Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i serwa

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

melon84
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 13 kwie 2017, 19:58

Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i serwa

Post autor: melon84 »

Witam wszystkich
kupiłem juz 2 kontrolery F3 V1 z bangooda i za cholere nie moge sobie poradzic z ich podłączeniem
Uzywam LR9 pod Sbus i tutaj w INAV w zkladce receiver widze ze jest reakcja na drążki...
Zasilenie płytki mam dobre ale serwa i silnik wogole nie reagują( silnik wydaje 3 dzwieki i potem jeszcze dwa ale zero ruchu)
Kąbinuje jak kon pod góre juz 3 tydzien i szlak mnie trafia.... zacząłem juz na ruskich forach szukac :((((ESC jest skalibrowane bo podlaczone bez FC działa i silnik chodzi prawidłowo
Czy moglibyscie mi rozpisac jak dokładnie go podłączyc i ewentualnie jak ustawic to w INAV
dzieki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
volender
Posty: 896
Rejestracja: sobota 27 kwie 2013, 16:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: volender »

A robiłeś pełną kalibrację sensorów (https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... alibration ),
jeśli masz podłączonego gpsa, to złapał fixa?
melon84
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 13 kwie 2017, 19:58

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: melon84 »

Hej
Pełna kalibracja zrobiona...kiedys jeszcze podłączyłem tylko GPS, kamere i video.....5v zabrałem z pinu LED bo obraz skakał i wszystko razem działało swietnie...duzo satelit złapał i obraz z OSD zyletka wiec postanowiłem wszystko rozłączyc i wpakowałem to do skrzydła s800 i zacząłem od esc i serw a tu dupa
Własnie przed chwilką zasiliłem FC z bec ESC i motor wydał dzwiek uzbrojenia ale zero ruchu ( na roznych protokołach ONESHOT125 i innych) i serwa sie ruszają ale jakos nie za płynnie i nie mają maksymalnego wychylenia :(
W INAV mam rowniez zmienione minimalne łapanie silnika na 1000 i max na 2000
Sorki za moje niewachowe nazywnictwo :(
Awatar użytkownika
MorF
Posty: 570
Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: MorF »

Serwami ruszasz w jakim trybie?
W kazdym oprocz Passthrough bedziesz mial mniejsze wychylenia.
W Horizon/Angle moga byc na biurku bardzo male.
W Acro/Air mode powinny byc wieksze ale nie beda maksymalne.

Dopoki nie "uzbroisz" modelu --> tryb ARM to inav nie bedzie ruszal silnikami.
A skoro masz podpietego GPS (wlaczony feature GPS) to nie zrobisz ARM dopoki GPS nie zlapie 6satelit (mozna obnizyc lub wylaczyc flage tymczasowo do testow)

PS. ESC w ogole skalibrowales po podpieciu do FC (ja zawsze robie po podlaczeniu)?
1. ZDEJMIJ SMIGLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2. Podepnij przez USB Wejdz do zakladki Motors
3. ZDEJMIJ SMIGLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4. Zaznacz "I understand the risks...." pod warunkiem ze zdjales smigla
5. Daj suwak master do oporu w gore
6. Podlacz lipo, powinno zapiszczec troche inaczej cos w stylu "dadam dadam dadam ..."
7. Zjedz suwakiem master na sam dol
8. Powinno zapiszczec potwierdzajacym tonem
9. jak przestanie piszczec odlacz lipo
melon84
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 13 kwie 2017, 19:58

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: melon84 »

NO jak narazie Morf udało mi sie ruszyc silnik dzieki twoim wskazowkom ale to tylko w INAV gdyz po wyjeciu usb gdy daje na gaz w mojej turnigy 9XR nic sie nie dzieje tylko serwa skaczą
WIdocznie jest jak mówisz najpierw trzeba ustalic tryby lotu i opcje arm w inav bo inaczej silnik nie ruszy....sprawa jest taka ze jak narazie mam podłączone tylko serwa i esc z silnikiem do mojego Omnibusa i nie mam zadnych trybów lotu ustawionych
Kolejny problem to taki ze nie działają mi zadne przełaczniki w radiu..... działają tylko drążki i reagują na ruch co widze w zakładce receiver w INAV
JEbne to chyba bo nie mam cierpliwosci:( a tak se chciałem z gps polatac i czuc sie pewnie wysoko na niebie :((
Awatar użytkownika
MorF
Posty: 570
Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: MorF »

Bez ustawienia trybow lotu i arm nie masz co nawet próbować ruszać silnikiem :)
A odbiornik masz po sbus czy ppm?
Nie znam się na tym radio ale pewnie można przypisać switche albo potencjometry do dodatkowych kanałów...
Jak działają drążki to znaczy że odbiornik gada do FC. Kwestia tylko przypisania dodatkowych kanałów (tak po mojemu)

A poza tym trochę len jesteś na YouTube chociażby masz tyle filmów o setupie inava :)
melon84
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 13 kwie 2017, 19:58

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: melon84 »

Nie wiem czy jestem len ale od 4 miesiecy siedze na yt i sie ucze ale zawsze jest cos o czym oni nie powiedzą a co zdarzy sie mi....odbiornik idzie na sbus l9r frsky
Radio musze troszke chyba ogarnac i zaczne te tryby lotu w inav ustawiac....hobby zaczalem rok temu ...zaczalem od kupna lutownicy i skaczylem na programowaniu fc w inav...moze to za duzo jak dla mnie :((
Piszcie prosze jakie wy mielicie problemy z fc f3 lub f4 na ktore warto zwrocic uwage a co jest malo omawiane.
Dodaje kilka fotek z radia
Dzieki morfi
Awatar użytkownika
Japim
Posty: 342
Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Kontakt:

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: Japim »

Zazwyczaj wszystko zostało już omówione i opisane. I nawet nagrane na YT.
Zdarzaja sie nietypowe problemy - ale zazwyczaj wynikają z walniętej elektroniki - np po jakimś crashu pada kość z żyroskopami, albo odpadają jakieś elementy. Albo jest coś źle polutowane. Ale takie coś wychodzi wtedy gdy działało - i nagle przestaje działać. Gdy nie ogarniasz tematu programowania tzn, że jeszcze za mało filmów obejrzałeś.

Na YT jest świetna seria o INAV, nagrana przez Ś.P. JC
https://www.youtube.com/watch?v=iGHMKaE ... y5bTdqAZr1
Pozdrawiam,
Przemek
Awatar użytkownika
MorF
Posty: 570
Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: MorF »

@melon84 nie obrazaj sie ale potwierdzam za Japim bardzo duzo zostalo juz opisane/nagrane

Inav mozna ogarnac w kilka minut a jak na razie ciagle :
melon84 pisze: trzeba ustalic tryby lotu i opcje arm
melon84 pisze: zaczne te tryby lotu w inav ustawiac
To sa 3 klikniecia myszka a zabierasz sie jak pies do jeza :)
w tym tempie to faktycznie dlugo Ci sie zejdzie...

musisz:
1) w aparaturze przypisac switche z radia do kanalow AUX (nie nam 9xr ale o tym radio napisano juz na prawde duzo)
2) w zakladce receiver zweryfikowac ze dzialaja ew sprobuj polaczyc po ppm jesli po sbus jest jakis problem
3) w zakladce modes ustawic ARM do odpowiedniego switcha
melon84
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 13 kwie 2017, 19:58

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: melon84 »

Panowie obrazac sie nie bede bo macie racje i dobrze prawicie...musze sie zebrac i spiac 4 litery i do roboty :))
Troszke tego juz nakupiłem do tego hobby...czekam na kamere ALA goPro do s800 Reptile i stroboskopy z aliexpres :P ......tak czy inaczej jak skrzydlo nie wzniesie sie w niebiosa to mnie stara z chałupy wyrzuci
Niedługo zdam relacje co i jak a moze i pierwsze video wrzuce z lotu ....tylko oby pogoda dopisała w Irlandii :(
Awatar użytkownika
MorF
Posty: 570
Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: MorF »

Stroboskopy?
melon84
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 13 kwie 2017, 19:58

Re: Omnibus F3 AIO podłączenie w skrzydle.problem silnik i s

Post autor: melon84 »

no taki mały strobek za 4.50 dolara jakos ale powiem ci ze tak daje ze nie mozna patrzec bo wzrok tracisz

https://www.aliexpress.com/item/1pcs-Xe ... 65049.html


Na YT jest kilka filmików ale wogole nie oddają tego jaką to ma moc i widocznosc z daleka
ODPOWIEDZ