Witam wszystkich!
Jakiś czas temu udzielałem się na forum, ale to było dawno dlatego przedstawię się jeszcze raz.
Nazywam się Miłosz, a modelarstwem zajmuje się od kilku lat.
Aktualnie posiadam kilka modeli, ale problem tkwi w raptorze v2.
Model wyposażony jest w:
Silnik 4023/1000KV ten od voltanexa
40A ESC
Kanapeczkę od zbiga
Eleresa naszego polskiego dobrego
Pakiet 3s 5000mAh
Pakiet 3s 1500mAh (nadajnik obrazu)
Fox 800
Waga całego modelu to 2350g. Straszna cegła, sam start sprawia ból.
Potrzebuje pomocy w zwiększeniu wydajności czasu lotu (aktualnie max 17 min-powrót na oparach bez silnika)
Co proponujecie?
Zmniejszyć wagę zmieniając pakiet na mniejszy i nadajnik obrazu zasilać z tego samego pakietu co resztę?
Zmienić silnik i regulator na większy i zmienić pakiet na większy albo dodać jeszcze jeden?
Zmienić platformę?
Jakieś inne rozwiązanie o którym po prostu nie wiem?
Samolotem latam już 2 sezon, żadnych awarii czy innych niespodzianek, ale czas lotu i waga, która powoduje okropnie ciężki start stają się męczące. Przejrzałem wiele postów na forum i wydaje mi się, że jest możliwe osiągniecie lepszej wydajności, ale ja troszeczkę się pogubiłem.
Pozdrawiam,
Miłosz
Duża waga, mała wydajność
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Duża waga, mała wydajność
Zacznij od pakietu 1500.
Ale cudów jednak nie oczekuj.
Może zacznij latać z mniejszym gazem- jeżeli to możliwe.
Ale cudów jednak nie oczekuj.
Może zacznij latać z mniejszym gazem- jeżeli to możliwe.
Re: Duża waga, mała wydajność
W setupie nie widzę nic co by usprawiedliwiało i taką masę i tak niską efektywność. Mój ES z pakietem 4000mAh waży niecałe kilo dwieście. Dokładając do tego circa pół kilo na różnicę w pakietach silniku i rozpiętości ciągle daje masę poniżej 2kg. Co więcej, na zarżniętych pakietach 3000mAh latał 20-30 minut a z pomocą termiki prawie godzinę. Ty masz do dyspozycji 2m rozpiętości zamiast 1,4 więc powinno być jeszcze lepiej.
A zatem punkty do sprawdzenia:
-masa samego samolotu. Zsumuj sobie, choćby szacunkowo żeby nie musieć wszystkiego pruć z maszyny, ile waży twój osprzęt i zobacz ile z tego to konstrukcja. Może ten raptor to po prostu szmelc-nielot, może przesadziłeś ze wzmocnieniami albo zamiast wyważać baterią nie wyjąłeś firmowej sztabki ołowiu.
-nie podałeś jakie masz śmigło. Może niekoniecznie dobrze współpracuje z twoim silnikiem, warto sprawdzić na hamowni czy nie przeżera ci Ampów bez sensu.
-na koniec może nieco obelżywa rada w stosunku do kogoś kto zajmuje się modelami już trochę czasu ale historia pokazuje że nawet najbardziej zaawansowani nie są odporni na ten błąd. Dobrze masz śmigło założone tj. napisami do przodu?
A zatem punkty do sprawdzenia:
-masa samego samolotu. Zsumuj sobie, choćby szacunkowo żeby nie musieć wszystkiego pruć z maszyny, ile waży twój osprzęt i zobacz ile z tego to konstrukcja. Może ten raptor to po prostu szmelc-nielot, może przesadziłeś ze wzmocnieniami albo zamiast wyważać baterią nie wyjąłeś firmowej sztabki ołowiu.
-nie podałeś jakie masz śmigło. Może niekoniecznie dobrze współpracuje z twoim silnikiem, warto sprawdzić na hamowni czy nie przeżera ci Ampów bez sensu.
-na koniec może nieco obelżywa rada w stosunku do kogoś kto zajmuje się modelami już trochę czasu ale historia pokazuje że nawet najbardziej zaawansowani nie są odporni na ten błąd. Dobrze masz śmigło założone tj. napisami do przodu?
Ten wredny...
Re: Duża waga, mała wydajność
No i czy bateryjka ma swoje 5000.
Re: Duża waga, mała wydajność
Mam teraz trochę wolnego czasu i wszystko jeszcze raz przeanalizuje.
Dam znać za jakiś czas:D
Dam znać za jakiś czas:D