kołpak z turbo-dziurą, fi50 mm

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

kołpak z turbo-dziurą, fi50 mm

Post autor: Rurek »

Szanowni , da się gdzies dostać kołpak o średnicy 50mm, na oś silnika 4mm, taki jak w tym sklepie ale może jakiś tańszy ....bo to chyba zdzierstwo... stówa....
Nie mogę nic znaleźć, inne produkty albo kończa się na średnicy 45mmm albo wał silnika mają od 5mm w górę przy tej średnicy kołpaka :-(
Oczywiście to coś to potrzebuję do juniora ;-)

(chyba że założę pelikanowski-ray'owski 45mm czyli mniejszy - nie będzie paskudnie ?)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Wojtass_nt
Posty: 983
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wojtass_nt »

Po kilku lotach i tak będzie wyglądał paskudnie więc jakie to znaczenie jaki kołpak mu zamontujesz :mrgreen:
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

ten kołpak dlatego tyle kosztuje bo ma otwór do chłodzenia silnika. Niby jedna dziura a tak podnosi cene... niestety :cry:

Przecież do zestawu z Juniorem dodają kołpak i smigło. Można też zamówić taki sam kołpak u Marka w http://www.cyber-fly.pl za cene około 20zł (coś koło tego ale dokładnie nie pamiętam)
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

dlatego też proszę o pomoc w znalezieniu czegoś alternatywnego bo nie dla wyglądu (nie wiem po czym niektórzy wnoszą taki kierunek...może z własnego doświadczenia?) go chcę założyć (chociaż poniekąd jego wygląd może być pochodną jego funkcjonalności jeśli silnik przegrzeję... :lol: )
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

ECO400 pisze:ten kołpak dlatego tyle kosztuje bo ma otwór do chłodzenia silnika. Niby jedna dziura a tak podnosi cene... niestety :cry:

Przecież do zestawu z Juniorem dodają kołpak i smigło. Można też zamówić taki sam kołpak u Marka w http://www.cyber-fly.pl za cene około 20zł (coś koło tego ale dokładnie nie pamiętam)
ECO, no jest w zestawie ale plastik bez dziury (oberżnąć go i tyle?) a po drugie...no wiesz nie ten WYGLĄD 8-)
rozwiń proszę temat cyber-fly? dorabiają alu-turbo-dziurawy? samą osłonę z jakimiś dinksami i dziurą powodującymi większy wiatr w kołpaku?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Ja miałem turbo kołpak i same kłopoty jak lądowałem w trudnych warunkach albo troche nie takie lądowanie to nabierał ziemie w zimę śnieg hmm nic dobrego :)
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Kefir ma racje. To tozwiązanie ma + i -. Jesli chcesz poprawic chłodzenie silnika (zalecam) to powiększ otwory wlotowe powietrza w elaporze no i nie zapomnij powiększyc otworu wylotowego bo powietrze bedzie się kotłowało w srodku i chłodzenie nie bedzie efektywne.
Mozna tez przerobic ten kołpak z zestawu na taki z chłodzeniem ale to bym Ci musiał narysowac rysunek podglądowy ale akurat jesten na internecie w telefonie.
Awatar użytkownika
Wojtass_nt
Posty: 983
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wojtass_nt »

Daj taki silnik aby się nie grzał :) Ot co :D
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Na 2s sie nie bedzie bardo grzał ale na 3s juz tak. Raz mi kable przytopiło ;)
Awatar użytkownika
Andych
Posty: 182
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 08:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Andych »

Zrobiłem 4 otwory w aluminiowej podstawie i 2 z boków plastikowego stożka, z tym ze otwory w stożku są wykonane przed osią poprzeczną patrząc w kierunku obrotu, co skutkuje zagarnianiem powietrza w czasie obrotu. Tak na palec to po tym zabiegu nigdy nie przekroczył 50 stopni.
Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Dokładnie to miałem na mysli co napisał Andrzej, z tym ze ja bym zrobił jeszcze kanały prowadzące od otworów w kołpaku do otworów w aluminiowej podstawie.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Panowie dziękuję mam teraz jasność w temacie.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

No to w ramach wdzięcznosci pokaz jakies fotki z przerobki tego kołpaka. Na pewni przyda się innym :-)
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

na razie budowa stoi czyli leży :-( za względu na za krótką dobę dalej pozostaję pływakiem-teoretykiem i zwiedzam sklepy w mojej wsi i necie. Co do rurek ;-) wzmacniających przemyślałem temat i pozostawiam tę łączącą skrzydła + kołek sosnowy w środek (jak go wkleić żeby się tam klej rozprowadził i go nie wypchnąć kołkiem?) natomiast do kadłuba zamówiłem szklaną rurkę, cieńszą zewnętrznie (6mm) ale za to o grubszej ściance niż ten paździerz fabryczny co mi się w palcach pokruszył jak go ścisnąłem na końcu niezamocno...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Ten kołek sosnowy wklej na zywice 10 minutową.
ODPOWIEDZ