4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Elektronika w modelu i na ziemi

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: prokopcio »

Witam.
Projekt "dronowego" napędu paralotni ruszył. Waga napędu testowego to około 10kg z ciągiem maksymalnym ponad 60kg. o ile 60kg jest potrzebne do napędu paralotni to w konfiguracji jako quadrocopter jest to sporo za dużo mocy i podczas stabilizacji po zrzucie gdzie silniki pracują bardzo niesymetrycznie będą występowały bardzo duże niesymetryczne obciążenia konstrukcji które chciałbym ograniczyć przez zmniejszenie mocy maksymalnej silników co najmniej o połowę.

nie mogę się odnaleźć które parametry kontrolera ArduCopter są odpowiedzialne za ograniczenie mocy wypluwanej na silniki.

add:
ok, chyba mam - MOT_SPIN_MAX lub / i MOT_PWM_MAX
przetestuję


Niestety w mojej wersji nie mam tych parametrów - jedynie THR_MAX co odnosi się jedynie do "przepustnicy" aparatury.
mi chodzi o zmniejszenie mocy gdy dron lata w trybie AUTO lub RTL.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 16 wrz 2019, 08:32 przez prokopcio, łącznie zmieniany 1 raz.
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

ciąg 4 x 16kg

Post autor: prokopcio »

pomożecie ?

z jednego śmigła mam 16kg ciągu :

Awatar użytkownika
Majk99
Posty: 685
Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: Majk99 »

Ja bym się bał tak testować taki napęd ale ok. Co do ograniczenia mocy to np w taranisie można ustawić nowy zakres gazu na przełącznik czyli od startu masz 100% mocy, a jak trzeba klikasz przełącznik i masz np 50%. Problem taki, że na filmie to raczej nie taranis :-P (mówię o tej konkretnej aparaturze bo ją znam ale prawdopodobnie każda *bardziej zaawansowana* ma taką opcję)
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: Tanner »

Nieźle, ja przy testach 4kg już odchodziłem dość daleko :-D
Szczerze, kurde nie wiem, to już nawet nie chodzi o przycięcie sterowania z aparatury, bo nadal w trybach stabilizacji okażę się ze FC ma faktyczny zakres pracy PWM od 1100 do 1200 i to może być za mała rozdzielczość. Pogoogluj za overpowered arducopter, ale nie wiem czy istnieje jakieś dobre rozwiązanie.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: pawelsky »

Majk99 pisze:Ja bym się bał tak testować taki napęd ale ok. Co do ograniczenia mocy to np w taranisie można ustawić nowy zakres gazu na przełącznik czyli od startu masz 100% mocy, a jak trzeba klikasz przełącznik i masz np 50%. Problem taki, że na filmie to raczej nie taranis :-P (mówię o tej konkretnej aparaturze bo ją znam ale prawdopodobnie każda *bardziej zaawansowana* ma taką opcję)
Po zrzuceniu naped ma wracac autonomicznie (nadal uwazam ze taka autonomiczna kosiarka to niebezpieczny pomysl), wiec ograniczanie czegokolwiek na Taranisie (czy tez jakiejkolwiek innej aparaturze) mija sie z celem, bo takie ograniczenie bedzie w tym trybie ignorowane. To musi byc zrobione w kontrolerze.
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

ograniczenie mocy silników - PID

Post autor: prokopcio »

A czy istnieje możliwość skutecznego ograniczenia mocy parametrami PID jeśli silniki są mocno przewymiarowane ?
W końcu to regulatory PID są odpowiedzialne za odpowiednie dozowanie mocy na silniki dla wszystkich trybów lotu.
rc.fpv.poland
Posty: 117
Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
Lokalizacja: GB

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: rc.fpv.poland »

Duże silniki przeważnie mają niskie kv. Sam ciąg to nie wszystko.

Zabawa PIDami w tym przypadku może skończyć się jeszcze słabszą reakcją koptera niż obecnie.
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: Tanner »

Tak się zastanawiam, poleciałeś już tym kopterem czy na razie problem jest teoretyczny? Masz 60kg ciągu, kopter waży 10kg, jest to wysoki stosunek ale nie jakis kosmiczny. A jakbyś dołożył jeszcze 5kg masy to już w ogóle 1:4 brzmi totalnie normalnie, nie mówimy tu o 1:20.
Przy 1:4 w ogóle nie doszukiwałbym się problemów w za dużej mocy, poleć najpierw tak, doprowadź kopter do wzorowej pracy a potem odejmujmy kilogramy :-)
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: prokopcio »

Dzieki. Tak zrobię. Kilogramy na plecah paralotniarza nie są wskazane.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: maxiiii »

Zmień THR_MAX.
rc.fpv.poland
Posty: 117
Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
Lokalizacja: GB

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: rc.fpv.poland »

THR_MAX - throttle max?
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: prokopcio »

To wpływa na ograniczenie działania drążka gazu, nje ma nic wspólnego z ograniczeniem mocy silników. Jak na połowie gazu przechylisz mocno drona to pid i tak wymusi wysokie wartości dla stabilizacji. A już całkowocie nie jest brane pod uwagę w trybach autonomicznych
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: pawelsky »

prokopcio pisze:A już całkowocie nie jest brane pod uwagę w trybach autonomicznych
Tiaaaa
THR_MAX: Maximum Throttle
Maximum throttle percentage used in automatic throttle modes.
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: prokopcio »

przyznam, że akurat tego parametru nie czytałem opisu bo wydawał się oczywisty do wzięcia pod uwagę na testy ale zmniejszenie jego do 50% nie przynosiło skutku w trybie stabilize ani althold / mocne przechylenie drona wypluwało na silnik korygujący moc maksymalną.

[Może powinienem zapoznać się z edycją postów]

może powinienem przesiąść się na pixhawk, czy będę miał dużo pożytku z takiej przesiadki ?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników

Post autor: pawelsky »

prokopcio pisze:przyznam, że akurat tego parametru nie czytałem opisu bo wydawał się oczywisty do wzięcia pod uwagę na testy ale zmniejszenie jego do 50% nie przynosiło skutku w trybie stabilize ani althold / mocne przechylenie drona wypluwało na silnik korygujący moc maksymalną.
No i prawidlowo. Do normalnego lotu autonomicznego maksymalny ciag masz ograniczony, do ew. korekty masz pelny zakres mocy.
prokopcio pisze:może powinienem przesiąść się na pixhawk
Mysle ze powinienes zaczac od sprawdzenia czy aby przypadkiem nie probujesz rozwiazywac problemu ktorego nie masz...
ODPOWIEDZ