Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki

Tu można uprawiać dyskutanctwo ;-)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

a ty już się dowiedziałeś ale nie powiesz , na zasadzie nie bo nie .
Ubespieczyłeś się już pod konkretne przepisy ? , no tak zapomniałem że nie po to dołączyłeś na forum , bo jeszcze przypadkiem komuś byś pomógł dzieląc się wiedzą.
I tak skończysz na LawMate
IvanM
Posty: 1566
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: IvanM »

Roman pisze:a ty już się dowiedziałeś ale nie powiesz , na zasadzie nie bo nie .
Ubespieczyłeś się już pod konkretne przepisy ? , no tak zapomniałem że nie po to dołączyłeś na forum , bo jeszcze przypadkiem komuś byś pomógł dzieląc się wiedzą.
Romanie - dzielenie wiedzą ma sens tylko i wyłącznie wtedy, kiedy ktoś jakąś wiedzę posiada.
Inaczej jest to zwykłe pieprzenie. Jest żenujące kiedy jest to w dodatku ciągłe pieprzenie oskarżające i znieważające kogoś, kto na to nie zasłużył.
W odróżnieniu do Ciebie zadałem sobie tego trudu i jestem z ULC w kontakcie na bieżąco - i napisałem wyraźnie, że temat raczkuje. I raczkuje z powodów krążenia potrzebnych dokumentów po ministerstwach, beż których ULC licencji wystawiać nie może.
Temat od miesiąca ma być rozwiązany "na dniach".
Wbrew twojej opinii o krwiopijcach w ULC olizujących się na myśl o Twojej kasie do zassania - pracują tam zupełnie normalni i konkretni ludzie, którzy cały temat dostali narzucony odgórnie ustawodawcą. Opracowali procedury profesjonalnie i chyba najbardziej liberalnie w Europie. Odpowiedzialna za dział osoba jest człowiek sympatyczny i współpracujący, wyjaśniający i idący na tyle na rękę, że egzamin będzie można odbyć u najbliższego uprawnionego pracownika ULC w regionie, by nie jeździć do Warszawy i opłaty są czysto manipulacyjne. Zatem faktycznie możesz zorganizować temat i na jakimś zlocie.
Podnieść telefon, by porozmawiać o konkretnych opcjach dla siebie ( a jest ich parę - takie jak latanie w zasięgu wzrokowym, czy poza nim) nie jest większym wysiłkiem jak wstukanie jadowitego posta na forum.
Ale jak widać - zdecydowanie wolisz przeznaczać swoją energie na to drugie. :roll:
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

przepraszam jeśli cię uraziłem moją szczerością , ale twoje referaty zawsze omijają zadane pytanie .
Po co mi wytykasz, skoro już się dowiedziałeś że to wszystko jest w powijakach , nie będę brał kolejnego ubezpieczenia tylko dla spokoju sumienia że opłaciłem . Sam wiesz że do czasu aż się to wszystko nie wyklaruje to ubespieczenie modelarskie jest tak naprawdę dobrowolną składką nie mającą nic wspólnego z obecnymi przepisami .
Myślałem że dowiedziałeś się już jakiś konkretów , bo niby w jakim celu drażnić tego miłego pana kolejnymi telefonami od 3000 zarejestrowanych userów .
I tak skończysz na LawMate
IvanM
Posty: 1566
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: IvanM »

Roman pisze:Myślałem że dowiedziałeś się już jakiś konkretów , bo niby w jakim celu drażnić tego miłego pana kolejnymi telefonami od 3000 zarejestrowanych userów .
Roman po co się dalej kręcisz?
Od pierwszych tekstów ustawy które się pojawili pól roku temu wiadomo, że licencja ULC potrzebna jest dopiero dla działalności gospodarczej - nie dotyczy więc 3000 userów forum, lecz zawodowych pilotów.
Żaden zawodowiec traktujący temat poważnie nie będzie się opierał na plotkach, domysłach czy informacjach z drugiej ręki. I nie powinien też takowe produkować i sugerować, że temat jest nieosiągalny, trudny, kosztowny, socialistyczny a nie wiem jeszcze jaki - kiedy jest to nieprawda. Bo właśnie to śmierdzi działaniami mającymi na celu pozbycie się konkurencji zastraszaniem jej dezinformacją.
Jako że wiele razy podkreślano, że to forum hobbystyczne - zakończmy temat na tym akcencie, że na dniach ma być temat uruchomiony a każdy, kto chce prowadzić działalność gospodarczą za pomocy zdalnie sterowanych statków powietrznych, ma możliwość bez problemów dowiedzieć się o szczegółach i wymogach dla uzyskania licencji bezpośrednio w ULC. Od tego tam ci ludzie są zatrudnieni.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Ivan, skoro masz dobry kontakt to może w imieniu RC-FPV zaprosisz, zaproponujesz udział tej osoby w specjalnie przygotowanej prelekcji/panelu dyskusyjnym na najbliższym zlocie? Myślę że propozycja zyska przychylność naszego grona?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
misiekkk
Posty: 2084
Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: misiekkk »

Bardzo dobry pomysł Rurku, bardzo dobry...
Świat z góry wygląda lepiej ;-)
IvanM
Posty: 1566
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: IvanM »

Rurek pisze:Ivan, skoro masz dobry kontakt to może w imieniu RC-FPV ....
Wielokrotnie powtarzano tutaj, że RC-FPV jest forum hobbystyczne - naprawdę więc nie rozumiem co ma robić na zlocie hobbystów osoba odpowiedzialna za udzielanie licencji wymaganej przy działalności gospodarczej.
Właśnie to marudzenie, szukanie "dobrych kontaktów", ta awerzja i strach przed samodzielnym załatwieniem swojego biznesu ( bo pewnie trudno i drogo...) oraz konieczność zaistnienia w grupie broniącej interesy jest dla mnie myśleniem socjalistycznym pod hasłem "Proletariusze wszystkich krajów łączcie się!".
Nie mam z ULC żadnych "dobrych kontaktów". Nie piłem z człowiekiem wódki, nie mam jego prywatnej komórki, nie jesteśmy na 'Ty". Po prostu odszukałem numer telefonu, zadzwoniłem, wyjaśniłem o co mi chodzi i połączono mnie z osobą odpowiedzialną, która bez stresu i chętnie udzieliła informacji.
Dla czego ktokolwiek inny z zamiarem prowadzenia działalności gospodarczej ma mieć z tym jakiś problem i potrzebę zapraszania urzędników na zloty?
To może trzeba zaprosić na zlot RC-FPV także kogoś z urzędu skarbowego, kogoś z ZUSu, z urzędu statystycznego, urzędu miasta a kogoś z banku - bo do rozpoczęcia działalności w legalny sposób, potrzeba się przebić przez każdego z nich i podpisać trilion dokumentów.
Jak ktoś już działalność ma - to też ma z wszystkimi "dobre kontakty". :roll:
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Brawo Ivan.
Nie mam więcej pytań.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Post autor: Grzechu »

Jakby nie patrzeć Ivan, trafiłeś w sedno :-)
Artu

Post autor: Artu »

Myślę, że w temacie... :roll:
A gdyby to był Twój model FPV :shock:

Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

wykopalem kotleta ;)
ale wniose cos:
http://gpl.exdat.com/docs/235/index-21894.html

na stronie ULC aby znalesc cos ciekawego na temat trzeba miec hiper pamiec do dat, numerow itd itp, to moze sie bardziej przyda
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

bluuu, z tego dokumenciku wynika, że spora część z nas mogła by być instruktorami, więc kupa śmiechu... No i co ciekawe, 25 h szkolenia teoretycznego. Węszę że takie szkolenia kosztują sporo, i chodzi tu jak zwykle o kasę. Do tego będzie to strasznie ograniczone co do możliwości podjęcia szkolenia, poważna dyskryminacja dla osób nie mieszkających w okolicy miejsca gdzie można odbyć szkolenie, oraz nie mających takich funduszy na to szkolenie. Jednym słowem kolejne ch.... przepisy dla "wybranych".
^ sens tylko w postępie ^
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

Podobnie jak ze szkoleniem chocby na ULLa.

Inna kwestia ... kto ma byc tym "pierwszym" instruktorem "z nadania" ? ;)
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Szkolenie teoretyczne może robić każdy instruktor aeroklubowy szkolący pilotów "czegokolwiek z człowiekiem na pokładzie" ponieważ przepisy są te same dla wszystkich....no i i na BSLa ciut niższe wymagania . Więc w tej części nie ma problemu.
Natomiast nie jestem sobie w stanie wyobrazić szkolenia i egzaminowania praktycznego :-) bo nie istnieje "klasa" jakiejś platformy....tzn nie ma wzorcowego modelu ustalonego przepisami. I zapewne nie powstanie bo w samych piankowcach mamy sto rozwiązań a w multirotorach to nawet nie chcę sobie tego wyobrażać :-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
qlf
Posty: 810
Rejestracja: poniedziałek 04 paź 2010, 15:29
Lokalizacja: IRL

Post autor: qlf »

1.2.3. Do świadectwa kwalifikacji operatora (UAVO) może być wpisane uprawnienie dodatkowe operatora doświadczalnego TOR w zakresie posiadanego ważnego uprawnienia podstawowego VLOS lub BVLOS, pod warunkiem posiadania przez kandydata co najmniej 120 godzin nalotu, udokumentowanego doświadczenia oraz rekomendacji instytucji wyspecjalizowanej w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych.
Pytam z ciekawości, czy jest w PL instytucja wyspecjalizowana w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych? A może to chodzi o nasze forum? :-)
I co tą rekomendacją - czyli co, po znajomości?
Grzegorz
ODPOWIEDZ