Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 15 lis 2018, 03:37


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:53 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 461
No i ja się z tym zgadzam. To jakim C można ładować teoretycznie podaje instrukcja.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 22:01 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1476
Lokalizacja: Podkarpackie
maxiiii pisze:
Ładowarka nie będzie miała napięcia większego niż 4,2V.

Przepraszam, ale naprawdę nie masz pojęcia.
piwko pisze:
A ja ci mówię, że to w zależności od napięcia na ogniwie ładowarki obniżają prąd ładowania ;) Tym bardziej im bliżej im do max napięcia.

A ja ci mówię i pokazuje, że baterie LiPo ładuje się z założenia stałym prądem aż do napięcia 4,2V i dopiero wtedy się prąd obniżą. Jeżeli nie ufasz mnie - to z minimum wysiłku znajdziesz potwierdzenie tej informacji miliardę razy w internecie
https://www.youtube.com/watch?v=A6mKd5_-abk
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 22:10 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 461
Czy ty naprawdę niw widzisz że te linie prądu ładowania nie są proste? Więc nie stałym prądem! Gdzie ty widzisz osiągnięte 8,4V przy prądzie na początku 4,6A?? Chłopie. To jest krzywa ładowania. Max napięcie na ogniwie jest uzyskiwane na KOŃCU ładowania. I to jak już pisałem ostrożnie, przy malejącym prądzie ładowania. A po co prąd ma się obniżać jak już ogniwo jest naładowane do max napięcia według ciebie? :lol:
Przeczytaj może Podstawy elektrotechniki Bolkowskiego. To taka książka z lat 80
Idę spać.
Znów się kompromitujesz... Kolejny rysnek i jeszcze milion ich możesz wkleić.... Czy ta linia prądu ładowania jest constans? Czy jest to krzywa opadająca?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 22:23 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1476
Lokalizacja: Podkarpackie
piwko pisze:
A po co prąd ma się obniżać jak już ogniwo jest naładowane do max napięcia według ciebie? :lol:

Wiec jeszcze raz: Napięcie które zmierzy ładowarka jest napięciem ogniwa + napięcie spowodowane przepływem prądu przez jego rezystancję.
Po odłączeniu prądu ładowania napięcie ogniowa spadnie. Spadek jest tym większy im większy był prąd ładowania i im większa była rezystancja ogniwa. Demonstruje to ten obrazek i niebieską krzywą namierzonego napięcia w trakcie ładowania i czerwonym napięciem samego ogniwa.
Obrazek
piwko pisze:
Kolejny rysnek i jeszcze milion ich możesz wkleić...

I nadal nie zrozumiesz? Tak - linia prądu jest stała do osiągnięcia napięcia 4,2V bo do tego punktu ładowane jest stałym prądem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 00:37 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 maja 2018, 01:30
Posty: 98
Lokalizacja: Piotrowice k.Oświęcimia
Za pierwszym razem się nie udało osiągnąć wartości progowej, żeby zastartował tryb ładowania lipo z balanserem. Uruchomiłem jeszcze raz w trybie NiMH i dociągnąłem mniej więcej do 12V. Potem poszło LiPo z balanserem, tylko z jedną celą jest problem, tzn. odstaje od pozostałych.
W każdym razie, po 110 min. wyłączyłem ładowanie, bo od 30 min. niewiele się zmieniało. Bateria w ogóle nie była ciepła.
Odpaliłem drona F210, polatałem 2 min. 30 sek. i zaczął pikać.
Po próbie ponownego naładowania, podczas Check battery, podał że widzi tylko 3 cele, a są 4. Zostawiłem to na razie, za dnia spróbuję znowu podjechać NiMH do 12V i naładować ponownie, tym razem polatam tylko 2 minuty i zobaczymy co będzie. Niedługo okaże się, czy w ogóle będzie z tego pakietu pożytek, na razie ani nie dymi, ani nie puchnie.

Dziękuję Wam za wszystkie rady, połowy rzeczy z tej kłótni nie rozumiem, ale nie warto tracić życia na przepychanki, szanujmy się nawzajem, przełóżmy wszystkie wnioski na praktykę, to inni też skorzystają przynajmniej. ;-)

Poniżej widać, jak od początku ta cela była dziwna, jakby wyeksploatowana była, szybko się naładowała, ale i pewnie szybko oddała power. :-)

Wartość napięcia po odpaleniu NiMH też niczego sobie - 6,01 V. :-)

Obrazek

_________________
Walkera Rodeo 110 i F210


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 02:27 
Offline

Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 18:54
Posty: 202
Lokalizacja: montreal.kan
[quote="Greif"]


tutaj nic juz nie pomoze ,jedna cela do wyrzucenia
a dalsze zabawy z podladowywaniem w NIMH, to proszenie o pozar


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 07:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11894
Lokalizacja: Mikoszewo
Tak jak Z.W15 napisał - odpuść tej baterii, ta jedna cela to śmieć. Jak potrzebujesz to przerób ją sobie na 3s do zasilania bazy czy jako powerbank ale tamtej celi nie używaj bo się prosisz o kłopoty.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 09:59 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 maja 2018, 01:30
Posty: 98
Lokalizacja: Piotrowice k.Oświęcimia
Miałem cichą nadzieję, że jakoś ruszy ta bateria, gdyby nie ta cela, to może by ją z czasem rozruszał, no ale trudno, eksperyment z ładowaniem przynajmniej się powiódł, człowiek trochę mądrzejszy. Dzięki za rady. :-)

Teraz jak znaleźć tę padniętą celę? Znowu zabawa... ;-)

_________________
Walkera Rodeo 110 i F210


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 13:03 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 930
Z tego aku jako 4S już nic nie będzie . Jedyne co pozostaje to rozbebeszyć je i sprawdzić miernikiem które ogniwo jest padnięte? Ewentualnie z reszty sprawnych ogniw można zrobić aku 3S . Trońkę byłoby zabawy z lutowaniem . No i wtyk balansera zamiast 5pin potrzebny by był 4pin .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 14:07 
Offline

Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 18:54
Posty: 202
Lokalizacja: montreal.kan
Greif pisze:
Miałem cichą nadzieję, że jakoś ruszy ta bateria, gdyby nie ta cela, to może by ją z czasem rozruszał, no ale trudno, eksperyment z ładowaniem przynajmniej się powiódł, człowiek trochę mądrzejszy. Dzięki za rady. :-)

Teraz jak znaleźć tę padniętą celę? Znowu zabawa... ;-)


Pisales ze po podlaczeniu NIMH,pokazywalo 6.01V na 4cele co oznacza ze miales caly pakiet niezle zjechany(4 cele minimum dla zdrowia pakietu 2.8V=11.2V)
moim zdaniem ,LIPO w komplecie do wywalenia(utylizacji),garnek i dobrze osolona woda na 24h i po zabawie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 14:53 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 maja 2018, 01:30
Posty: 98
Lokalizacja: Piotrowice k.Oświęcimia
Z.W15 pisze:
4 cele minimum dla zdrowia pakietu 2.8V=11.2V

No wiem, Verid o tym pisał. Historii pakietu nie znam, bo dostałem go z dronem z trzema innymi w komplecie, no ale musiał leżeć nienaładowany pewnie długo. Pewnie go rozbiorę, żeby zobaczyć co w środku ;-)

_________________
Walkera Rodeo 110 i F210


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 15:12 
Offline

Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 18:54
Posty: 202
Lokalizacja: montreal.kan
Greif pisze:
Z.W15 pisze:
4 cele minimum dla zdrowia pakietu 2.8V=11.2V

. Pewnie go rozbiorę, żeby zobaczyć co w środku ;-)


jezeli nie posiadasz doswiadczenia z lipolami ,to odradzam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 15:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11894
Lokalizacja: Mikoszewo
Jak nie rozbierze to nie nabierze :mrgreen:
Ważne by wiedział o zachowaniu ostrożności bo lipol potrafi zrobić kuku.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 17:09 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1476
Lokalizacja: Podkarpackie
Co tu na Lipolu można rozbierać? Ściagnąć koszulkę termokurczliwą oraz izolacje kontaktów - robiąc przy tym kuku. Trójcelowy pakiet z niego ciężko będzie zrobić, bo padnięte jest drugie ogniwo. Te są łączone z reguły zgrzewaniem blaszek a po wycięciu jednego ogniwa ciężko to zlutować. Nawet jak się wydaje, że trzyma - potrafi po czasie odskoczyć. Jeżeli za lotu, to pozamiatane.
Greif pisze:
Poniżej widać, jak od początku ta cela była dziwna, jakby wyeksploatowana była, szybko się naładowała, ale i pewnie szybko oddała power. :-)

To jest właśnie duża rezystancja wewnętrzna. Prąd ładowania za dużo podnosi napięcie a prąd rozładowania zaś za dużo go obniża. Ani naładowane do końca ani rozładowane do końca.
Jedyna szansa reanimacji jest w eliminowaniu tego efektu poprzez obniżenie prądu. Jeżeli nie ma ogniwo mechanicznych uszkodzeń - nie jest przebite, zdeformowane, stwardniałe lub spuchnięte - możesz spróbować ładować te baterie bardzo małym prądem. Na przykład 0,2A. Potrwa to 6-7 godzin, ale przyrost napięcia nie będzie na tym ogniwie tak gwałtowny i jest szansa, że naładujesz wszystkie ogniwa do końca i trochę go rozchodzisz. Ale przy tym pakiecie i takiej rezystancji ogniwa jest to mało prawdopodobne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 10 lip 2018, 17:38 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 maja 2018, 01:30
Posty: 98
Lokalizacja: Piotrowice k.Oświęcimia
IvanM pisze:
bo padnięte jest drugie ogniwo

Jak poznać, które jest drugie? Może być drugie od góry albo drugie od dołu, tak z czystej ciekawości pytam, czy jest to jakoś oznaczone i ładowarka może kolejność rozpoznać, czy tylko miernik?
IvanM pisze:
nie jest przebite, zdeformowane, stwardniałe lub spuchnięte
Nie jest.
IvanM pisze:
Potrwa to 6-7 godzin

Nie wytrzymam tyle na stołku obok lipola ;-) A tak poważnie, chyba dam za wygraną. Teraz mam inny problem, po aktualizacji bf3.2.5 silniki mi się nie uzbrajają (chociaż konfigurator reaguje na drążki), a aparatura nie chce się zbindować z dronem, no ale to w innym temacie...

===
dodano: 14.07.2018
Uzbraja się już, pomogło ustawienie min throttle i rxrange
# rxrange
rxrange 0 1110 1912
rxrange 1 1912 1110
rxrange 2 1110 1912
rxrange 3 1110 1912

_________________
Walkera Rodeo 110 i F210


Ostatnio zmieniony sobota 14 lip 2018, 13:28 przez Greif, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.