Witam.
Stanąłem przy doborze lipoli do mojego drona / npędu paralotni. W konfiguracji dronowej nie problem bo moc będzie mocno ograniczona ale podczas pracy jako napęd będzie pobierał około 4 x 50A i teraz pytanie, rozwiązanie prototypowe i mocno budżetowe :
czy w ogóle brać pod uwagę te akumulatory :
4szt
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-hig ... -xt90.html
po dwa w szeregu będą zasilały 2 silniki czyli pobierane około 100A ( przez 2-3 minuty )
lub opcja tańsza 2szt w szeregu dla całości
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-hig ... -xt90.html
200A ( przez 2-3 minuty )
prądy bardzo stabilne ponieważ pominięty jest kontroler lotu.
proszę o rady i opinie.
Dobór dużych LiPoli
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Dobór dużych LiPoli
Oba mają 12C, więc jak do wyboru masz 48Ah lub 40Ah to większy prąd odda ten 48Ah czyli czteropak.
48Ah * 12C = 576A, Twój kopter pobiera 200A, czyli praktycznie wpisujesz się w chińską zasadę, że deklarowane C to 1/3 realnego myślę, że będzie OK.
Waga tych 12Ah jak na 12C jest dość słuszna, tj. 1650g, tj. 137g/Ah. Mam niezbyt solidne pakiety 10C ZOP 8Ah w których wychodzi 112g/Ah.
48Ah * 12C = 576A, Twój kopter pobiera 200A, czyli praktycznie wpisujesz się w chińską zasadę, że deklarowane C to 1/3 realnego myślę, że będzie OK.
Waga tych 12Ah jak na 12C jest dość słuszna, tj. 1650g, tj. 137g/Ah. Mam niezbyt solidne pakiety 10C ZOP 8Ah w których wychodzi 112g/Ah.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Dobór dużych LiPoli
Co znaczy że deklarowane C to 1/3 realnego?
Ja nie będę miał 48Ah, wtedy to by nie było pytania.
24Ah lub 20Ah bo to są 6s a ja potrzebuję 12s
Ja nie będę miał 48Ah, wtedy to by nie było pytania.
24Ah lub 20Ah bo to są 6s a ja potrzebuję 12s
Re: Dobór dużych LiPoli
Myślę że kolega chciał napisać na odwrót - realne C pakietu (czyli to co dostaniesz na zaciskach) to 1/3 tego co napisał producent. A to stwierdzenie z kolei wynika z obserwowanego nadmiaru fantazji u producentów. Generalnie, im bardziej niszowy producent tym większa szansa że wali ściemę w specyfikacji i dotyczy to nie tylko pakietów. To samo dawało się obserwować w temacie silników (zawyżony ciąg maksymalny lub zaniżone zużycie prądu), regli (regle 35A palące się przy niecałych 30A) czy niektórych platform (deklarowany czas lotu a rzeczywisty czas lotu)prokopcio pisze:Co znaczy że deklarowane C to 1/3 realnego?
Ten wredny...
Re: Dobór dużych LiPoli
ok, rozumiem ale jak się mają te lipole turnigy z linków do mojego zastosowania?
deklarowane przez znanego producenta 12C stałego obciążenia to nie jakieś wygórowane wartości ale mogę się mylić.
Ja potrzebuję 8-9C max przez 3minuty. pozostały czas pracy nie przekroczy 2C.
przepraszam za te proste pytania ale jestem początkujący w tej dziedzinie.
o trwałość (ilość cykli) się nie martwię bo to prototyp, ale pożar jest niewskazany.
ps. testowałem podzespoły T-Motors silnik+regulator+śmigło i rzeczywiste parametry wypadają ciut lepiej od zadeklarowanych przez producenta :)
deklarowane przez znanego producenta 12C stałego obciążenia to nie jakieś wygórowane wartości ale mogę się mylić.
Ja potrzebuję 8-9C max przez 3minuty. pozostały czas pracy nie przekroczy 2C.
przepraszam za te proste pytania ale jestem początkujący w tej dziedzinie.
o trwałość (ilość cykli) się nie martwię bo to prototyp, ale pożar jest niewskazany.
ps. testowałem podzespoły T-Motors silnik+regulator+śmigło i rzeczywiste parametry wypadają ciut lepiej od zadeklarowanych przez producenta :)
Re: Dobór dużych LiPoli
Jak się mają tego nikt nie wie bo nikt wcześniej się nie bawił w elektryczny PPG z odrzucanym napędem. Skoro wyliczyłeś że potrzebujesz 8C a producent deklaruje 12C to teoretycznie to da radę. Reszta to propabilistyka w której masz spore szanse wygrać bo Turnigy aż tak mocno nie ściemnia ze specyfikacjami.
Co do pożaru lipo to raczej dotyczy ładowania. Przekroczenie wydajności pakietu powoduje przede wszystkim jego puchnięcie. Zapłon praktycznie tylko w krytycznej sytuacji (zwarcie).
T-motor to producent zaliczany do tych "markowych" gdzie częściej obowiązuje zasada "nie mniej niż" zamiast "maksymalnie do" w odniesieniu do podanych specyfikacji.
Co do pożaru lipo to raczej dotyczy ładowania. Przekroczenie wydajności pakietu powoduje przede wszystkim jego puchnięcie. Zapłon praktycznie tylko w krytycznej sytuacji (zwarcie).
T-motor to producent zaliczany do tych "markowych" gdzie częściej obowiązuje zasada "nie mniej niż" zamiast "maksymalnie do" w odniesieniu do podanych specyfikacji.
Ten wredny...
Re: Dobór dużych LiPoli
Dzięki za te cenne dla mmie opinie. Napisałem bezpośrednio do Turnigy może się wypowiedzą.
Po przeanalizowaniu za i przeciw czterech baterii w stosunku do dwóch mam jescze jedną sporą przewagę dlq dwóch osbnych obwodów, że prądy na konektorach / przewodach będą o połowę mniejsze.
Po przeanalizowaniu za i przeciw czterech baterii w stosunku do dwóch mam jescze jedną sporą przewagę dlq dwóch osbnych obwodów, że prądy na konektorach / przewodach będą o połowę mniejsze.