Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Elektronika w modelu i na ziemi

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: Verid »

prokopcio pisze:wycofuję się z tych bzdet co pisałem
Szczerze, wolałbym żebyś wiedział DLACZEGO to robisz a nie tylko bawił się w marnej jakości ironię ale cóż...
Tylko nie dziw się potem że będziesz postrzegany jako gość który chce polizać włączoną piłę tarczową (przecież jak przyłożę język tam gdzie tarcza nie ma zębów to powinno być ok) i w związku z tym buduje zabezpieczenie żeby nie stanąć po lewej stronie piły bo to przynosi pecha.
Ten wredny...
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: prokopcio »

verid, pawelsky Możecie mnie atakować do woli, ja nie zamierzam toczyć walki, jedynie broniłem swoich racji opartych na obserwacjach.
Nie dorastam Wam z wiedzą dronową do pięt i mam świadomość, że macie wiele racji ale skala (modelu, masy, zagrożenia, przeciążeń) ma tu bardzo duże znaczenie.
Swoje wywody opieracie zapewne na bardzo dużym doświadczeniu z modelami małymi.
Model dowolnego realnego samolotu wytrzyma przeciążenia wielokrotnie wyższe niż rzeczywisty samolot.
Pilot boeinga czy airbusa bezproblemowo jest wstanie oderwać mu statecznik pionowy ruchami steru kierunku.
Czy innymi manewrami uszkodzić konstrukcję samolotu. To nie są moje wywody, to są fakty.
Równie dobrze tym producentom możecie zarzucać, że zastosowali zbyt słabą konstrukcję !

Jeśli macie ochotę zrozumieć moje postępowanie wykonajcie testy stabilizacji spadającego drona używając do tego pełnej dostępnej mocy (5do1) a następnie to samo z ograniczoną do jej połowy, kultura i płynność z jaką to robi to przepaść. Oczywiście jeśli chodzi o jak najszybsze wyhamowanie to ok, ale jeśli masz do dyspozycji 300m wysokości to jest bez sensu.
Czy jak jedziesz samochodem to zawsze używasz Gaz wciśnięty do podłogi jeśli chcesz przyspieszyć i hamulec wciśnięty do podłogi jeśli chcesz zwolnić ? Oczywiście można tak jechać ale trwałość samochodu krytycznie spadnie.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9760
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: pawelsky »

prokopcio pisze:verid, pawelsky
Ja swoja dyskusje zakonczylem tutaj, wiec bardzo Ci prosze nie wciagaj mnie w swoje kolejne wywody, szczegolnie na tematy co do ktorych sie nawet nie wypowiadalem.
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: prokopcio »

Udział w dyskusji dot. ograniczenia ciągu brałeś ale racja, przepraszam, rzeczywiście to nie Ty krytykowałeś mój pomysł ograniczenia mocy :) a nawet pomagałeś szukać rozwiązania...
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: Verid »

pawelsky pisze:Jak grochem o sciane...
Okazało się prorocze...
prokopcio pisze:verid, pawelsky Możecie mnie atakować do woli
Napisałem ci już raz żebyś sobie darował te histerie oblężonej twierdzy i inne płaczliwe zagrywki. Nikt cię tu nie atakuje, nie schlebiaj sobie. Krytyce podlegają twoje pomysły bądź argumentacje którymi usiłujesz się podpierać.
prokopcio pisze:Nie dorastam Wam z wiedzą dronową do pięt i mam świadomość, że macie wiele racji ale
...jednak kładziesz laskę na nasze doświadczenie, zakładając że w związku z tym że twoja konstrukcja jest większa to jest ono g... warte bo:
prokopcio pisze:Swoje wywody opieracie zapewne
Obawiam się że tak w temacie kopterów jak i zasięgu naszego doświadczenia wiedzę masz tragicznie nikłą. Wielkość twojego sprzętu nie jest wcale unikatowa. Jedynie jego zastosowanie jako odrzucanego napędu do PPG.
prokopcio pisze:Pilot boeinga czy airbusa
Nie konstruujesz ani nie pilotujesz boeinga ani airbusa. Supertankowca też nie. Chyba że o czymś nie wspomniałeś.
prokopcio pisze:To nie są moje wywody, to są fakty.
Które mają się nijak do tego co konstruujesz. Podobnie jak poniższy bełkot z samochodem który dobitnie wskazuje na to że tak w przypadku kopterów jaki i samochodów posługujesz się ogólnikami i wydejemisiami, bez jakiejkolwiek sensownej na temat ich konstrukcji. BTW - jazda samochodem w stylu który opisujesz skończy się zakatowaniem silnika i hamulców,NIE rozwaleniem karoserii bo tego w odniesieniu do kopterów usiłowałeś dowieść.

Reasumując - rób sobie jak uważasz. To twój zadek, i twój spokój ducha ale jeżeli wyskoczysz z pomysłem który zagraża bezpieczeństwu innych (vide ten wątek) albo będziesz propagował jakieś idiotyczne argumentacje (vide wątek sąsiedni) które nie daj Boże ktoś początkujący podłapie i weźmie sobie do serca to możesz być pewien że zostaniesz sprostowany.
Ten wredny...
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: prokopcio »

Ok.
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: prokopcio »

kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: kuczy »

Brawo !
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: Verid »

No bardzo ładnie ci to wyszło. Teraz czekamy na pełnowymiarową wersję :mrgreen:
Ten wredny...
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: prokopcio »

Verid pisze:No bardzo ładnie ci to wyszło. Teraz czekamy na pełnowymiarową wersję :mrgreen:
Dzięki, powolutku składam.
p1.jpg
p1.jpg (251.78 KiB) Przejrzano 2430 razy
p2.jpg
p2.jpg (184.66 KiB) Przejrzano 2430 razy
mf.jpg
mf.jpg (220.29 KiB) Przejrzano 2430 razy
p3.jpg
p3.jpg (183.61 KiB) Przejrzano 2430 razy
p4.jpg
p4.jpg (220.64 KiB) Przejrzano 2430 razy
p80.png
p80.png (385.84 KiB) Przejrzano 2430 razy
ppgant.jpg
ppgant.jpg (241.14 KiB) Przejrzano 2430 razy
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: kuczy »

prokopcio, Szczena mi opada widząc taki sprzęt... - wygląda na serio wow.... - tylko jedna rzecz mnie zastanawia

- śmigła "nachodzą na siebie" ? czy mi się wydaje ?
Tzn widzę, że chyba masz je przesunięte w głąb jedne w stosunku do drugich - ale nie wiem czy nie będzie to miało wpływu na mniejszą sterowność "drona": jeśłi jeden z silników powinien kręcić się szybciej a drugi wolniej (załóżmy, że tak właśnie będzie je sterował Pixhawk) - to strumień powietrza tego "szybszego śmigła" będzie mechanicznie "napędzał" to wolniejsze śmigło... Oczywiście to takie tylko spostrzeżenie - wiem, ze musisz zachować jakieś sensowne rozmiary i wymaga to kompromisów. Po prostu jestem ciekaw, czy zadziała to w praktyce bez wpadania w wibracje czy kłopotów ze stabilizacją.

ew. nie wiem, czy aby nie zrobisz w ten sposób "syreny alarmowej" - szybkie poruszające się dwa elementy w przeciwnym kierunku względem siebie - na zasadzie:
Obrazek
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: prokopcio »

kuczy pisze:prokopcio,... jedna rzecz mnie zastanawia - śmigła "nachodzą na siebie" ?....czy zadziała to w praktyce bez wpadania w wibracje czy kłopotów ze stabilizacją.
Spokojna głowa :)
Wszystko testowałem w modelu, tam też są przesłonięte śmigła w identyczny sposób. Inaczej nie zaryzykowałbym takiego podejścia.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: kuczy »

prokopcio pisze:Spokojna głowa :)
Wszystko testowałem w modelu, tam też są przesłonięte śmigła w identyczny sposób. Inaczej nie zaryzykowałbym takiego podejścia.
ok... to trzeymam kciuki - jak zawsze zresztą....
do pisałem coś apropos syreny - nie generuje to hałasu? - ciekawość czysta ;)
prokopcio
Posty: 89
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Lokalizacja: Grodków

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: prokopcio »

Testy jednego śmigła pokazują, że to poważny problem stwarzający duże niebezpieczeństwo dla pilota w czasie awarii.
Muszę bardzo dobrze opracować zabezpieczenia związane z symetrią ciągu.

kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Nietypowy tryb dla ArduCoptera

Post autor: kuczy »

prokopcio pisze:Muszę bardzo dobrze opracować zabezpieczenia związane z symetrią ciągu.
Coś jaśniej ?
W układzie Quadro kiedy jedno śmigło zawiedzie - w przypadku drona - on spada, a w przypadku napędu na plecach - pewnie by obróciło Ciebie w powietrzu, splątało linki itp..
ale masz nad sobą "szmatę" więc musiał by to być system który odcina całkowicie wszystkie 4 silniki
ODPOWIEDZ