Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 23 lis 2017, 23:03


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 895 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Następna
Autor Wiadomość
Post: niedziela 03 lis 2013, 17:44 
Offline

Rejestracja: piątek 30 sie 2013, 21:46
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Ktoś myślał nad zrobieniem licencji z uprawnieniem podstawowym VLOS? Może ktoś już badał koszty? Lub znalazł jakiś instruktorów?

Znalazłem, że jedna firma chwali się że ma pierwszych instruktorów w PL. Pytanie kto ich szkolił (wymagane zgodnie z ustawą 25h wykładów - na instruktora itd.).

Wygląda na to że aby dostać licencję VLOS szkoleń nie musi przeprowadzić Instruktor od bezzałogowych statków powietrznych tylko może okrojony kurs teoretyczny instrukotra szybowców??

Jak ktoś zielony oprócz samego studiowania prawa, rozporządzeń itd. może dobrze przygotować się do takiego egzaminu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 03 lis 2013, 17:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 22:17
Posty: 276
Lokalizacja: Pszczyna
A ja pytałem urzędnika w ULCu jakieś 2miesiące temu o to, jak to wygląda i powiedział mi tak(mówimy oczywiście o wielowirnikowcach):
1. Nie mają opracowanych szkoleń, czyli nie wiadomo, co trzeba umieć.
2. Jak będą już opracowane szkolenia - szkolisz się sam, w domu. Po prostu przerabiasz to, co od Ciebie będą wymagać.
3. Jak będą mieć już egzaminatora (którego nie mają) to po prostu płacisz i umawiasz się z nim, żeby przyjechał do Ciebie i Cię przeegzaminował.
Możliwe, że od tego czasu się już coś zmieniło, ale poza tym, że nic nie mają przygotowanego póki co, to nie powinno być najgorzej. Koszt egzaminu + wydanie papierku to miały być okolice 200zł.

_________________
Pozdrawiam Karol


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 03 lis 2013, 19:11 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1408
Lokalizacja: Podkarpackie
Karol93 pisze:
1. Nie mają opracowanych szkoleń, czyli nie wiadomo, co trzeba umieć..

Trochę mieszasz. ULC nie prowadzi szkoleń, więc tez nie opracowuje ich programu.
Co trzeba umieć doskonale wiedzą, bo egzaminują a to oznacza także, że mają egzaminatorów. Ale tylko w Warszawie.
Żaden oczywiście nie przyjedzie. Pierwotne założenia rozważali, że można będzie zdawać egzamin u egzaminatora na przykład na pobliskim lotnisku w swoim mieście. Ale takich "miejscowych" egzaminatorów nie ma i z racji, że do tej pory licencją na poważnie zainteresowało się bodajże 7 osób - też pewnie długo nie będzie. Oprócz tego nie ma na miejscu gdzie przeprowadzać egzaminy praktyczne - bo na normalnych lotniskach z wiadomych przyczyn nie jest to wskazane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 03 lis 2013, 19:35 
Offline

Rejestracja: piątek 05 kwie 2013, 13:28
Posty: 158
Lokalizacja: Gliwice
no ok, czy ktoś jest zainteresowany egzaminem? ja chciałbym do wiosny załatwić papierek tak więc może zbierze się większa ekipa, zawsze raźniej będzie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 03 lis 2013, 19:52 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1408
Lokalizacja: Podkarpackie
Dziewczyny tak zbierają się przed pójściem w toaletę :D
Pamiętaj także, iż musisz przedłożyć aktualne badanie lekarskie od lekarza lotniczego oraz świadectwo u minimalnie średnim wykształceniu (oczywiście ukończonych 18lat).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 03 lis 2013, 20:35 
Offline

Rejestracja: piątek 30 sie 2013, 21:46
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
IvanM, dzięki.

W rozporządzeniu doczytałem już zakres potrzebnej wiedzy, ale to dość ogólne stwierdzenia.:
Cytuj:
1) podstawy prawa lotniczego: przepisy licencjonowania odnoszące się do świadectwa kwalifikacji
operatora (UAVO), przepisy i procedury ruchu lotniczego, służby i organy ruchu lotniczego, klasyfikacja
przestrzeni powietrznej, skutki naruszenia przepisów lotniczych;
2) człowiek jako pilot i operator bezzałogowego statku powietrznego – możliwości i ograniczenia; podstawowa wiedza o fizjologii i psychologii człowieka oraz ich wpływie na operowanie bezzałogowym statkiem powietrznym, wpływ chorób, higieny, medykamentów i środków psychotropowych na wydolność psychofizyczną operatora bezzałogowego statku powietrznego, czynnik ludzki w lotnictwie;
3) zasady wykonywania lotów;
4) bezpieczeństwo wykonywania lotów i sytuacje niebezpieczne: zapewnienie separacji od innych statków powietrznych, ludzi, pojazdów, budynków i innych przeszkód.


ale mimo iż instruktorów licencjonowanych jest mało może zakres szkolenia byłby zbieżny w części z szkoleniem teoretycznym np. szybowców?

Ja chcę zrobić taką licencję z czysto prozaicznego powodu żeby mieć lepszą wiedzę prawną i teoretyczną.
Oprócz tego wygląda na to że bez licencji w nie ma szans wlecieć zgodnie z prawem nawet na 10 m w przestrzeni CTR.

Oczywiście zakładałem i zakładam że koszty takiego przedsięwzięcia będą też dużo wyższe niż 200 zł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 03 lis 2013, 21:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Posty: 3045
Lokalizacja: Olsztyn
IvanM pisze:
Pamiętaj także, iż musisz przedłożyć aktualne badanie lekarskie od lekarza lotniczego


Jaki to jest zakres badań ?

_________________
"Jak mądrze zadawać pytania"

Polska Giełda Modelarska i FPV na facebooku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 03 lis 2013, 22:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 22:17
Posty: 276
Lokalizacja: Pszczyna
IvanM pisze:
Trochę mieszasz.


Co do tego sie nie zgodzę, bo naprawde takie informacje przekazał mi urzędnik ULCu. Że szkoleń nie prowadzą i nikt inny też nie prowadzi, bo nie ma jeszcze ustalonego zakresu zadań na egzamin teoretyczny i praktyczny. Prosil mnie wtedy, zebym wyslal zgloszenie, zeby wiedzieli ze jest zapotrzebowanie i beda pilniej sie przygladac wielowirnikowcom.

Co do egzaminatorów - naprawdę, też nie skłamałem. Pamiętam to jak dziś, że powiedział mi, że mieli jednego (od wielowirnikowców) ale maszyna mu spadła i już nie mają żadnego ;). I że od tej pory zdaje sie na własnym sprzęcie.

Co do badań lekarskich - powiedział mi, że będzie to osobna kategoria (do uprawnien VLOS).

PS. Koszt naprawde nie powinien być większy - badania miały kosztować kilkadziesiąt zł.
PS. Naprawde nie wiem skad wynikaja roznice w posiadanych informacjach - mi to przekazywal jeden z grupy UAV, nie byl to ich szef, wtedy gdy dzwonilem byl na urlopie.

_________________
Pozdrawiam Karol


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 03 lis 2013, 23:26 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1408
Lokalizacja: Podkarpackie
Karol93 pisze:
Pamiętam to jak dziś, że powiedział mi, że mieli jednego (od wielowirnikowców) ale maszyna mu spadła i już nie mają żadnego ;). I że od tej pory zdaje sie na własnym sprzęcie.

Nie wiem kto ci takie rzeczy nagadał, ale zawsze zdaje się taki egzamin na własnym sprzęcie.
Egzaminator niczego mieć nie musi, nie musi nawet umieć latać. Wcale nie musi być specjalistą od kopterów. Sprawdza tak samo jak innych pilotów: procedury przed startem, bezpieczeństwo oraz podstawowe manewry.
Przy egzaminie jest obecny także człowiek bezpośrednio zajmujący się tematem a ten prywatnie śmiga helikopterem klasy 700. Także nie jest dla nich problemem zorientować się, czy umiesz bezpiecznie latać, czy jesteś weselnym kamerunem który w środę kupił sprzęt i liczy na autopilota.

humulus2 pisze:
Oprócz tego wygląda na to że bez licencji w nie ma szans wlecieć zgodnie z prawem nawet na 10 m w przestrzeni CTR.

Warunkiem nie jest licencja ale zezwolenie PAŻP oraz TWR na lot. PAŻP wyda ci zezwolenie tylko w uzasadnionym wypadku. Takim może być działalność gospodarcza do której jest licencja potrzebna i konieczność filmowania w CTR.
Ale może znajdziesz jakiś inny powód dla którego potrzebujesz latać akuratnie w CTR.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 04 lis 2013, 00:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 22:17
Posty: 276
Lokalizacja: Pszczyna
Bardzo możliwe, że jest tak jak mówisz - może rozmawiałem nie z tym człowiekiem, z którym powinienem.
Zastanawia mnie tylko sprawa tych egzaminatorów. Facet powiedział mi, że NIE MAJĄ egzaminatora dla wielowirnikowców.
Jeśli docinka o weselnych kamerunach była do mnie, to sobie wypraszam :P. Latam i helikami i samolotami - akurat tak trafiło, że jest szansa zarobić na tychże umiejetnosciach - to kupiłem hexe i na niej też się uczę latać ;).

_________________
Pozdrawiam Karol


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 04 lis 2013, 08:30 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1408
Lokalizacja: Podkarpackie
Karol93 pisze:
Jeśli docinka o weselnych kamerunach była do mnie, to sobie wypraszam :P.

No bez przesady - to forum fpv. Zakładam, że absolutna większość uczestników tego forum nie miała by przy takim praktycznym egzaminie najmniejszych problemów.
Zdziwił byś się jednak co wszystko jest możliwe.
Prosił mnie o pomoc kiedyś znajomy który w firmie zainwestował do dużego Cinestara.
Zaczeli latać z miękkimi kolanami i do lądowania po prostu włączali RTH i zdawali się na sprzęt. Po tygodniu za dużego wiatru włączyli RTH a Cinestar poszedł sobie w siną dal... i to filmując (bez zezwolenia na loty w CTR) dojazd do lotniska...
Znaleźli dopiero za trzy dni przy pomocy lokalnych ogłoszeń - na szczęście wyrzeźbił w szerym polu.
Wydaje mi się więc rozsądne, by przy egzaminie sprawdzać, czy pilot w razie awarii potrafi przejść na sterowanie manualne i wylądować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 04 lis 2013, 10:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Posty: 1546
Lokalizacja: Białystok/Grajewo
IvanM pisze:
Wydaje mi się więc rozsądne, by przy egzaminie sprawdzać, czy pilot w razie awarii potrafi przejść na sterowanie manualne i wylądować.


No jeśli taki operator koptera na egzaminie nie umiałby sam wylądować modelem, to ja także nie mam pytań i trzeba z wiadrem na głowie chodzić :mrgreen:

A badania lekarskie są na zasadzie "że są", tak jak np. na prawo jazdy czy to coś konkretnego?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 04 lis 2013, 10:33 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1408
Lokalizacja: Podkarpackie
Muszą być od lekarza lotniczego. Wykaz jest na stronach ULC. Koszt 200zł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 04 lis 2013, 11:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 cze 2011, 00:09
Posty: 1232
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jak teraz, ale gdy kiedyś latałem, badali m.in. inteligencję :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 04 lis 2013, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 22:17
Posty: 276
Lokalizacja: Pszczyna
Ja badania robilem 2lata temu - już nie badali :-P

_________________
Pozdrawiam Karol


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 895 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.