Imax B6 max. prąd ładowania .
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
No i ja się z tym zgadzam. To jakim C można ładować teoretycznie podaje instrukcja.
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Przepraszam, ale naprawdę nie masz pojęcia.maxiiii pisze:Ładowarka nie będzie miała napięcia większego niż 4,2V.
A ja ci mówię i pokazuje, że baterie LiPo ładuje się z założenia stałym prądem aż do napięcia 4,2V i dopiero wtedy się prąd obniżą. Jeżeli nie ufasz mnie - to z minimum wysiłku znajdziesz potwierdzenie tej informacji miliardę razy w interneciepiwko pisze:A ja ci mówię, że to w zależności od napięcia na ogniwie ładowarki obniżają prąd ładowania ;) Tym bardziej im bliżej im do max napięcia.
https://www.youtube.com/watch?v=A6mKd5_-abk
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Czy ty naprawdę niw widzisz że te linie prądu ładowania nie są proste? Więc nie stałym prądem! Gdzie ty widzisz osiągnięte 8,4V przy prądzie na początku 4,6A?? Chłopie. To jest krzywa ładowania. Max napięcie na ogniwie jest uzyskiwane na KOŃCU ładowania. I to jak już pisałem ostrożnie, przy malejącym prądzie ładowania. A po co prąd ma się obniżać jak już ogniwo jest naładowane do max napięcia według ciebie?
Przeczytaj może Podstawy elektrotechniki Bolkowskiego. To taka książka z lat 80
Idę spać.
Znów się kompromitujesz... Kolejny rysnek i jeszcze milion ich możesz wkleić.... Czy ta linia prądu ładowania jest constans? Czy jest to krzywa opadająca?
Przeczytaj może Podstawy elektrotechniki Bolkowskiego. To taka książka z lat 80
Idę spać.
Znów się kompromitujesz... Kolejny rysnek i jeszcze milion ich możesz wkleić.... Czy ta linia prądu ładowania jest constans? Czy jest to krzywa opadająca?
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Wiec jeszcze raz: Napięcie które zmierzy ładowarka jest napięciem ogniwa + napięcie spowodowane przepływem prądu przez jego rezystancję.piwko pisze:A po co prąd ma się obniżać jak już ogniwo jest naładowane do max napięcia według ciebie?
Po odłączeniu prądu ładowania napięcie ogniowa spadnie. Spadek jest tym większy im większy był prąd ładowania i im większa była rezystancja ogniwa. Demonstruje to ten obrazek i niebieską krzywą namierzonego napięcia w trakcie ładowania i czerwonym napięciem samego ogniwa.
I nadal nie zrozumiesz? Tak - linia prądu jest stała do osiągnięcia napięcia 4,2V bo do tego punktu ładowane jest stałym prądem.piwko pisze:Kolejny rysnek i jeszcze milion ich możesz wkleić...
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Za pierwszym razem się nie udało osiągnąć wartości progowej, żeby zastartował tryb ładowania lipo z balanserem. Uruchomiłem jeszcze raz w trybie NiMH i dociągnąłem mniej więcej do 12V. Potem poszło LiPo z balanserem, tylko z jedną celą jest problem, tzn. odstaje od pozostałych.
W każdym razie, po 110 min. wyłączyłem ładowanie, bo od 30 min. niewiele się zmieniało. Bateria w ogóle nie była ciepła.
Odpaliłem drona F210, polatałem 2 min. 30 sek. i zaczął pikać.
Po próbie ponownego naładowania, podczas Check battery, podał że widzi tylko 3 cele, a są 4. Zostawiłem to na razie, za dnia spróbuję znowu podjechać NiMH do 12V i naładować ponownie, tym razem polatam tylko 2 minuty i zobaczymy co będzie. Niedługo okaże się, czy w ogóle będzie z tego pakietu pożytek, na razie ani nie dymi, ani nie puchnie.
Dziękuję Wam za wszystkie rady, połowy rzeczy z tej kłótni nie rozumiem, ale nie warto tracić życia na przepychanki, szanujmy się nawzajem, przełóżmy wszystkie wnioski na praktykę, to inni też skorzystają przynajmniej.
Poniżej widać, jak od początku ta cela była dziwna, jakby wyeksploatowana była, szybko się naładowała, ale i pewnie szybko oddała power.
Wartość napięcia po odpaleniu NiMH też niczego sobie - 6,01 V.
W każdym razie, po 110 min. wyłączyłem ładowanie, bo od 30 min. niewiele się zmieniało. Bateria w ogóle nie była ciepła.
Odpaliłem drona F210, polatałem 2 min. 30 sek. i zaczął pikać.
Po próbie ponownego naładowania, podczas Check battery, podał że widzi tylko 3 cele, a są 4. Zostawiłem to na razie, za dnia spróbuję znowu podjechać NiMH do 12V i naładować ponownie, tym razem polatam tylko 2 minuty i zobaczymy co będzie. Niedługo okaże się, czy w ogóle będzie z tego pakietu pożytek, na razie ani nie dymi, ani nie puchnie.
Dziękuję Wam za wszystkie rady, połowy rzeczy z tej kłótni nie rozumiem, ale nie warto tracić życia na przepychanki, szanujmy się nawzajem, przełóżmy wszystkie wnioski na praktykę, to inni też skorzystają przynajmniej.
Poniżej widać, jak od początku ta cela była dziwna, jakby wyeksploatowana była, szybko się naładowała, ale i pewnie szybko oddała power.
Wartość napięcia po odpaleniu NiMH też niczego sobie - 6,01 V.
Walkera Rodeo 110 i F210
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
[quote="Greif"]
tutaj nic juz nie pomoze ,jedna cela do wyrzucenia
a dalsze zabawy z podladowywaniem w NIMH, to proszenie o pozar
tutaj nic juz nie pomoze ,jedna cela do wyrzucenia
a dalsze zabawy z podladowywaniem w NIMH, to proszenie o pozar
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Tak jak Z.W15 napisał - odpuść tej baterii, ta jedna cela to śmieć. Jak potrzebujesz to przerób ją sobie na 3s do zasilania bazy czy jako powerbank ale tamtej celi nie używaj bo się prosisz o kłopoty.
Ten wredny...
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Miałem cichą nadzieję, że jakoś ruszy ta bateria, gdyby nie ta cela, to może by ją z czasem rozruszał, no ale trudno, eksperyment z ładowaniem przynajmniej się powiódł, człowiek trochę mądrzejszy. Dzięki za rady.
Teraz jak znaleźć tę padniętą celę? Znowu zabawa...
Teraz jak znaleźć tę padniętą celę? Znowu zabawa...
Walkera Rodeo 110 i F210
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Z tego aku jako 4S już nic nie będzie . Jedyne co pozostaje to rozbebeszyć je i sprawdzić miernikiem które ogniwo jest padnięte? Ewentualnie z reszty sprawnych ogniw można zrobić aku 3S . Trońkę byłoby zabawy z lutowaniem . No i wtyk balansera zamiast 5pin potrzebny by był 4pin .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Pisales ze po podlaczeniu NIMH,pokazywalo 6.01V na 4cele co oznacza ze miales caly pakiet niezle zjechany(4 cele minimum dla zdrowia pakietu 2.8V=11.2V)Greif pisze:Miałem cichą nadzieję, że jakoś ruszy ta bateria, gdyby nie ta cela, to może by ją z czasem rozruszał, no ale trudno, eksperyment z ładowaniem przynajmniej się powiódł, człowiek trochę mądrzejszy. Dzięki za rady.
Teraz jak znaleźć tę padniętą celę? Znowu zabawa...
moim zdaniem ,LIPO w komplecie do wywalenia(utylizacji),garnek i dobrze osolona woda na 24h i po zabawie
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
No wiem, Verid o tym pisał. Historii pakietu nie znam, bo dostałem go z dronem z trzema innymi w komplecie, no ale musiał leżeć nienaładowany pewnie długo. Pewnie go rozbiorę, żeby zobaczyć co w środkuZ.W15 pisze:4 cele minimum dla zdrowia pakietu 2.8V=11.2V
Walkera Rodeo 110 i F210
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Greif pisze:. Pewnie go rozbiorę, żeby zobaczyć co w środkuZ.W15 pisze:4 cele minimum dla zdrowia pakietu 2.8V=11.2V
jezeli nie posiadasz doswiadczenia z lipolami ,to odradzam
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Jak nie rozbierze to nie nabierze
Ważne by wiedział o zachowaniu ostrożności bo lipol potrafi zrobić kuku.
Ważne by wiedział o zachowaniu ostrożności bo lipol potrafi zrobić kuku.
Ten wredny...
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Co tu na Lipolu można rozbierać? Ściagnąć koszulkę termokurczliwą oraz izolacje kontaktów - robiąc przy tym kuku. Trójcelowy pakiet z niego ciężko będzie zrobić, bo padnięte jest drugie ogniwo. Te są łączone z reguły zgrzewaniem blaszek a po wycięciu jednego ogniwa ciężko to zlutować. Nawet jak się wydaje, że trzyma - potrafi po czasie odskoczyć. Jeżeli za lotu, to pozamiatane.
Jedyna szansa reanimacji jest w eliminowaniu tego efektu poprzez obniżenie prądu. Jeżeli nie ma ogniwo mechanicznych uszkodzeń - nie jest przebite, zdeformowane, stwardniałe lub spuchnięte - możesz spróbować ładować te baterie bardzo małym prądem. Na przykład 0,2A. Potrwa to 6-7 godzin, ale przyrost napięcia nie będzie na tym ogniwie tak gwałtowny i jest szansa, że naładujesz wszystkie ogniwa do końca i trochę go rozchodzisz. Ale przy tym pakiecie i takiej rezystancji ogniwa jest to mało prawdopodobne.
To jest właśnie duża rezystancja wewnętrzna. Prąd ładowania za dużo podnosi napięcie a prąd rozładowania zaś za dużo go obniża. Ani naładowane do końca ani rozładowane do końca.Greif pisze:Poniżej widać, jak od początku ta cela była dziwna, jakby wyeksploatowana była, szybko się naładowała, ale i pewnie szybko oddała power.
Jedyna szansa reanimacji jest w eliminowaniu tego efektu poprzez obniżenie prądu. Jeżeli nie ma ogniwo mechanicznych uszkodzeń - nie jest przebite, zdeformowane, stwardniałe lub spuchnięte - możesz spróbować ładować te baterie bardzo małym prądem. Na przykład 0,2A. Potrwa to 6-7 godzin, ale przyrost napięcia nie będzie na tym ogniwie tak gwałtowny i jest szansa, że naładujesz wszystkie ogniwa do końca i trochę go rozchodzisz. Ale przy tym pakiecie i takiej rezystancji ogniwa jest to mało prawdopodobne.
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Jak poznać, które jest drugie? Może być drugie od góry albo drugie od dołu, tak z czystej ciekawości pytam, czy jest to jakoś oznaczone i ładowarka może kolejność rozpoznać, czy tylko miernik?IvanM pisze:bo padnięte jest drugie ogniwo
Nie jest.IvanM pisze:nie jest przebite, zdeformowane, stwardniałe lub spuchnięte
Nie wytrzymam tyle na stołku obok lipola A tak poważnie, chyba dam za wygraną. Teraz mam inny problem, po aktualizacji bf3.2.5 silniki mi się nie uzbrajają (chociaż konfigurator reaguje na drążki), a aparatura nie chce się zbindować z dronem, no ale to w innym temacie...IvanM pisze:Potrwa to 6-7 godzin
===
dodano: 14.07.2018
Uzbraja się już, pomogło ustawienie min throttle i rxrange
# rxrange
rxrange 0 1110 1912
rxrange 1 1912 1110
rxrange 2 1110 1912
rxrange 3 1110 1912
Ostatnio zmieniony sobota 14 lip 2018, 13:28 przez Greif, łącznie zmieniany 1 raz.
Walkera Rodeo 110 i F210