Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 18 lis 2018, 22:19


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: sobota 07 lip 2018, 19:13 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 932
Greif pisze:
Właśnie sobie kupiłem imaxa b6 50W, i teraz pytanie: można nią ładować baterie tylko przez złącze balansera, jak w najzwyczajniejszych ładowarkach dostarczanych z dronem?
W swojej mam tylko wtyczkę xt60, a do rodeo 110 jest wtyczka jst, to symy zaś hxt


Niestety nie . Aku musi być dodatkowo podłączone do głównego gniazda ładowania .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 07 lip 2018, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1875
Dlatego używam przy normalnym ładowaniu czegoś takiego:
Obrazek

1,5A wystarczy do większości bateryjek i do tego ładuje tylko przez złącze balansera.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 07 lip 2018, 20:01 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 maja 2018, 01:30
Posty: 98
Lokalizacja: Piotrowice k.Oświęcimia
Dzięki za wszystkie porady. A udało się wam reanimować jakąś baterię takim sposobem jak gość na filmiku?



Jeszcze jeden filmik znalazłem



maxiiii pisze:
1,5A wystarczy do większości bateryjek i do tego ładuje tylko przez złącze balansera.

I nie jest to w jakiś sposób szkodliwe dla akku? Wygląda obiecująco :-)

_________________
Walkera Rodeo 110 i F210


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 08 lip 2018, 07:21 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 932
Greif pisze:
Dzięki za wszystkie porady. A udało się wam reanimować jakąś baterię takim sposobem jak gość na filmiku?



Jeszcze jeden filmik znalazłem



maxiiii pisze:
1,5A wystarczy do większości bateryjek i do tego ładuje tylko przez złącze balansera.

I nie jest to w jakiś sposób szkodliwe dla akku? Wygląda obiecująco :-)


Jeżeli na którymś z ogniw napięcie spadło poniżej 3,0V a ładowarka informuje o niskim stanie napięcia ( low cell ) i nie podejmuje ładowania . Wtedy można na krótką chwilę użyć programu do ładowania aku NiMH . Małym prądem podciągnąć te ogniwo do 3,0V . Potem przełączyć ładowarkę na ładowanie lipol .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 08 lip 2018, 08:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11914
Lokalizacja: Mikoszewo
Greif - miej tylko na uwadze że te zabezpieczenia (blokada ładowarki przy zbyt niskim napięciu na celę) są w okteślonym celu. O ile metoda podana przez hornet2 jest jak najbardziej prawdziwa, o tyle należy pamiętać że spuszczenie pakietu poniżej 2,85 na celę oznacza jego trwałe uszkodzenie - im dłużej i niższe napięcie tym mocniej więc nie zdziw się jeżeli pakiet będzie miał zmniejszoną pojemność lub/i wydajność, spuchnie lub stanie w płomieniach przy próbie ładowania. Nie, to nie żart dlatego takie próby ratowania pakietu powinno się przeprowadzać na niepalnej powierzchni, z dala od palnych rzeczy.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 08 lip 2018, 15:21 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1478
Lokalizacja: Podkarpackie
Greif pisze:
Czy jest sens ustawiać wyższy prąd ładowania, np. 2C=2,6A, czy choćby max. prąd 3,4A (3,4/1,3=2,6), czyli 2,6C. Możliwe są w ogóle takie "kalkulacje", jak to wpłynie na czas ładowania i żywotność pakietu?

Kalkulacja jest prosta: Większy prąd ładowania = krótszy czas ładowania. 1C oznacza godzinę, 2C pól godziny, 4C - 15 minut.
Sek w tym, że im większy prąd - tym stanowi większy problem rezystancja. Każda - tzn. rezystancja kabli, rezystancja połączeń, wewnętrzna rezystancja pakietu. Wszystkie maja spory wpływ na pomiar napięcia ogniw. Dla tego jest do bezpiecznego ładowania wyższymi prądami potrzebna bardziej inteligentna ładowarka oraz wydajniejszy balancer. Inaczej będą pakiety albo nie doładowane do końca - albo przeładowywane.

Verid pisze:
Nie, to nie żart dlatego takie próby ratowania pakietu powinno się przeprowadzać na niepalnej powierzchni, z dala od palnych rzeczy.

Zdecydowanie! To dotyczy nawet każdego ładowania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 08 lip 2018, 17:31 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 462
Bzdura. Większy prąd ładowania jest na początkowym etapie. Powiedzmy że jest to 70-80%, ale później "automatyka" zmniejsza prąd ładowania i balansuje na właściwym poziomie. Czy wy tego nie widzicie na swoich ładowarkach? :lol: Przestańcie pisać te bzdury, że 1C to lepsze od 2C... Oczywiście nie przesadzałbym z większym C, ale 2x jest okej.
Podobnie ładuje się smartfony wyposażone w technologię Q2, czy nawet Q3. I co się dzieje złego? :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 08 lip 2018, 21:44 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 maja 2018, 01:30
Posty: 98
Lokalizacja: Piotrowice k.Oświęcimia
Dzięki za wszystkie rady, ja jestem raczej ostrożny i wolę spytać, zanim coś spalę...

hornet2 pisze:
Jeżeli na którymś z ogniw napięcie spadło poniżej 3,0V a ładowarka informuje o niskim stanie napięcia ( low cell ) i nie podejmuje ładowania

Właśnie nie było tego komunikatu, tylko Low Voltage.
Verid pisze:
Nie, to nie żart dlatego takie próby ratowania pakietu powinno się przeprowadzać na niepalnej powierzchni, z dala od palnych rzeczy.

Tak właśnie mam zamiar zrobić, ale to może jutro dopiero.
piwko pisze:
Oczywiście nie przesadzałbym z większym C, ale 2x jest okej.

Spróbuję z tym 2C i dam znać o efektach. Znaczy, spróbuję z dobrym akku, nie z tym uszkodzonym.

_________________
Walkera Rodeo 110 i F210


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 05:32 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 932
Nie wiem czy coś da Ci te 2C ? Jak już kolega @ piwko wspomniał ładowarka i tak automatycznie dobierze prąd ładowania . I nie koniecznie będzie to 2C . ;-)

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 08:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6627
Lokalizacja: Polska
hornet2 pisze:
Nie wiem czy coś da Ci te 2C ? Jak już kolega @ piwko wspomniał ładowarka i tak automatycznie dobierze prąd ładowania . I nie koniecznie będzie to 2C . ;-)

hornet2, nie wygaduj bzdur i nie wprowadzaj kolegi w blad, tylko przeczytaj dokladnie co piwko napisal.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 17:25 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1478
Lokalizacja: Podkarpackie
piwko pisze:
Bzdura. Większy prąd ładowania jest na początkowym etapie. Powiedzmy że jest to 70-80%, ale później "automatyka" zmniejsza prąd ładowania i balansuje na właściwym poziomie.

A co niby jest bzdura? Bzdura to tych 70-80% i "balansowanie na właściwym poziomie".
Ładowarka LiPol ładuje do osiągnięcia wymaganego napięcia (4,2V) stałym ustawionym prądem. Tak definiowany jest algorytm ładowania LiPo.
To napięcie składa się z napięcia ogniwa oraz napięcia powstającego przepływem prądu na rezystancji. Po odłączeniu prądu ładowania napięcie na ogniwie spadnie i ładowarka następnie ładuje dalej obniżonym prądem - znów do wymaganego napięcia, po czym znów obniża prąd ładowania i tak dopóki prąd ładowania nie jest obniżony ( z reguły) do 1/10 początkowej wartości. Ile czasu czy % zajmuje faza z obniżaniem prądu zależy od rezystancji ogniw. Im gorszy pakiet - tym szybciej osiągane jest maksymalne napięcie i tym dłużej potrzeba dobijać mniejszymi prądami.
Obrazek
Balansowanie nie jest niczym innym jak "omijaniem" bardziej naładowanego ogniwa przy ładowaniu. Ogniwo z wyższym napięciem ładowane jest prądem mniejszym o prąd balansera. Jeżeli więc któreś ogniwo osiągnie pełne napięcie (a pierwsze zrobi to ogniwo najgorsze z największą rezystancją) - musi ładowarka obniżyć prąd ładowania - i to na tyle, by to ogniwo nie ładować już wcale. Tzn. ładuje najwyżej maksymalnym prądem balancera. Jeżeli ten jest tylko 200mA - to chwilę to potrwa.
Cały proces sterowany jest pomiarem napięcia ogniw. Ten obarczony jest nie tylko błędem wynikającym z przepływu prądu rezystancjami, lecz często i najtańszą elektroniką pomiaru. Dla tego ładowarka zdolna na bieżąco mierzyć rezystancje każdej pojedynczej celi mierzy napięcie samego ogniwa - co pozwala na bezpieczne ładowanie nawet prądem 4/5C. Większy balancer pozwala przy tym wyrównać cele w odpowiednio krótszym czasie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 17:29 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 462
"Ładowarka LiPol ładuje do osiągnięcia wymaganego napięcia (4,2V) stałym ustawionym prądem."
Litości... Dalej nawet nie czytam :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 17:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1875
piwko pisze:
"Ładowarka LiPol ładuje do osiągnięcia wymaganego napięcia (4,2V) stałym ustawionym prądem."
Litości... Dalej nawet nie czytam :lol:



W imax-e w trybie FAST. Nigdy nawet takiego nie włączyłem.

Najlepiej chyba ładować prądem "do max jaki podaje producent".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 18:13 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1478
Lokalizacja: Podkarpackie
piwko pisze:
Litości... Dalej nawet nie czytam :lol:

Na to ja już wpływu nie mam. Jak nie czytasz, to przynajmniej popatrz na obrazek z powyższego postu. Może uda ci się coś z niego zrozumieć. To tylko trzy krzywe. Prąd (granatowy), napięcie (czerwone) i władowana pojemność (czarna). Constant Current - to prąd o stałej wartości utrzymywany dopóki napięcie nie osiągnie 4,2V - po czym obniżany jest tak, by to napięcie utrzymać.
Ten obrazek nie wymyśliłem ja - znajdziesz taki przy każdym opisie ładowania LiPo. Tak jak znajdziesz taki tekst.
Cytuj:
The basic process is to charge at constant current until each cell reaches 4.2 V; the charger must then gradually reduce the charge current while holding the cell voltage at 4.2 V until the charge current has dropped to a small percentage of the initial charge rate, at which point the battery is considered 100% charged.

Tutaj masz to samo i z odróżnieniem napięcia namierzonego w trakcie ładowania i napięcia po odłączeniu prądu. I to jest właśnie różnica powstająca przepływem prądu rezystancją. Im większy jest prąd ładowania - tym i ta różnica jest większa.
Obrazek

maxiiii pisze:
W imax-e w trybie FAST.

W każdej ładowarce. Tryb FAST w ładowarce klasy imax po prostu wyłącza obniżanie prądu szybciej - tzn. nie kiedy osiąga ładowarka 1/10 ustawionej wartości - lecz już 1/5. Nie doładuje do końca i tyle.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 18:29 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 462
chłopaku zdecyduj się co piszesz...
bo albo ładuje stały prądem, albo "wyłącza obniżanie prądu szybciej", albo "ładowarka następnie ładuje dalej obniżonym prądem", albo "musi ładowarka obniżyć prąd ładowania" - to w " ", to twoje słowa jako cytaty.
Przecież to ja napisałem, że ładowarka zmniejsza prąd ładowania aku w końcowej fazie tej czynności. Co ci się nie podoba w moim wpisie? Co podważasz? I po co gmatwasz tak prostą czynność?
Jeszcze raz napiszę dla greifa, bo ty masz jakiś kompleks :mrgreen:
Ustaw spokojnie 2C na ładowarce, a resztą się nie przejmuj. Załatwi to automatyka.


Wyedytuję. I jak wygląda krzywa ładowania prądu zielona dla 1C? :) Inaczej niż ja napisałem?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.