Imax B6 max. prąd ładowania .
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Imax B6 max. prąd ładowania .
Czy w ładowarce Imax B6 SkyRC ( 50W ) są jakieś ograniczenia max. prądu ładowania dla aku Lipol w zależności od ilości ogniw ? Czy jest to 1C bez względu na ilość ogniw w pakiecie ? Np. chcę ładować aku 3S 5,0Ah i aku 6S 5,0Ah . W jednym i drugim przypadku może być max. prąd ładowania 1C ?
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Mieszasz 3 rozne rzeczy A, C i W
Ladowarka ma ograniczenie 50W oraz max. 5A. Z tego pierwszego wynika oczywiscie ze max prad jest zalezny od ilosci ogniw, czyli napiecia pakietu (A = W/V), z tego drugiego ze jakie by to napiecie nie bylo to maksymalny prad i tak nie bedzie wiekszy niz 5A.
To ile to bedzie C zalezy od pojemnosci a nie napiecia baterii.
Ladowarka ma ograniczenie 50W oraz max. 5A. Z tego pierwszego wynika oczywiscie ze max prad jest zalezny od ilosci ogniw, czyli napiecia pakietu (A = W/V), z tego drugiego ze jakie by to napiecie nie bylo to maksymalny prad i tak nie bedzie wiekszy niz 5A.
To ile to bedzie C zalezy od pojemnosci a nie napiecia baterii.
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Przykładowo mam aku 3S 5,0Ah i aku 6S 5,0Ah . Jedno i drugie mogę ładować max. prądem 1C czyli 5A ? Chodzi mi o tą tabelę
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
ani jednego ani drugiego nie naładujesz 5A bo trzyma Cię moc 50W :)
3S - 12,6V * 5A = 63W
6S - 25,2V * 5A = 126W
Max co możesz to 50W / 12,6V = 3,97A dla 3S oraz 50W / 25,2V = 1,98A dla 6S.
3S - 12,6V * 5A = 63W
6S - 25,2V * 5A = 126W
Max co możesz to 50W / 12,6V = 3,97A dla 3S oraz 50W / 25,2V = 1,98A dla 6S.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Mam 3szt. aku 2S 3,2Ah do koptera które chciałbym ładować jednocześnie . Tylko właśnie jak je ładować ? Szeregowo czy równolegle ?Tanner pisze:ani jednego ani drugiego nie naładujesz 5A bo trzyma Cię moc 50W :)
3S - 12,6V * 5A = 63W
6S - 25,2V * 5A = 126W
Max co możesz to 50W / 12,6V = 3,97A dla 3S oraz 50W / 25,2V = 1,98A dla 6S.
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
A jakie ma to znaczenie? Ja proponuję dwa aku równolegle i ten jeden w szereg z nimi ;)
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Niby nie ma znaczenia . Chyba że to że szeregowo ma się podgląd na napięcia wszystkich ogniw z osobna .piwko pisze:A jakie ma to znaczenie? Ja proponuję dwa aku równolegle i ten jeden w szereg z nimi ;)
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
piwko pisze:A jakie ma to znaczenie? Ja proponuję dwa aku równolegle i ten jeden w szereg z nimi ;)
Nie ryzykuj :)
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Czy naprawdę by naładować jednocześnie 3szt. aku lipol 2S muszę kupować specjalną ładowarkę z wieloma wyjściami do ładowania ( tak mi się sugeruje na sąsiednim forum ) ? Nie jest to lekka przesada ? Nawet gdybym próbował ładować aku większym prądem niż zalecany to i tak ładowarka dobierze automatycznie odpowiedni . Wszystkie 3szt. aku mają jednakową pojemność 3,2Ah . Będą rozładowywane do takiego samego napięcia ( ok. 3,75 - 3,73V/ ogniwo ) . Jeszcze się zastanawiam jak je ładować ? Szeregowo czy równolegle ? Niby nie ma to znaczenia . Szeregowo było by wyższe napięcie mniejsza pojemność . Równolegle niższe napięcie większa pojemność . Max. prąd ładowania szeregowo 2A . Równolegle tyle ile max. może ładowarka 5A . Co się może stać ? Chyba to samo gdybym ładował każde aku z osobna prądem 1C czyli 3,2A .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Do ładowania równoległego to jest za duży rozrzut, mówią o max 0.1V na celę - juz nie chodzi o samo ładowanie tylko o to, że jak łączysz je ze sobą i jedna ma 3.4 a druga ma 3.7 to ona ładuje słabszą niczym nieograniczonym prądem.hornet2 pisze: ( ok. 3,7 - 3,4V/ ogniwo )
Ja ładuję każdy pakiet osobno do storage i potem jak idę latać to wszystkie razem do pełna. Wtedy różnice to kilka setnych volta.
Jak masz różnie rozładowane to zrób sobie kabel do ładowania szeregowego, wtedy pakiet będzie widziany jako 6S 3.2Ah. Ładujesz max co pozwoli ładowarka czyli 1,98A, ale średnio i tak wyjdzie wolniej, bo ładowanie przez balancer, a właściwie wyrównywanie cel, odbywa się dużo mniejszym prądem. Normalnie to aż tak nie przeszkadza bo różnice między celami w jednym pakiecie są nieduże, ale u Ciebie przy różnie rozładowanych pakietach będą większe.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Wydaje mi się że dla własnego komfortu i bezpieczeństwa lepiej je jednak ładować szeregowo . Mam wtedy monit na napięcia poszczególnych 6 ogniw przez cały proces ładowania . Ładowanie równoległe tego nie daje .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Dokładnie to napisałem ;) + musisz mieć na uwadze, że im większe różnice rozładowania pakietami tym dłużej będzie ładowało.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Właśnie sobie kupiłem imaxa b6 50W, i teraz pytanie: można nią ładować baterie tylko przez złącze balansera, jak w najzwyczajniejszych ładowarkach dostarczanych z dronem?
W swojej mam tylko wtyczkę xt60, a do rodeo 110 jest wtyczka jst, to symy zaś hxt
W swojej mam tylko wtyczkę xt60, a do rodeo 110 jest wtyczka jst, to symy zaś hxt
Walkera Rodeo 110 i F210
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
Moja ladowarka isdt sc-608 pozwala tylko na ladowanie z balancerem gdy podlaczone sa do niej 2 przewody baterii, tj. jednoczesnie musze miec podlaczone xt60 i jst-xh balancera.
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV
Re: Imax B6 max. prąd ładowania .
No bo tak się zastanawiam, czy da się jej użyć, jak zwykłej ładowarki, że ładuje tylko przewodem balansera. Nie mam na razie przejściówki na jst, więc gdyby to działało, mógłbym ładować dwie baterie naraz. Jedną imaxem a drugą oryginalną ładowarką kupioną z dronem.
Druga sprawa, czytam też instrukcję i tam jest napisane tak:
Mam taki jeden pakiet do f210, który nie ładuje się zwykłą ładowarką, macie jakieś doświadczenia, że udało się wam reanimować taki akumulator? To pakiet 14,8V 1300mAh 45C, 19,2Wh.
Nie chcę czegoś spieprzyć, a zwłaszcza nowej ładowarki. Jest w ogóle możliwość sprawdzenie stanu naładowania danej baterii tą ładowarką?
===
Temat o prądzie ładowania, to dorzucę pytanie. W instrukcji pisze, żeby ładować 1C-2C, w tabelce jest 3,4A max. prąd ładowania pakietów 4-celowych 14,8V. Ustawiłem prąd 1C, czyli 1,3A i ładowała się ok. 55 min. Czy jest sens ustawiać wyższy prąd ładowania, np. 2C=2,6A, czy choćby max. prąd 3,4A (3,4/1,3=2,6), czyli 2,6C. Możliwe są w ogóle takie "kalkulacje", jak to wpłynie na czas ładowania i żywotność pakietu?
Druga sprawa, czytam też instrukcję i tam jest napisane tak:
Kod: Zaznacz cały
"Funkcja formowania"
Urządzenie umożliwia powtarzalny od 1 do 5 cykli proces ładowania i rozładowywania bądź rozładowywania i ładowania w celu formowania nowego, bądź stymulowania aktywności w długo nieużywanym akumulatorze."
Nie chcę czegoś spieprzyć, a zwłaszcza nowej ładowarki. Jest w ogóle możliwość sprawdzenie stanu naładowania danej baterii tą ładowarką?
===
Temat o prądzie ładowania, to dorzucę pytanie. W instrukcji pisze, żeby ładować 1C-2C, w tabelce jest 3,4A max. prąd ładowania pakietów 4-celowych 14,8V. Ustawiłem prąd 1C, czyli 1,3A i ładowała się ok. 55 min. Czy jest sens ustawiać wyższy prąd ładowania, np. 2C=2,6A, czy choćby max. prąd 3,4A (3,4/1,3=2,6), czyli 2,6C. Możliwe są w ogóle takie "kalkulacje", jak to wpłynie na czas ładowania i żywotność pakietu?
Walkera Rodeo 110 i F210