Polskie Forum FPV
http://rc-fpv.pl/

4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=2&t=46576
Strona 1 z 2

Autor:  prokopcio [ niedziela 15 wrz 2019, 11:54 ]
Tytuł:  4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Witam.
Projekt "dronowego" napędu paralotni ruszył. Waga napędu testowego to około 10kg z ciągiem maksymalnym ponad 60kg. o ile 60kg jest potrzebne do napędu paralotni to w konfiguracji jako quadrocopter jest to sporo za dużo mocy i podczas stabilizacji po zrzucie gdzie silniki pracują bardzo niesymetrycznie będą występowały bardzo duże niesymetryczne obciążenia konstrukcji które chciałbym ograniczyć przez zmniejszenie mocy maksymalnej silników co najmniej o połowę.

nie mogę się odnaleźć które parametry kontrolera ArduCopter są odpowiedzialne za ograniczenie mocy wypluwanej na silniki.

add:
ok, chyba mam - MOT_SPIN_MAX lub / i MOT_PWM_MAX
przetestuję


Niestety w mojej wersji nie mam tych parametrów - jedynie THR_MAX co odnosi się jedynie do "przepustnicy" aparatury.
mi chodzi o zmniejszenie mocy gdy dron lata w trybie AUTO lub RTL.

Autor:  prokopcio [ poniedziałek 16 wrz 2019, 08:30 ]
Tytuł:  ciąg 4 x 16kg

pomożecie ?

z jednego śmigła mam 16kg ciągu :


Autor:  Majk99 [ poniedziałek 16 wrz 2019, 14:37 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Ja bym się bał tak testować taki napęd ale ok. Co do ograniczenia mocy to np w taranisie można ustawić nowy zakres gazu na przełącznik czyli od startu masz 100% mocy, a jak trzeba klikasz przełącznik i masz np 50%. Problem taki, że na filmie to raczej nie taranis :-P (mówię o tej konkretnej aparaturze bo ją znam ale prawdopodobnie każda *bardziej zaawansowana* ma taką opcję)

Autor:  Tanner [ poniedziałek 16 wrz 2019, 15:00 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Nieźle, ja przy testach 4kg już odchodziłem dość daleko :-D
Szczerze, kurde nie wiem, to już nawet nie chodzi o przycięcie sterowania z aparatury, bo nadal w trybach stabilizacji okażę się ze FC ma faktyczny zakres pracy PWM od 1100 do 1200 i to może być za mała rozdzielczość. Pogoogluj za overpowered arducopter, ale nie wiem czy istnieje jakieś dobre rozwiązanie.

Autor:  pawelsky [ poniedziałek 16 wrz 2019, 15:39 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Majk99 pisze:
Ja bym się bał tak testować taki napęd ale ok. Co do ograniczenia mocy to np w taranisie można ustawić nowy zakres gazu na przełącznik czyli od startu masz 100% mocy, a jak trzeba klikasz przełącznik i masz np 50%. Problem taki, że na filmie to raczej nie taranis :-P (mówię o tej konkretnej aparaturze bo ją znam ale prawdopodobnie każda *bardziej zaawansowana* ma taką opcję)

Po zrzuceniu naped ma wracac autonomicznie (nadal uwazam ze taka autonomiczna kosiarka to niebezpieczny pomysl), wiec ograniczanie czegokolwiek na Taranisie (czy tez jakiejkolwiek innej aparaturze) mija sie z celem, bo takie ograniczenie bedzie w tym trybie ignorowane. To musi byc zrobione w kontrolerze.

Autor:  prokopcio [ poniedziałek 16 wrz 2019, 19:09 ]
Tytuł:  ograniczenie mocy silników - PID

A czy istnieje możliwość skutecznego ograniczenia mocy parametrami PID jeśli silniki są mocno przewymiarowane ?
W końcu to regulatory PID są odpowiedzialne za odpowiednie dozowanie mocy na silniki dla wszystkich trybów lotu.

Autor:  rc.fpv.poland [ wtorek 17 wrz 2019, 03:49 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Duże silniki przeważnie mają niskie kv. Sam ciąg to nie wszystko.

Zabawa PIDami w tym przypadku może skończyć się jeszcze słabszą reakcją koptera niż obecnie.

Autor:  Tanner [ wtorek 17 wrz 2019, 08:31 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Tak się zastanawiam, poleciałeś już tym kopterem czy na razie problem jest teoretyczny? Masz 60kg ciągu, kopter waży 10kg, jest to wysoki stosunek ale nie jakis kosmiczny. A jakbyś dołożył jeszcze 5kg masy to już w ogóle 1:4 brzmi totalnie normalnie, nie mówimy tu o 1:20.
Przy 1:4 w ogóle nie doszukiwałbym się problemów w za dużej mocy, poleć najpierw tak, doprowadź kopter do wzorowej pracy a potem odejmujmy kilogramy :-)

Autor:  prokopcio [ wtorek 17 wrz 2019, 12:25 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Dzieki. Tak zrobię. Kilogramy na plecah paralotniarza nie są wskazane.

Autor:  maxiiii [ wtorek 17 wrz 2019, 19:19 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Zmień THR_MAX.

Autor:  rc.fpv.poland [ wtorek 17 wrz 2019, 19:35 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

THR_MAX - throttle max?

Autor:  prokopcio [ wtorek 17 wrz 2019, 20:16 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

To wpływa na ograniczenie działania drążka gazu, nje ma nic wspólnego z ograniczeniem mocy silników. Jak na połowie gazu przechylisz mocno drona to pid i tak wymusi wysokie wartości dla stabilizacji. A już całkowocie nie jest brane pod uwagę w trybach autonomicznych

Autor:  pawelsky [ wtorek 17 wrz 2019, 20:36 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

prokopcio pisze:
A już całkowocie nie jest brane pod uwagę w trybach autonomicznych

Tiaaaa

Cytuj:
THR_MAX: Maximum Throttle
Maximum throttle percentage used in automatic throttle modes.

Autor:  prokopcio [ wtorek 17 wrz 2019, 22:29 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

przyznam, że akurat tego parametru nie czytałem opisu bo wydawał się oczywisty do wzięcia pod uwagę na testy ale zmniejszenie jego do 50% nie przynosiło skutku w trybie stabilize ani althold / mocne przechylenie drona wypluwało na silnik korygujący moc maksymalną.

[Może powinienem zapoznać się z edycją postów]

może powinienem przesiąść się na pixhawk, czy będę miał dużo pożytku z takiej przesiadki ?

Autor:  pawelsky [ środa 18 wrz 2019, 08:23 ]
Tytuł:  Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

prokopcio pisze:
przyznam, że akurat tego parametru nie czytałem opisu bo wydawał się oczywisty do wzięcia pod uwagę na testy ale zmniejszenie jego do 50% nie przynosiło skutku w trybie stabilize ani althold / mocne przechylenie drona wypluwało na silnik korygujący moc maksymalną.

No i prawidlowo. Do normalnego lotu autonomicznego maksymalny ciag masz ograniczony, do ew. korekty masz pelny zakres mocy.

prokopcio pisze:
może powinienem przesiąść się na pixhawk

Mysle ze powinienes zaczac od sprawdzenia czy aby przypadkiem nie probujesz rozwiazywac problemu ktorego nie masz...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/