silnik Graupnera na wyposażeniu Juniora...to czasem szajs
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
silnik Graupnera na wyposażeniu Juniora...to czasem szajs
Ano tak mi się przytrafiło że podczas programowania i testów świeżutkiego reglera nagle świeżutki silnik, po 15' pracy stanął i zaczął terkotać...ja mu w gaz a on mi zgasł jak to mówią....
Parę sekund takiego katowania i regler gorący...mimo że kilkanaście minut wcześniej w czasie normalnego biegu na pół gwizdka ledwo letni był (i wcale go mocno nie omiatało powietrze..wręcz po pierwszym uruchomieniu w ogóle bo obroty nie w te mańke).
Cóż ...myślę sobie...ehhh jeszcze nie oblociłem a już nie mam napędu.
Pomierzyłem oporności między fazami i ...bingo
Co się okazało? Środkowy kabel wychodzący z dzwonka miał zimny lut i się po prostu upiermandolniczył....trzymała go termokurczka więc "na oko" zero awarii..tylko miernik dał diagnozę.
Niby graupner, niby taka firma a jednak...albo po prostu miałem pecha i miałem sposobność testu czy coś kumam w temacie
Pewno zdałem bo awarię znalazłem po 7' a do tego miałem trening w rozłożeniu i złożeniu silnika, tak na wszelki wypadek zajrzałem też do środka czy czasem tam coś się nie urywa, nie odkleja...
W sumie to chyba lepiej że się pourywało na hamowni a nie w locie...
Co do pracy silnika - łeb urywa jedynie tylko jest szarpnięcie , takie dziwne utracenie płynności przy zwiększaniu obrotów, tak przy 3/4 gazu.....w całym zakresie idzie ładnie równo zbiera się od zera, tylko zawsze na 3/4 taki chwilowy strzał, szarpnięcie
Timing ustawiłem na "medium" - tak jak zaleca turnigy w manualu od regla...
Co do grzania się dzwonka...no grzeje się kosmicznie....mimo zrobienia semi-turbo-kołpaka z dziurami...
Parę sekund takiego katowania i regler gorący...mimo że kilkanaście minut wcześniej w czasie normalnego biegu na pół gwizdka ledwo letni był (i wcale go mocno nie omiatało powietrze..wręcz po pierwszym uruchomieniu w ogóle bo obroty nie w te mańke).
Cóż ...myślę sobie...ehhh jeszcze nie oblociłem a już nie mam napędu.
Pomierzyłem oporności między fazami i ...bingo
Co się okazało? Środkowy kabel wychodzący z dzwonka miał zimny lut i się po prostu upiermandolniczył....trzymała go termokurczka więc "na oko" zero awarii..tylko miernik dał diagnozę.
Niby graupner, niby taka firma a jednak...albo po prostu miałem pecha i miałem sposobność testu czy coś kumam w temacie
Pewno zdałem bo awarię znalazłem po 7' a do tego miałem trening w rozłożeniu i złożeniu silnika, tak na wszelki wypadek zajrzałem też do środka czy czasem tam coś się nie urywa, nie odkleja...
W sumie to chyba lepiej że się pourywało na hamowni a nie w locie...
Co do pracy silnika - łeb urywa jedynie tylko jest szarpnięcie , takie dziwne utracenie płynności przy zwiększaniu obrotów, tak przy 3/4 gazu.....w całym zakresie idzie ładnie równo zbiera się od zera, tylko zawsze na 3/4 taki chwilowy strzał, szarpnięcie
Timing ustawiłem na "medium" - tak jak zaleca turnigy w manualu od regla...
Co do grzania się dzwonka...no grzeje się kosmicznie....mimo zrobienia semi-turbo-kołpaka z dziurami...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
- From_heaven
- Posty: 1301
- Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
- Lokalizacja: Kraków
- marcin.gala
- Posty: 2837
- Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
- Lokalizacja: ...
From_Heaven dobrze pisze 8x5 przy 3S jest chyba najodpowiedniejsze.
Ja latam na teraz z 8x6 i jest ciepło ale daje rade.
Wszystkie śmigła 9x5 czy 6 są za duże do tego silnika.
Polatałem na 9x6 tym z zestawu przy 3S i było bardzo ciepło na 8x6 spadła temp. ale myśle że to 8x5 jest najlepsze po za tym piałem Ci Rurek na pw że ja tak zgrzałem silnik z reglem że musiałem dawać wzmocnienie na mocowaniu bo mi się śruby wtopiły w plastik no to chyba było ciepło i to było przy śmigle 8x6.
Od teraz nie używam gazu więcej niż 3/4 nie ma sensu bo albo silnik spalę albo regla albo mi kołpak odleci labo skrzydła bo juz miałem takie momenty tylko patrzeć jak rurka mocująca nie wyrobi przeciążeń
Ja latam na teraz z 8x6 i jest ciepło ale daje rade.
Wszystkie śmigła 9x5 czy 6 są za duże do tego silnika.
Polatałem na 9x6 tym z zestawu przy 3S i było bardzo ciepło na 8x6 spadła temp. ale myśle że to 8x5 jest najlepsze po za tym piałem Ci Rurek na pw że ja tak zgrzałem silnik z reglem że musiałem dawać wzmocnienie na mocowaniu bo mi się śruby wtopiły w plastik no to chyba było ciepło i to było przy śmigle 8x6.
Od teraz nie używam gazu więcej niż 3/4 nie ma sensu bo albo silnik spalę albo regla albo mi kołpak odleci labo skrzydła bo juz miałem takie momenty tylko patrzeć jak rurka mocująca nie wyrobi przeciążeń
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
- marcin.gala
- Posty: 2837
- Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
- Lokalizacja: ...
P.S.- ostatnio latałem na czas i jeden pakiet 2200mAh 3S 18:32s nie pisze że to rekord ale tak chciałem dłużej.Drugi pakiet pakiet przeszło 25minut.Te dwa pakiety z przerwą na fajkę ,jakieś 5minut.Nie było to czyste szybowanie raczej 3/4 latania na gazie i trochę szybowania ale silnik nie przekroczył 50stopni.Regiel był wręcz chłodny.
Mam taką przestrogę nie latajcie nisko.
Każde lądowania i starty bez problemu ale latanie nisko na większej odległości i nawrotki przy metrowym murku z kamieni jak to w Szkocji kończą się tym:..
Kadłub już zamówiony całe szczęście
Silnik i cała elektronika OK ale musiałem go wyciągnąć ze środka kabinki
Junior sobie szybował bez gazu i spotkał się z murem haha..
P.S.-rurka nie wyrobiła tym razem też zamówiona...reszta OK
Mam taką przestrogę nie latajcie nisko.
Każde lądowania i starty bez problemu ale latanie nisko na większej odległości i nawrotki przy metrowym murku z kamieni jak to w Szkocji kończą się tym:..
Kadłub już zamówiony całe szczęście
Silnik i cała elektronika OK ale musiałem go wyciągnąć ze środka kabinki
Junior sobie szybował bez gazu i spotkał się z murem haha..
P.S.-rurka nie wyrobiła tym razem też zamówiona...reszta OK
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
jak na początku latałem na śmigłe 9x6 i pakiet 3s to mi lut się roztopił w goldach przy silniku (po wylądowaniu był rozlany w wnętrzu kadłuba)
Po tym jak założyłem śmigło 9x5 wszystko było OK.
Co to tego że śmigło 9x5 jest nieodpowiednie a 8x6 jest dobre... bzdura. Większy skok=większa prędkość/zużycie prądu. Do juniora lepiej dać śmigło o większej średnicy a mniejszym skoku. Model będzie wolniejszy i śmigło będzie dawało lepszy ciąg.
Po tym jak założyłem śmigło 9x5 wszystko było OK.
Co to tego że śmigło 9x5 jest nieodpowiednie a 8x6 jest dobre... bzdura. Większy skok=większa prędkość/zużycie prądu. Do juniora lepiej dać śmigło o większej średnicy a mniejszym skoku. Model będzie wolniejszy i śmigło będzie dawało lepszy ciąg.
- Wojtass_nt
- Posty: 983
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
- Lokalizacja: Nowy Targ
mam śmigiełko jeszcze 8x6 i też jest gorąco/ciepło - pojęcie względne bo na stanowisku stołowym...jeżeli radzicie 8x5 to się dokupi...pomierzę wszystko mierniczkiem prądu pod OSD.
zobaczymy ile wyjdzie obciążenia w amperkach. co do szarpnięcia na 3/4 gazu pomogła zmiana timingu reglera.
BTW moja przeróbka kołpaka niewiele daje...jak wysłonię się od strumienia zaśmigłowego to nie za bardzo hula wiatr za silnikiem w kabince...
zobaczymy ile wyjdzie obciążenia w amperkach. co do szarpnięcia na 3/4 gazu pomogła zmiana timingu reglera.
BTW moja przeróbka kołpaka niewiele daje...jak wysłonię się od strumienia zaśmigłowego to nie za bardzo hula wiatr za silnikiem w kabince...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
- marcin.gala
- Posty: 2837
- Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
- Lokalizacja: ...
Rurek to samo robiłem z kołpakiem zamiast kupować turbo i niewiele daje.
A z tą cyną zależy, bo są stopy cyny które topnieją w 165-stopniach ,może miałeś jedną z tych niskotemperaturowych
P.S.-przy śmigle 8x6 czy 8x5 czy nawet 8x4 masz lepszy skok obrotów od zera niż na 9x6,5,4
ale w sumie takie coś możesz poczuć jak polatasz naprawdę ostro.
A z tą cyną zależy, bo są stopy cyny które topnieją w 165-stopniach ,może miałeś jedną z tych niskotemperaturowych
P.S.-przy śmigle 8x6 czy 8x5 czy nawet 8x4 masz lepszy skok obrotów od zera niż na 9x6,5,4
ale w sumie takie coś możesz poczuć jak polatasz naprawdę ostro.
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Marcin ale szkopuł w tym że nie ma rozmiarówki do juniora, patrz wątek też tutaj, w poradniku ... co w takim razie założyć?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
- marcin.gala
- Posty: 2837
- Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
- Lokalizacja: ...
tutaj jest niestety UK i ta cena 3,4,5mm shaft ,50mm spinner na 8mm-śmigła
pasuje idealnie
http://www.modelmaniacsonline.co.uk/pro ... de=4406230
Chyba ciężko będzie znaleźć coś tańszego chyba że używany na allegro albo ebay-u
Tak sobie pomyślałem jakby obciął oryginalny spinner o jakiś centymetr i go po prostu wkleił w kołpak wtedy masz przelot powietrza centralnie przez spinner do kołpaka i wpada w te wiercone dziury tylko wtedy śmigieł nie wykręcisz jak coś hmm...
pasuje idealnie
http://www.modelmaniacsonline.co.uk/pro ... de=4406230
Chyba ciężko będzie znaleźć coś tańszego chyba że używany na allegro albo ebay-u
Tak sobie pomyślałem jakby obciął oryginalny spinner o jakiś centymetr i go po prostu wkleił w kołpak wtedy masz przelot powietrza centralnie przez spinner do kołpaka i wpada w te wiercone dziury tylko wtedy śmigieł nie wykręcisz jak coś hmm...
Ostatnio zmieniony niedziela 02 maja 2010, 15:48 przez marcin.gala, łącznie zmieniany 1 raz.
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
- From_heaven
- Posty: 1301
- Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
- Lokalizacja: Kraków
Ale kombinujecie. Tutaj kołpaków do wyboru do koloru, tylko sobie zmierzcie średnicę, bo ja nie pamiętam jaka jest dokładnie. Oczywiście należy wziąć kołpak z dziurą z przodu, żeby mieć chłodzenie.
http://www.perfecthobby.pl/kategorie.ht ... 3&root=105
http://www.perfecthobby.pl/kategorie.ht ... 3&root=105