Strona 7 z 8

: środa 15 paź 2014, 16:02
autor: xDigYx
mam spory problem z wywazeniem smigla weglowego, ale nie wzdluz lopat, tylko w poprzek. Wyglada na to ze otwor montazowy jest w zlym miejscu i dowazenie wymaga sporej dodatkowej wagi. probuje nalozyc klej typu butapren, ale nawet nalozenie 2mm na powierzcgnie przy otworze nie pomaga. Troche szkoda 12" weglowego smigla...
Ktos ma na to sposob?

: sobota 25 paź 2014, 10:57
autor: bombell
czy w HK lub jakimś innym sklepie można kupić już gotowe wyważone śmigła, czy za każdym razem będę musiał je wyważać?

: sobota 25 paź 2014, 11:17
autor: mknet
bombell pisze:czy w HK lub jakimś innym sklepie można kupić już gotowe wyważone śmigła, czy za każdym razem będę musiał je wyważać?
Praktycznie w żadnym który by nas interesował, chyba że kupisz jakąś manufakturę która będzie kilka-kilkanaście razy droższa.

: czwartek 30 paź 2014, 13:20
autor: vlodeck
Witam. Czy śmigła są prawe i lewe? Chodzi o to że mam Pioneera 1400 patrząc na model z tyłu silnik kręci się w prawo przy założonym oryginalnym śmigle wszystko jest ok śmigło pcha model, kupiłem takie śmigła https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=23033 i gdy je założę to śmigło ciągnie model do tyłu... Co może być nie tak?

: czwartek 30 paź 2014, 13:34
autor: sylwesterb070
Są prawe i lewe. Pod tym linkiem masz lewe https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... =apc%206x4. To co masz może być trzeba by zmienic kierunek obrotu silnika, są regulatory które mają taką funkcje.

: czwartek 30 paź 2014, 14:13
autor: Boogie
vlodeck pisze:Witam. Czy śmigła są prawe i lewe? Chodzi o to że mam Pioneera 1400 patrząc na model z tyłu silnik kręci się w prawo przy założonym oryginalnym śmigle wszystko jest ok śmigło pcha model, kupiłem takie śmigła https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=23033 i gdy je założę to śmigło ciągnie model do tyłu... Co może być nie tak?
Zamień dwa z trzech kabli w silniku (zakładając, że masz silnik bezszczotkowy) i pamiętaj, aby napisami śmigło było skierowane w kierunku lotu. Powinno być OK.

: czwartek 30 paź 2014, 15:04
autor: vlodeck
Zamienić kable w silniku... hmm... Zapewne trzeba by je lutować, zresztą wcześniej chciałem wyjąć silnik to nie dało rady kable są jakoś przyklejone do modelu a nie chcę wyciągać na siłę. Nie opłaca mi się zamawiać samych śmigieł są może on dostępne gdzieś w Polsce?

: czwartek 30 paź 2014, 15:50
autor: sylwesterb070
Jaki masz regulator od tego silnika są regulatory gdzie da się zmienić kierunek obrotu bez lutowania. Co do śmigieł są np tu http://www.rc4max.com/apc_smiglo_6x4,4,4374.html http://radio-modele.pl/smiglo-apc-6x4-d ... 20439.html i pełno na alledrogo.

: czwartek 30 paź 2014, 19:24
autor: kornelitoo
vlodeck pisze:Zamienić kable w silniku... hmm... Zapewne trzeba by je lutować, zresztą wcześniej chciałem wyjąć silnik to nie dało rady kable są jakoś przyklejone do modelu a nie chcę wyciągać na siłę. Nie opłaca mi się zamawiać samych śmigieł są może on dostępne gdzieś w Polsce?
Zrób tak jak radzi Ci kolega wyżej, to normalna sprawa... Nie ma nad czym się zastanawiać i kombinować. Zakładając oczywiście, że masz bezszczotkę. Jeżeli masz podłączony silnik do regulatora złączkami to tylko zamieniasz je miejscami. Inaczej musisz przelutować dwa przewody i będzie kręcił w drugą stronę.

Re: Technika wywazania smiegiel...

: sobota 17 paź 2015, 13:08
autor: maxxxior
panowie, jak to jest z tym wyważaniem śmigieł, bo już się pogubiłem. Jak np przekręcę jedną łopatę o 45 stopni w dół względem poziomu, to ono powinno wrócić do poziomu? czy zostać w tej pozycji w której je puściłem.? I czy jak wprawię w obrót to ma się zatrzymać w poziomie albo za każdym razem w innej pozycji tak?

Re: Technika wywazania smiegiel...

: sobota 17 paź 2015, 13:13
autor: automaciek
Ma zawsze pozostać nieruchomo, wprawiona w ruch zatrzymać się zawsze w innej losowej pozycji.

Re: Technika wywazania smiegiel...

: sobota 17 paź 2015, 16:04
autor: maxxxior
to ja już nie wiem co robie źle :/ zakładam śmigło na wyważarke (Du-Bro), przekręcam w lewo o 45 stopni śmigło, puszczam, i ta druga łopata przeważa. Jak przekręce o 45 stopni w prawo względem poziomu, to przeważa ta druga łopata :/ i bądź tu mądry?! :/

i jeszcze jest tak że jak obróce śmigło o 180 stopni (śmigło bliżej drugiej strony wyważarki Du-Bro) to śmigło zatrzymuje się tam gdzie je ustawię (czyli dobrze)

Re: Technika wywazania smiegiel...

: sobota 17 paź 2015, 19:16
autor: majek
Sprawdź samą wyważarkę na początek, bo może ona nie jest wyważona.

Re: Technika wywazania smiegiel...

: sobota 17 paź 2015, 19:30
autor: kamilborkowski
maxxxior, oprócz wyważania samych łopat warto też robić wyważanie piast śmigła. Z Twojego opisu mi wygląda na to, że jedna strona piasty śmigła jest u Ciebie cięższa. Spróbuj postawić pionowo śmigło na wyważarce i puścić. Jeśli się obróci do poziomu to strona w którą zaczęło się kręcić jest cięższa. Pamiętaj też żeby weryfikować wyniki tzn. stawiasz pionowo, puszczasz - obraca się w jedną stroną (zapamiętaj którą), obracasz śmigło na wyważarce o 180 stopni i znowu puszczasz. Jeśli przekręci się w drugą stroną (względem Ciebie) to znaczy że ewidentnie ta strona jest cięższa. Szlifujesz albo odcinasz kawałek z piasty po cięższej stronie i cały proces zaczynasz od nowa.

Re: Technika wywazania smiegiel...

: czwartek 07 sty 2016, 18:32
autor: maxxxior
majek, jak to mam sprawdzić?

kamilborkowski, mam obrócić śmigło tak że drugą łopatę przekręcam ku dołowi? czy na ośce wyważarki mam obrócić śmigło o 180stopni?