Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 25 kwie 2018, 01:46


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wtorek 20 mar 2018, 19:13 
Offline

Rejestracja: czwartek 01 mar 2018, 08:14
Posty: 4
Witam!
Skąd może brać się różnica w podawanym napięciu między buzzerem, a czujnikiem prądu (Czujnik prądu V6.0 (HV) - 2-12S - BEC 5,4V 3A).
Poprzez telemetrię sprawdzam napięcie na APM poprzez czujnik prądu i pokazuje je bardzo niskie, sugeruje lądowanie.
Natomiast buzzer nawet się nie odzywa.
Wcześniej latałem tylko na buzzerze i z dronem było ok, buzzer w końcu się załączał i wtedy schodziłem w dół.
Czy mogło pójść coś nie tak podczas konfiguracji czujnika?
Prosiłbym o pomoc bo już nie wiem teraz czy mogę latać dalej czy już trzeba schodzić w dół.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 mar 2018, 19:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1695
Lokalizacja: Schwerin
Kalibrowałeś czujnik?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 mar 2018, 20:18 
Offline

Rejestracja: czwartek 01 mar 2018, 08:14
Posty: 4
W jakim sensie kalibrowalem?
Co zrobilem to tak:
Miernikiem sprawdzilem napiecie na ogniwie, po czym wstawiłem je do mission plannera.
Napiecie w spoczynku podaje prawidlowo, na ta chwile na mierniku i czujniku jest 12.01-12.04v.
Sprawa sir zacxyna komplikowac przy obciążeniu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 mar 2018, 22:13 
Offline

Rejestracja: wtorek 21 sie 2012, 16:19
Posty: 12
Lokalizacja: Białystok
Ja bym obstawiał spadek napięcia wynikający z obciążenia. Nie wiem czym latasz, ale moja Hexa-960 przy poborze rzędu 50-80A wskazuje na telemetrii (pomiar przez Power Moduł) napięcie ponad 1,5-2 V niższe niż bezpośrednio mierzone na baterii (np buzzerem z wyświetlaczem). W moim wypadku straty są na wtyczkach XT (bo mam nieco skomplikowaną i rozbudowaną drogę zasilania) oraz przewodach - odległość pomiędzy baterią a punktem dystrybucji zasilania na regulatory jest w moim wypadku znaczna rzędu 40 cm.
Jak masz baterie średniej jakości (nie trzymającą poziomu napięcia) albo duże straty na kablach, to tutaj bym doszukiwał się problemu - oczywiście o ile latasz czymś większym, niż racer pobierający 15A :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 mar 2018, 22:40 
Offline

Rejestracja: czwartek 01 mar 2018, 08:14
Posty: 4
Platforma to male fy450 :). Wiec raczej nie jest to wina dlugosci kabli. Power mpdule niby pokazuje dobrze a przy obciążeniu lipa. W takim razie czy jest jakis sposob na skalibrowanie tego poprawnie czy zostaje mi metoda prob i bledow tj przy jakim poziomie v podawanym z power module dron ma odcinke zasilania?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 21 mar 2018, 13:20 
Offline

Rejestracja: wtorek 21 sie 2012, 16:19
Posty: 12
Lokalizacja: Białystok
Kilka pytań: jaka bateria, jaka masa 450tki z baterią, jakie napięcie na baterii,o ile przysiada napięcie pokazywane przez PowerModule, na ile woltów masz ustawiony próg failsafe do lądowania awaryjnego, na ile masz ustawiony próg Buzzera na pojedynczą cele?

Ja bym dociążył 450tkę aby podczas zawisu "miała co robić silnikami" czyli zasymulował jej obciążenie, a następnie z podpiętego do balansera baterii buzzera (o ile Buzzer ma wyświetlacz LCD) odczytał bym z dala napięcie i porównał z napięciem wysłanym przez telemetrię z power module.

Bo jeżeli faktycznie gwarantujesz że nie masz strat na linii zasilania to najprawdopodobniejszą opcją jest ta, że i buzzer i power module pokazują Ci że napięcie przysiada pod obciążeniem, ale próg fail safe jest wyższy niż próg zadziałania buzzera. Stąd masz awaryjne lądowanie zanim buzzer się odezwie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 21 mar 2018, 18:47 
Offline

Rejestracja: czwartek 01 mar 2018, 08:14
Posty: 4
Co do pytań, które zadałeś to postaram się sprawdzić jutro.
to nie o to chodzi, że zaczyna działać fail safe tylko o to, że po pewnej chwili lotu wartość z buzzera i z power module zaczyna się różnić - ta na buzzerze jest wyższa (alarm na 3.7 na cele).
Jutro wszystko dokładnie sprawdzę i opiszę tutaj, bo latałem w tamtym roku i już nie pamiętam dokładnie wszystkiego jak to było i jaki różnice były.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 mar 2018, 12:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1695
Lokalizacja: Schwerin
Masz walnięty PM.
Wyjściem z tego problemu jest kalibracja na pustym pakiecie. (ok 3-3,4v na celę).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.