BloodyLordV pisze:Albo nie zrozumiałem Ciebie albo sugerujesz, że w momencie gdy nastąpi podmuch wiatru każde śmigło zmienia swój skok o.O co by było niezwykle ciekawą wiadomością...
kuczy pisze:Apropos ostatniego twojego zdania to wiejacy wiatr zmienia "skok" smigla, tak ?.
Próbujecie zaciągnąć temat do absurdu ... a przy tym nie zdajecie sobie sprawy jak blisko prawdy jesteście.
Wszystko bowiem jest względne a tym niestety musimy się w fizyce i aerodynamice rządzić. Dla fizyki nie ma bowiem znaczenia czy się porusza samolot a powietrze stoi - czy to samolot stoi w miejscu a porusza się powietrze.
W naszym temacie więc oczywiście nie mówimy o podmuchach powietrza, lecz o kącie ruchu powietrza względem profilu śmigła.
A ten jest identyczny z kątem ruchu profilu śmigła względem powietrza.
Ten podmuch powietrza jest z waszej strony trochę strzałem w kolano. Przytoczono wcześniej definicje skoku:
Skok śmigła, skok linii śrubowej zataczanej przez łopaty śmigła, teoretycznie równy osiowemu przesunięciu śmigła podczas jednego obrotu.
I co jak do tego doszedł by podmuch powietrza? Wiatr od przodu i śmigło przesunie się mniej - wiatr od tylu więcej... tzn. wg tej definicji raz skok większy raz mniejszy w zależności od kierunku podmuchu?
Pozostańmy raczej tylko przy ruchach i kątach wynikających z ruchu śmigła i te podmuchy zostawmy bokiem.
Dalszy strzał w kolano - modelarskie śmigło APC. Jest ono konstruowane dla danego kierunku obrotu i jego profil jest niesymetryczny. I dzięki temu osiowe przesuniecie podczas jednego obrotu będzie znacznie większe przy przeznaczonym kierunku obracania jak przy obrocie w kierunku odwróconym. (Nie mówiąc oczywiście o tym, że będzie to przesunięcie = skok w drugą stronę.) Choć przesunięcia są różne - nadal jest to jeden skok?
Mniejsza z tym: w konstrukcjach ze zmiennym skokiem śmigła zmieniamy skok tylko i wyłącznie poprzez zmianę kąta natarcia i mierzymy go kątomierzem w stopniach. Nie wątpię, że wszyscy wiemy jak to działa a reszta jest tylko walka na słówka.
Pójdę więc na kompromis, skoryguje i napiszę, że ten kopterek (choć ma sztywne śmigła) odwróceniem kierunku obrotu śmigała zmienia
kąt natarcia łopatki śmigła a tym sposobem odwraca ciąg.
A każdy niech sobie po swojemu uważa czy skok przy tym pozostaje taki sam czy nie.