Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 16 lip 2018, 01:56


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 18:45 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1460
Lokalizacja: Podkarpackie
piwko pisze:
bo albo ładuje stały prądem, albo "wyłącza obniżanie prądu szybciej", albo "ładowarka następnie ładuje dalej obniżonym prądem", albo "musi ładowarka obniżyć prąd ładowania" - to w " ", to twoje słowa jako cytaty.

Napisałem prosto i wyraźnie, zademonstrowałem obrazkami, że ładowarka ładuje stałym prądem do osiągnięcia napięcia 4,2V na cele. I wytłumaczyłem dla czego to nie jest "jakieś 70-80%" oraz to dla czego przy większych prądach jest błąd pomiaru napięć większy.
To już twoja sprawa, że nie chcesz czytać i chowasz się argumentacje fejsbukowego szczeniaka.

piwko pisze:
Wyedytuję. I jak wygląda krzywa ładowania prądu zielona dla 1C? :) Inaczej niż ja napisałem?

Oczywiście, że inaczej. Czym innym jest ładowanie stałym prądem do 70-80% a czym innym ładowanie stałym prądem do osiągnięcia napięcia 4,2V.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1814
Lokalizacja: Schwerin
Nie ma możliwości fizycznie ładować stałym prądem rzędu 1C do napięcia 4,2V.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 20:15 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1460
Lokalizacja: Podkarpackie
maxiiii pisze:
Nie ma możliwości fizycznie ładować stałym prądem rzędu 1C do napięcia 4,2V.

Czy mógł byś wyjaśnić jaka fizyka wg. ciebie temu zabrania? Nie znam bowiem poprawnie działającej ładowarki, która by tak nie robiła prądem jakiegokolwiek rzędu.
Tutaj na przykład jest rzeczywisty pomiar w trakcie ładowania:
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 20:33 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 450
Cytuję: "Napisałem prosto i wyraźnie, zademonstrowałem obrazkami, że ładowarka ładuje stałym prądem do osiągnięcia napięcia 4,2V na cele"
Uczepiłeś się tego stwierdzenia i sam zamieszczasz obrazek, który temu przeczy... Popatrz na krzywą ładowania, tą zieloną. Ona nie osiąga 4,2V. A jest to blisko 4,2V. Do osiągnięcia 4,2 volta to jeszcze jest ta krzywa w dół, tyle prądu trzeba tam wpompować, aby osiągnąć te 4,2V. Małego i pomału żeby nie przeładować niekontrolowanie aku.. Poza tym ten ostatni obrazek również pokazuje że prąd ładowania spada od 24 do 40 (nie wiem co to za jednostki czasu). Po co i dla kogo uczepiłeś się tych rezystancji i napięć? Przecież nie w tym problem....
Czy ty masz ładowarkę do LiPoli ale taką z wyświetlaczem? I co tam pokazuje. Tylko i wyłącznie mówię o prądzie. Uchwyć w jednostce czasu kiedy zaczyna spadać ten max, czyli 1C lub 2C ustawiony na początku. Poco ty piszesz te teoretyczne opowieści? W jakim celu?
Kiedy ty zrozumiesz, że prąd ustawiasz stały w ładowarce i nic nie robisz więcej! Ale automatyka i tak go zmniejszy w końcowym etapie ładowania. Dlaczego? Żeby nie przeładować aku....
Piszesz tu doktorat, a greif ma jedynie problem czy ładować 1C, czy może 2C... Ale ciebie jego problem nie interesuje. Ty próbujesz błyszczeć, ale czym i przed kim?
Jeszcze raz napiszę. Popatrz na swój ostatni obrazek. Stały prąd, ustawiony na początku, jest do 24 na tej osi czasu, ale od 24 do 40 spada w dół. I nie pisz znów o rezystancjach, napięciach, bo nikt tu nie neguje tych teorii.
Ale jeszcze jedno dodam do ostatniego obrazka. Zauważ, że ustawiony prąd na początku 4,6A pompuje aku do poziomu około 8,15V, a nie do 8,4V. Bo tu pokazałeś przypadek dla dla podwójnego ogniwa nie pojedynczego 4,2V. Więc jak sam widzisz prąd max nie ładuje do max napięcia! Maksymalne napięcie czyli 8,4V zostaje osiągnięte w wyniku wpompowania prądu z tej opadającej krzywej. To twoje wykresy, których nie umiesz czytać nawet...


Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 lip 2018, 21:07 przez piwko, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:05 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1460
Lokalizacja: Podkarpackie
piwko pisze:
Popatrz na krzywą ładowania, tą zieloną. Ona nie osiąga 4,2V. A jest to blisko 4,2V. Do 4,2 volta to jeszcze jest ta krzywa w dół.

Widocznie patrzysz na jakiś inny obrazek jak ja - bo ja widzę nawet specjalnie zaznaczony punkt w którym charge voltage osiąga 4,2V i dopiero w im spada krzywa prądu.

piwko pisze:
Uchwyć w jednostce czasu kiedy zaczyna spadać ten max, czyli 1C lub 2C ustawiony na początku.

Gdybyś coś z tego rozumiał - to byś wiedział, że w zależności od rezystancji i prądu ładowania może to być spokojnie jak 10% tak 95%. Bo ładowarka nie orientuje się 70-80% jednostki czasu, ale pomiarem napięcia.

piwko pisze:
Czy ty masz ładowarkę do LiPoli ale taką z wyświetlaczem?

Mam ładowarkę podłączona do komputera lub smartfona i wyświetlającą kompletne krzywe ładowania z pomiarem napięcia (jak pod prądem ładowania tak w jego przerwie) dla 14 ogniw równocześnie, jak i rezystancje każdego i prąd balancera dla każdego ogniwa oddzielnie.

piwko pisze:
Ale automatyka i tak go zmniejszy w końcowym etapie ładowania. Dlaczego? Żeby nie przeładować aku....

To fajne, że ufasz automatyce - ale i ona działa tylko i wyłącznie na postawie pomiaru napięcia ogniwa. Ja ci wytłumaczyłem jakim błędem jest ten pomiar obarczony i dla czego jest tym większy im większy jest prąd ładowania. Dla tego też napisałem, że dla większych prądów ładowania warto mieć bardziej inteligentna ładowarkę.
Raczyłeś to skomentować "bzdura", później "litości - dalej nie czytam" i nazywasz mnie "chłopakiem". Wbrew temu spokojnie tłumacze ci zagadnienie. Szkoda, że nie umiesz z tego skorzystać.
piwko pisze:
Popatrz na swój ostatni obrazek. Stały prąd, ustawiony na początku, jest do 24 na tej osi czasu, ale od 24 do 40 spada w dół.

Powtórzę, że jest to rzeczywisty pomiar taniej ładowarki. I dokładnie to jest demonstracja stopnia błędu pomiaru ładowarki vs. loggera na baterii z którego ten pomiar pochodzi.


Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 lip 2018, 21:10 przez IvanM, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:08 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 450
Kończę. Nie wiesz co piszesz i co wklejasz....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:13 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1460
Lokalizacja: Podkarpackie
piwko pisze:
Kończę. Nie wiesz co piszesz i co wklejasz....

Masz tak jak każdy prawo do swojego zdania - nawet jeżeli jest zaprzeczeniem każdej dostępnej informacji o rodzaju ładowania LiPo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1814
Lokalizacja: Schwerin
IvanM pisze:
Widocznie patrzysz na jakiś inny obrazek jak ja

To ja patrzę też na inny obrazek bo te 4,2 to ampery a nie volty :(

To co ja widzę na tym obrazku to :
przy napięciu 8,3V prąd zaczyna spadać i po osiągnięciu 1/10 zadanego prądu wyłącza ładowanie nie osiągając 8,4 volta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:26 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 450
popatrz na ostatni TWÓJ obrazek. Prąd 4,6A ładuje aku do poziomu około 8,15V. To ta niebieska, zygzakowata kreska. Po lewej stronie jest skala napięcia ta niebieska i czerwona dla prądu. Później prąd maleje do poziomu około 2,6A i w tym momencie aku uzyskuje max napięcia 8,4V. Dalej jest ładowany prądem malejącym do około 0,46A i na tym etapie możemy mówić o "wyrównywaniu" albo doprowadzaniu rezystancji wewnętrznych ogniw. Ale PO CO?!. To teoria.... Dla ogniwa 4,2V jest podobnie. Też max prądu nie doprowadza aku do max napięcia.
Greif chce wiedzieć, bo nie zna teorii i praktyki czy podłączają 2C do aku zepsuje go. Nie, nie zepsuje. Czy obniży żywotność? Nie, a nawet jeśli to niezauważalnie. Zamiast 1000 lotów będzie latał 995 ale w blisko dwukrotnie krótszym czasie ;) Bo inni będą ładować aku 1C :)


Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 lip 2018, 21:28 przez piwko, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1814
Lokalizacja: Schwerin
A opis na tej stronie to do d..... niepodobny:(
http://laneboysrc.blogspot.com/2013/02/ ... rging.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:30 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1460
Lokalizacja: Podkarpackie
maxiiii pisze:
o co ja widzę na tym obrazku to :
przy napięciu 8,3V prąd zaczyna spadać i po osiągnięciu 1/10 zadanego prądu wyłącza ładowanie nie osiągając 8,4 volta.

Powtórzę, że to rzeczywisty pomiar demonstrujący jak daleko potrafi być pomiar ładowarki a tym jej automatyka od rzeczywistego celu.
I jeszcze raz wkleję jak ma ładowanie wyglądać:
Obrazek
Zapytałem cie jednak o jakieś udowodnienie tezy iż "Nie ma możliwości fizycznie ładować stałym prądem rzędu 1C do napięcia 4,2V."
piwko pisze:
na tym etapie możemy mówić o "wyrównywaniu" albo doprowadzaniu rezystancji wewnętrznych ogniw.

Nie jesteśmy w stanie wyrównywać ani doprowadzać rezystancje ogniw. Wyrównujemy tylko napięcia.
piwko pisze:
Ale PO CO?!. To teoria....

Po to byś wiedział a nie pisał głupot.


Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 lip 2018, 21:35 przez IvanM, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:35 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 450
Poza tym skoro tak byłoby jaki piszesz, to do ładowania aku LiPo nie potrzebne byłby ładowarki mikroprocesorowe, a wystarczyłoby źródło prądu o stałej wydajności za 10 zł ;)
Rezystancja, prąd i napięcie to współtowarzysze od wieków ;) Jeśli wyrównujemy napięcie prądem, to rezystancja ma znaczenie... Poza tym to ty pisałeś o rezystancjach i napięciach a nie ja...
Głupotą nazwałem to, że ktoś twierdzi, że 1C jest lepsze niż 2C przy ładowaniu. Poczytaj jeszcze raz mój post...


Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 lip 2018, 21:45 przez piwko, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:44 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1460
Lokalizacja: Podkarpackie
piwko pisze:
Poza tym skoro tak byłoby jaki piszesz, to do ładowania aku LiPo nie potrzebne byłby ładowarki mikroprocesorowe, a wystarczyłoby źródło prądu o stałej wydajności za 10 zł ;)

Napisałem wielokrotnie, że proces ładowania LiPo nie kontroluje się prądem w jednostce czasu, ale pomiarem napięcia na ogniwie.
Nie widzę sensu kontynuowania dyskusji która ewidentnie nie polega na rozwijaniu zagadnienia.

piwko pisze:
Rezystancja, prąd i napięcie to współtowarzysze od wieków ;) Jeśli wyrównujemy napięcie prądem, to rezystancja ma znaczenie... Poza tym to ty pisałeś o rezystancjach i napięciach a nie ja...

Tak - ty pisałeś o "70- 80% ładowania". I to ja napisałem, że ładujemy stałym prądem do osiągnięcia napięcia 4,2V na każdym ogniwie.
Jeżeli ty z tego rozumiesz, że wyrównujemy rezystancję, to przeceniłem twoje znajomości prawa Ohma.


Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 lip 2018, 21:52 przez IvanM, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:46 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 450
No ale do mnie to mnie piszesz? A gdzie ja o to pytałem? A ja ci mówię, że to w zależności od napięcia na ogniwie ładowarki obniżają prąd ładowania ;) Tym bardziej im bliżej im do max napięcia.
A ty twierdzisz, ale już się wycofujesz, że aku ładuje się maksymalnym prądem do maksymalnego napięcia np. 4,2V, albo 8,4V. Przecież już opisałem ci obrazki że się kompromitujesz tym twierdzeniem


Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 lip 2018, 21:50 przez piwko, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 21:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1814
Lokalizacja: Schwerin
Jeżeli napięcie ładowarki i ogniwa są równe - prąd nie płynie. Jeżeli napięcie ładowarki jest większe od ogniwa prąd płynie. Ładowarka nie będzie miała napięcia większego niż 4,2V. Aby uzyskać sta ły przepływ prądu przy rosnącym napięciu na ogniwie ładowarka zwiększa napięcie aż do uzyskania 4,2V na ładowarce. Jeżeli ogniwo uzyska 4,2 wolta prąd przestaje płynąć. ładowarka nie może regulować oporności wewnętrznej więc z pełnego prawa oma aby zachować wartość płynącego prądu zwiększa napiecie, ale tylko do granicy 4,2V.
Nie mylić napięcia ładowania z napięciem ogniwa.
To dwa całkiem różne napięcia.

Prościej już nie umiem. Dalej są tylko wzory.

Proponuję jeszcze sprawdzić pełną definicję prawa oma.

Jeżeli chodzi o ładowanie 1C, 2C czy 10C to tylko problem technologiczny producenta i nic więcej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.