EAGLE TREE autopilot

Elektronika w modelu i na ziemi

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
krzys77
Posty: 171
Rejestracja: środa 30 lis 2011, 18:35
Lokalizacja: rybnik

EAGLE TREE autopilot

Post autor: krzys77 »

Witam
Przenoszę tutaj wątek rozpoczęty w dziale handlowym -drobnych ogłoszeń.
Producent Eagle Tree proponuje czytanie instrukcji w innych językach przy pomocy translator`a, jest to jednak kłopotliwe dla mnie do zrozumiania z uwagi na sporą ilość fachowych wtrąceń. Przy pomocy słowniczka też nie wyjaśnia sobie wielu spraw.
Zwracam się z prośbą o przetłumaczenie, lub jeśli już ktoś to uczynił o udostępnienie instrukcji dla modułów:
- http://www.eagletreesystems.com/Support ... ardian.pdf
- http://www.eagletreesystems.com/Support ... ardian.pdf
Będzie to dla mnie bezcenne, by rozpocząć montaż urządzeń i ich podłączanie.
Później będę musiał poprosić o fachową pomoc w konfiguracji RTH i układu stabilizacji.
Przy okazji mam kilka kluczowych dla mnie niejasności:
1. Czy RTH przy pomocy Guardiana korzysta z lotek przy skręcie czy ze steru kierunku.
2. Czy będę w stanie obsługiwać menu urządzenia, standartowym 5-kanałowym radiem.
Nie wykorzystuję 5 kanału (jest dla klap 3-pozycyjnym przełącznikiem).
3. Czy ster kierunku również jest podłączany do loggera i całego systemu?
4. W związku z tym że w tej chwili układ wizji musi współpracować z układem sterowania, jak rozplanować montaż urządzeń na modelu EasyFly Rplanes?
Dotychczas sterowanie było ograniczone do kabiny pilota a nadajnik i OSD montowałem z tyłu z uwagi na zakłócenia.
Dziękuję z góry za wszelkie uwagi i pomoc w tłumaczeniu.
Krzysztof
krzys
Awatar użytkownika
krzys77
Posty: 171
Rejestracja: środa 30 lis 2011, 18:35
Lokalizacja: rybnik

Post autor: krzys77 »

Wpisałem dwa razy odnośnik do guadiana, prosiłbym o pomoc również w tłumaczeniu
instrukcji dla OSD Pro Eagle Tree, odnośnik podaję tutaj, stron tam jest naprawdę sporo, więc zdaję sobie sprawę że nie jest to takie proste:

http://www.eagletreesystems.com/Support ... OSDPro.pdf

dziękuję i pozdrawiam
Krzys
krzys
Awatar użytkownika
lukisek
Posty: 1333
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 16:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick

Post autor: lukisek »

No niestety OSD spod stajni Eagletree to nie jest proste urzadzenie dla poczatkujacego adepta FPV. Jesli nie potrafisz rozszyfrowac instrukcji to raczej nie licz na to ze ktos zrobi to za ciebie . Bez angielskiego odpalenie nie bedzie proste. Zeby wyjasnic po kolei co i jak , trzeba napisac esej a watpie czy ktos ma na to sily , czas i checi. No ale pytaj pytaj.

Ja bym doradzil sprzedaz tego osd i poczekac na Zbigowo / Pitlabowe - gdzie masz wszystko po polsku i solidne wsparcie na forum w postaci konstruktorow ;-)
Awatar użytkownika
krzys77
Posty: 171
Rejestracja: środa 30 lis 2011, 18:35
Lokalizacja: rybnik

Post autor: krzys77 »

Lukisek moja prośba zlokalizowana jest tutaj jak również w dziale handlowym gdzie złożyłem zapytanie cenowe za pomoc we wdrożeniu systemu. To samo dotyczy przetłumaczenia instrukcji. Odsprzedawać nie mam zamiaru, gdyż kupiłem wszystkie możliwe moduły łącznie ze stacją naziemną (trackingiem, diversity). Wspieram polski rozwój FPV, gdyż wszystko co zamawiam to kupuję w krajowych sklepach, kupię również polskiego autopilota kiedy tylko się ukaże, narazie latam na Remzibi OSD. Zależy mi na RTH. pozdrawiam
krzys
Awatar użytkownika
lukisek
Posty: 1333
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 16:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick

Post autor: lukisek »

ok mam nadzieje ze sie ktos zlituje nad tobą :-)
Mam to osd bez trackingu i IMU do autopilota. Calosc dziala poprawnie jednak bez instrukcji ciezko ci bedzie skonf. ten system
Awatar użytkownika
marcin.gala
Posty: 2837
Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Lokalizacja: ...

Post autor: marcin.gala »

krzys77 jeżeli czegoś nie będziesz rozumiał mogę ci przetłumaczyć ,oczywiście podpunkty czy całe punkty "niejasne" bądź coś z czym sobie nie radzi tłumacz np:. google.

Tłumaczenie całego manuala to troszkę pisania.... :roll:
Pytaj śmiało ,co gdzie i jak przetłumaczyć.Osobiście nie znam systemu ale z pomocą manuala masz praktycznie wszystko.

Nie jest tragedia 25 stron OSD + 7 guardiana ,samo Dragon OSD ma 129 stron manuala. :-P
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Awatar użytkownika
aniolg
Posty: 488
Rejestracja: czwartek 21 lip 2011, 00:24
Lokalizacja: Sława

Post autor: aniolg »

No tak ja też z tym walczę chociaż autopilota zostawiłem sobie na potem. Marcin jak to jest z tym RTH . Powiedzmy tracę sygnał RC włącza się autopilot (FS) samolot wraca z powrotem --- łapie sygnał RC i autopilot wyłącz się czy muszę to zrobić ręcznie no wiesz wchodzę w OSD itd. Ja poruszam sie po na 2 przełacznikach. Połączenie z Osd Aux1 Aux2 do 2 różnych kanałów w radiu powiedzmy 5i6 .
Awatar użytkownika
marcin.gala
Posty: 2837
Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Lokalizacja: ...

Post autor: marcin.gala »

aniolg - chodzi Ci o DOSD czy Eaglee Tree.

DOSD - masz na przełączniku w radiu i uruchamiasz RTH ,ale też ustawiasz failsafe i w momencie kiedy tracisz RC włącza się RTH.Robiłem próby i w DOSD RTH uruchamia się po stracie RC "failsafe" ale kiedy np:. włączyłem radio spowrotem RTH mi się wyłączało samo..czyli nic nie musiałem robić żeby mieć kontrolę nad modelem.

Eaglee Tree - z instrukcji.

Return To Home
The Return To Home (RTH) feature will attempt to bring your plane to a “holding pattern” above the takeoff point if radio signal is lost, by manipulating your model’s rudder/ailerons, elevator (or elevons), and throttle, based on your settings. GPS and other sensor information is used to attempt to return the plane to home. The OSD Pro’s RTH has a unique feature that allows you to set two altitudes for returning to home, depending on how far away the model is from home. See the “Safety Mode/Return to Home Information” section of the manual for more information on configuring Return To Home.
The Return to Home feature should work with any type of radio receiver – no special adapter is required.

Czyli :.
czyli w skrócie RTH wróci twoim modelem nad miejsce startu kiedy RC zostanie stracone,używać będzie "ogona,aileronów i elevatorów kierunki " albo elevons "skrzydło" i gaz - wszystko na podstawie tego jak ustawisz.RTH będzie używać danych z GPS'a i innych czujników.Wersja pro - masz diwe możliwości ustawienia "wysokości lotu" powrotu do domu ,zależnie jak daleko znajduje się model.RTH - powinno działać z każdym odbiornikiem i typem radia.
Tak na szybko i w skrócie. Jeszcze jest sekcja "Safety Mode/Return to Home Information" o ustawianiu tego wszystkiego.Jak trzeba coś sklecę...
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Awatar użytkownika
aniolg
Posty: 488
Rejestracja: czwartek 21 lip 2011, 00:24
Lokalizacja: Sława

Post autor: aniolg »

No fajnie mi to wytłumaczyłeś Marcin załapałem w 100 % (Dzięki) :-D Opcje to nie problem bo je rozumiem ale nie wiedziałem jak to w praktyce się zachowuje.
jeszcze jedno pytanie odnośnie stabilizacji . mam moduł stabilizatora lotu tej że firmy i tak np. lecę sobie lecę włączam stabilizacje ale widzę że coś nie tak z ustawieniami powiedzmy że model zwala mi się i leci ku matce ziemi. to co automatycznie się wyłącza po ruszeniu drążków czy muszę wejść osd czy oprócz tego poza stabilizacją lotu mogę go dalej kontrolować itd ?
Awatar użytkownika
marcin.gala
Posty: 2837
Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Lokalizacja: ...

Post autor: marcin.gala »

Nie wiem jak jest w eagletree ale w dragonie mam stabilizację na podstawie danych z GPS'u i jeszcze mi sie nie zwalił na stronę "no chyba że podmucha pożądnie na model" ale w trybie AT czy RTH czy waypointów ..jeżeli coś idzie nie tak to machanie drągami nie wyłącza funkcji AT czy RTH ale robi taki overdrive czyli masz sterowność nad modelem gdzie AT,RTH cały czas działa "ty tylko korygujesz"...

W skrócie "drążek jest pierwszy potem działania AT,RTH" ..przy włączonych opcjach.
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
ODPOWIEDZ