Kompletowanie zestawu - jakość nad koszty (prośba o porady)

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

pawcio88
Posty: 3
Rejestracja: czwartek 29 kwie 2010, 18:53

Kompletowanie zestawu - jakość nad koszty (prośba o porady)

Post autor: pawcio88 »

Ponieważ jestem kompletnym laikiem, którego jednak niesamowicie pociąga wizja latania FPV :D, bardzo prosiłbym o pomoc przy kompletowaniu zestawu. Docelowo miałby to być sprzęt do praktycznego videofilmowania o wysokiej jakości z lotu ptaka.

1. Samolot - mogący unieść zwykłą kamerę kompaktową handycam o wadze ok 500g.

2. Zasięg nadajnika - im większy tym lepszy. I tutaj moje pytanie - jak bardzo różni się zasięg nadajnika wideo od nadajnika samolotu? Tj czy wygląda to tak, że lecimy powiedzmy 2 km i nagle nic nie widzimy gdy jesteśmy za daleko? Jeśli tak, to jakie są orientacyjne odległości "krytyczne", dla średniej klasy sprzętu :D?

3. Kamerka - nie musi być hd (no chyba, ze normalnej sony handycam nie podczepie :D)

4. Początkowo korzystałbym z laptopa, więc okulary zostawiłbym na później.

Jeśli chodzi o przedział cenowy - prosiłbym o polecenie niekoniecznie najtańszych komponentów, ale takich które służyłyby przez długi czas.
Z góry dziękuję, i sorki jeśli palnąłem jakieś głupoty:D
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

ponieważ też jestem świeżak czyli póki co pływak teoretyk ale z aspiracjami ;-) to może cos podpowiem bo starsi stażem to już mają dość pytań z zakresu podstawowych :-)
1) zapomnij o handycamie za ciężki, ostatnio jest szał na GoPro Hero HD - zajrzyj do działu video i oceń jakość nagrań z tego. Rewelacyjny stosunek jakości do ceny i duże możliwości - tym jednym opędzisz wysokiej jakości nagrania HD a jednocześnie po PALu masz live odgląd na ziemię
2) w dziale platformy jest temat "cielak..." jeżeli masz smykałkę i odrobinę doświadczenia, materiałów, narzędzi to dasz radę