Lipole GiFi
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Lipole GiFi
Kiedyś założyłem podobny temat . Pisałem wtedy o lipolu 2S 3200mAh koptera Aosenma CG035 . Podczas rozładowywania ładowarką gdy napięcie wynosiło poniżej 3,6V/ ogniwo następował nagle duży rozjazd napięć pomiędzy ogniwami . Tak że nie było szans by ładowarka rozładowała ogniwa do 3,0V . Dyskusje były różne . Upitolone jedno z ogniw i pojemność aku dużo niższa niż podawana .
Niedawno w Bg kupiłem 2szt. aku lipol GiFi 3S 6400mAh . Zamiennik do koptera Typhoon Q500 4K . Dzisiaj postanowiłem sprawdzić czy z tym aku będzie podobna rzecz jak z tym od Aosenmy . Udało mi się rozładować każde z ogniw do 3,0V . Rozjazd napięć pomiędzy ogniwami w całym procesie rozładowywania ( od samego początku do końca ) wyniósł 0,01V . Jak sprawdzić realną pojemność ? Ile oddane czy ile pobrane ?
Tyle weszło
Rezystancja poszczególnych ogniw
Niedawno w Bg kupiłem 2szt. aku lipol GiFi 3S 6400mAh . Zamiennik do koptera Typhoon Q500 4K . Dzisiaj postanowiłem sprawdzić czy z tym aku będzie podobna rzecz jak z tym od Aosenmy . Udało mi się rozładować każde z ogniw do 3,0V . Rozjazd napięć pomiędzy ogniwami w całym procesie rozładowywania ( od samego początku do końca ) wyniósł 0,01V . Jak sprawdzić realną pojemność ? Ile oddane czy ile pobrane ?
Tyle weszło
Rezystancja poszczególnych ogniw
Ostatnio zmieniony wtorek 26 lut 2019, 17:46 przez hornet2, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Lipole GiFi
Jak rozładowałeś do 3V/cela to jest duża szansa, że je nieodwracalnie uszkodziłeś. Skąd ci do głowy przyszedł taki pomysł?
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Lipole GiFi
pma_ pisze:Jak rozładowałeś do 3V/cela to jest duża szansa, że je nieodwracalnie uszkodziłeś. Skąd ci do głowy przyszedł taki pomysł?
Do 3,0V/ ogniwo a nie poniżej . Chciałem sprawdzić faktyczną pojemność . Kiedyś przerabiałem podobny temat . Aku teoretycznie miało 3200mAh a praktycznie 2000 może 2200mAh . Kopter miał latać 15min a latał zaledwie połowę z tego . Tym kopterem ( Q500 4K ) na tych aku w zależności od warunków pogodowych spokojnie wyciągam do 23min.
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Lipole GiFi
hornet2 pisze: Do 3,0V/ ogniwo a nie poniżej . Chciałem sprawdzić faktyczną pojemność . Kiedyś przerabiałem podobny temat . Aku teoretycznie miało 3200mAh a praktycznie 2000 może 2200mAh . Kopter miał latać 15min a latał zaledwie połowę z tego . Tym kopterem ( Q500 4K ) na tych aku w zależności od warunków pogodowych spokojnie wyciągam do 23min.
No wiec ,naladuj do pelna i bedziesz wiedzial.
i ciesz sie lataniem przez te 23min.zamiast zakladania nastepnego tematu o niczym.
Re: Lipole GiFi
Aku naładowałem do pełna ( przedostatnie zdjęcie ) . Weszło 5913 mAh .Z.W15 pisze:hornet2 pisze: Do 3,0V/ ogniwo a nie poniżej . Chciałem sprawdzić faktyczną pojemność . Kiedyś przerabiałem podobny temat . Aku teoretycznie miało 3200mAh a praktycznie 2000 może 2200mAh . Kopter miał latać 15min a latał zaledwie połowę z tego . Tym kopterem ( Q500 4K ) na tych aku w zależności od warunków pogodowych spokojnie wyciągam do 23min.
No wiec ,naladuj do pelna i bedziesz wiedzial.
i ciesz sie lataniem przez te 23min.zamiast zakladania nastepnego tematu o niczym.
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Lipole GiFi
hornet2, Ja rozumiem doskonale ze chciałeś sprawdzić. Tylko hmm... czy to coś zmieni, że zmierzysz ile wejdzie - jeśli i tak nie lata się do 3,0V (chyba, ze latasz ale sam przyznasz że to dość ryzykowne ).
Z latanien "do ostatniego mAh" spotkałem się tylko w przypadku racerów (race i freestyle), gdzie napięcie skacze bardzo i ciężko nie zatrzymując się ocenić w jakim stanie jest bateria. Tylko ich baterie są zawsze katowane.
Jeśli chodzi o pojemność - mam Aku 10.000mAh, a latam najczęściej ok 5000mAh - po takim locie aku mają srednio 3,8V na celę wiec w domu tylko sprawdzam napiecie na celach i wkladam do szafy. ;D
Z latanien "do ostatniego mAh" spotkałem się tylko w przypadku racerów (race i freestyle), gdzie napięcie skacze bardzo i ciężko nie zatrzymując się ocenić w jakim stanie jest bateria. Tylko ich baterie są zawsze katowane.
Jeśli chodzi o pojemność - mam Aku 10.000mAh, a latam najczęściej ok 5000mAh - po takim locie aku mają srednio 3,8V na celę wiec w domu tylko sprawdzam napiecie na celach i wkladam do szafy. ;D
Re: Lipole GiFi
Zdjec to akurat nie widac. Czemu nie uzywasz forumowego hostingu tylko jakies zewnetrzne wynalazki?hornet2 pisze:( przedostatnie zdjęcie )
Re: Lipole GiFi
...i samolotów jak wyczaję noszeniekuczy pisze:Z latanien "do ostatniego mAh" spotkałem się tylko w przypadku racerów
Ten wredny...
Re: Lipole GiFi
Chciałem się przekonać czy jest podobnie jak było z aku Aosenmy ? Ale głównie chodziło mi czy da się rozładować te aku do 3,0V/ ogniwo ? Z aku Aosenmy było to niemożliwe . Do 3,6V/ ogniwo było wszystko okey . Rozjazd napięć na ogniwach wynosił 0,03V . Ale gdy napięcie zeszło poniżej 3,6V rozjazd napięć na ogniwach był potężny ( ponad 1,0V) ! A tutaj aku rozładowało do samego końca do 3,0V/ogniwo z różnicą 0,01V . Przekonałem się że te aku to nie jest szajc jak w przypadku aku Aosenmy .
Teraz widać zdjęcia ?
Teraz widać zdjęcia ?
Ostatnio zmieniony wtorek 26 lut 2019, 17:47 przez hornet2, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Lipole GiFi
Czyli miałeś jedną lub więcej celi padniętych w tamym poprzednim pakiecie.
Ale jak już analizujemy, to moim zdaniem dzisiaj przekonałeś się trochę o czym innym Weszło Ci 5913 z 6400 mAh czyli wydobyłeś 92,3% pojemności - aby to zrobić, musiałeś rozładowywać znikomym prądem (z ładowarki, 1A?) do napięcia 3.0V na celę. Dla porównania, mam ZOP które są uznawane za szajs, rozładowałem latającym kopterem (10-15A) do 3.5V na celę pod obciążeniem (3.60V+ po lądowaniu) i wydobyłem 4140 z 4500 mAh - czyli 92,0%. Widzisz różnicę?
Ale jak już analizujemy, to moim zdaniem dzisiaj przekonałeś się trochę o czym innym Weszło Ci 5913 z 6400 mAh czyli wydobyłeś 92,3% pojemności - aby to zrobić, musiałeś rozładowywać znikomym prądem (z ładowarki, 1A?) do napięcia 3.0V na celę. Dla porównania, mam ZOP które są uznawane za szajs, rozładowałem latającym kopterem (10-15A) do 3.5V na celę pod obciążeniem (3.60V+ po lądowaniu) i wydobyłem 4140 z 4500 mAh - czyli 92,0%. Widzisz różnicę?
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Lipole GiFi
Widac (do czasu pewnie), tylko dlaczego dalej uparcie unikasz forumowego hostingu?hornet2 pisze:Teraz widać zdjęcia ?
Re: Lipole GiFi
Mogę zrobić tak jak mówisz . Latać do pierwszego alarmu . Wylądować i naładować aku na maxa patrząc ile wlazło mAh ? Podobną sprawę jak z aku Aosenmy miałem z aku Turnigy 3S 1,8Ah . Też do 3,6V było okey . Ale po przekroczeniu 3,6V następował nagły duży rozjazd napięć na ogniwach . Myślałem że w tym aku będzie tak samo . Ogólnie wszyscy którzy latają kopterami Q500 tymi zamiennikami GiFi bardzo je sobie chwalą że są lepsze od oryginału . Dlatego chciałem co nieco sprawdzić .Tanner pisze:Czyli miałeś jedną lub więcej celi padniętych w tamym poprzednim pakiecie.
Ale jak już analizujemy, to moim zdaniem dzisiaj przekonałeś się trochę o czym innym Weszło Ci 5913 z 6400 mAh czyli wydobyłeś 92,3% pojemności - aby to zrobić, musiałeś rozładowywać znikomym prądem (z ładowarki, 1A?) do napięcia 3.0V na celę. Dla porównania, mam ZOP które są uznawane za szajs, rozładowałem latającym kopterem (10-15A) do 3.5V na celę pod obciążeniem (3.60V+ po lądowaniu) i wydobyłem 4140 z 4500 mAh - czyli 92,0%. Widzisz różnicę?
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Lipole GiFi
Rozładuj swoją ładowarką do 3.6V na celę, naładuj do pełna i daj znać ile weszło, będziemy szybciej coś wiedzieć.
Kopterem wyląduj przy 3.5V i też daj znać ile weszło.
Kopterem wyląduj przy 3.5V i też daj znać ile weszło.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Lipole GiFi
Faktyczną pojemność bateryjki sprawdza się rozładowując pakiet a nie ładując go.
Zbyszek przeczytaj swoje poprzednie tematy a znajdziesz w nich odpowiedzi na wszystkie pytania nawet na te które dopiero zadasz. :)
Zbyszek przeczytaj swoje poprzednie tematy a znajdziesz w nich odpowiedzi na wszystkie pytania nawet na te które dopiero zadasz. :)
Re: Lipole GiFi
I wskazania z drugiej baterii
Na razie wiem tyle że w przeciwieństwie do poprzednich moich aku te rozładowują się równiutko do samego końca . Czyli od 4,2V/ ogniwo do 3,0V/ ogniwo . Co to znaczy ? Że chyba nie jest to szajc jak poprzednie aku ?
Czyli zrobić w drugą stronę ? Najpierw rozładować na maxa do 3,0V/ ogniwo a potem naładować na full i sprawdzić ile weszło mAh ?maxiiii pisze:Faktyczną pojemność bateryjki sprawdza się rozładowując pakiet a nie ładując go.
Zbyszek przeczytaj swoje poprzednie tematy a znajdziesz w nich odpowiedzi na wszystkie pytania nawet na te które dopiero zadasz. :)
Na razie wiem tyle że w przeciwieństwie do poprzednich moich aku te rozładowują się równiutko do samego końca . Czyli od 4,2V/ ogniwo do 3,0V/ ogniwo . Co to znaczy ? Że chyba nie jest to szajc jak poprzednie aku ?
Ostatnio zmieniony wtorek 26 lut 2019, 22:44 przez hornet2, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )