GPS GAM-2222-MTR

Elektronika w modelu i na ziemi

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
przemekgda86
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2016, 16:24
Lokalizacja: Gdańsk

GPS GAM-2222-MTR

Post autor: przemekgda86 »

Wpadł mi w ręce moduł GPS GAM-2222-MTR, pochodzący z jakiegoś lokalizatora samochodowego...
Obrazek

Moduł posiada własną, zintegrowaną antenę i wyprowadzenia pinów które teoretycznie powinny znaleźć swoje zastosowanie w naszych latających maszynach- nota katalogowa http://www.gotop-zzu.com/images/u/1477968840533.pdf
I tu pytanie do bardziej doświadczonych (bo ja w temacie jestem kompletnie zielony), czy ów moduł nadaje się do czegokolwiek? I czy w ogóle da się go zaadaptować do naszych celów?
Syma X8HW, Syma X13, CX-10,CX-20, eachine H8 mini , MJX Bugs 6
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: GPS GAM-2222-MTR

Post autor: NeXuS »

Byłby Ok, gdyby nie 1Hz. Będzie przesyłał dane raz na sekundę, a to do naszych zastosowań słabo. Przydałoby się co najmniej 5Hz, a najlepiej 10Hz. Podłączyć się da, ale do AP to raczej się nie nadaje. Do wyświetlania danych na OSD, np. strzałki home, prędkości itp wystarczy, choć wskazania będą ospałe...
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9758
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: GPS GAM-2222-MTR

Post autor: pawelsky »

NeXuS pisze:Byłby Ok, gdyby nie 1Hz. Będzie przesyłał dane raz na sekundę, a to do naszych zastosowań słabo.
Nie tak szybko. Z notki wynika ze jest zbudowany przy uzyciu chipu MT3337 a ten potrafi obsluzyc do 10Hz. Wrzucilbym go na warsztat, podlaczyl pod MiniGPS, ustawil wieksza czestotliwosc (a jednoczesnie i baudrate) i wtedy sie dopiero okaze...

P.S. Zdecydowanym minusem tego GPSa jest niestety brak obslugi GLONASSa.
Awatar użytkownika
przemekgda86
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2016, 16:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: GPS GAM-2222-MTR

Post autor: przemekgda86 »