie są szanse, że 2 tygodnie przed zaplanowanym lotem na danym terenie pogoda będzie się do tego nadawała? Bo przy naszych prognozach i pogodzie szanse na to są małe. No chyba, że ktoś lata przy dużych wiatrach i nie zwraca uwagi na zachmurzenie.

Spraw z PAZP nie da się szybciej załatwić?
user1402
Posty: 2
Rejestracja: środa 17 kwie 2013, 15:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: user1402 »

Dobre pytanie.
Niestety nie jesteśmy w stanie przewidzieć pogody, dlatego taką strefę planuje się na kilka dni i w dużym przedziale czasowym.
Takie przepisy.
Mam nadzieję że pogoda dopisze i uda się polecieć.
martiiii
Posty: 53
Rejestracja: poniedziałek 05 gru 2011, 15:05
Lokalizacja: Polska

Post autor: martiiii »

Powyżej tygodnia to wróżenie z fusów. Dwu dniowy termin nie wiele daje :-/ . Bo jak jak będzie wiać czy padać to przez kilka dni.
Właśnie te przepisy delikatnie mówiąc nie przystają do wykonywania lotów modelami. Szczerze powiedziawszy jestem pewien że większość nic nie będzie załatwiać tylko dalej będą latać jak do tej pory. Pogody nie da się przewidzieć dokładnie nawet na kilka dni w przód a co mówić na tydzień czy dwa.

Duża zabrało wam czasu na ustawienie tego terminu?
Awatar użytkownika
biczownia
Posty: 271
Rejestracja: poniedziałek 07 cze 2010, 18:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: biczownia »

To głupie pytanie, ale czy egzaminatorzy mogą robić problemy w przypadku używania podczas egzaminu linku UHF? Średnio chce mi się kupować legalny link 2,4Ghz (Frsky odpada ze względu na 100mW) i przebudowywać platformę pod egzamin. Czy ktoś ze zdających ma podobny problem?
... i tak skończysz na kiss24A
Awatar użytkownika
FPV Olo
Posty: 547
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 13:43
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: FPV Olo »

Ośrodek szkolenia operatorów dronów rusza w Gliwicach:
http://technowinki.onet.pl/osrodek-szko ... icach/7cdr
Aleksander Sitnikow
KONDOR FPV;DX 201; VIDEO Tx LM 1W 1,2 2,4Ghz;Diversity by Zbig;OSD 644 by Zbig ;Antena śledząca by Zbig 14dBi; RC:MX 16s, LRS by THOMAS
IvanM
Posty: 1566
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: IvanM »

biczownia pisze:To głupie pytanie, ale czy egzaminatorzy mogą robić problemy w przypadku używania podczas egzaminu linku UHF? Średnio chce mi się kupować legalny link 2,4Ghz (Frsky odpada ze względu na 100mW) i przebudowywać platformę pod egzamin. Czy ktoś ze zdających ma podobny problem?
Po co ci w takim wypadku egzamin dla latania komercyjnego w zasięgu wzroku? Jeżeli będziesz z tym latał, to będziesz robił to nielegalnie i świadectwo kwalifikacji nic na tym nie zmienia. Wręcz na odwrót - będzie tylko potwierdzało, że doskonale zdajesz sobie sprawy z tego, że łamiesz prawo.
To jak byś pytał, czy egzamin na prawo jazdy dla zawodowego kierowcy możesz robić ciężarówką po nielegalnych przeróbkach bez ważnych badań technicznych. Egzamin następuje po wymaganym szkoleniu - na którym masz się dowiedzieć co jest legalne a co nie.
Awatar użytkownika
kuki83
Posty: 2091
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 19:08
Lokalizacja: Ropczyce/Podkarpacie

Post autor: kuki83 »

IvanM, to się zgadza , stosowanie innych częstotliwości niż uwolnione i większych mocy może zaszkodzić , no chyba ze ktoś sobie wykupił częstotliwość to juz się nie wtrącam :-)
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

Olo Strona nie została odnaleziona ...
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
mSamer
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 28 kwie 2014, 21:34
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mSamer »

gdzie na śląsku można zrobić vlos i bvlos ?
ODPOWIEDZ