Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest wtorek 28 mar 2017, 09:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: piątek 30 sie 2013, 17:09 
Offline

Rejestracja: wtorek 24 lip 2012, 09:09
Posty: 8
Lokalizacja: Inowrocław
W domciu to na silnik do testów kawałek taśmy samoprzylepnej zmiast śmigła.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 06 wrz 2013, 10:20 
Offline

Rejestracja: wtorek 20 wrz 2011, 23:23
Posty: 281
Lokalizacja: Łódź
Bądźcie ostrożni. Niezależnie od posiadanego doświadczenia i umiejętności!
http://newyork.cbslocal.com/2013/09/05/ ... elicopter/
:-(

_________________
nagrane w powietrzu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 06 wrz 2013, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 sty 2011, 16:13
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
Wersja PL na WP.

http://tech.wp.pl/kat,1009783,title,Helikopter-zabawka-obcial-chlopakowi-glowe-Makabryczny-wypadek,wid,15963053,wiadomosc.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 06 wrz 2013, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 13 cze 2011, 09:14
Posty: 1728
Lokalizacja: Jelenia Góra
Taaa ktoś powypisywał dziwne rzeczy, a wszystkie polskie portale to skopiowały.
Witamy w Polsce.

_________________
Konrad


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 08 wrz 2013, 20:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 05 mar 2011, 20:39
Posty: 1256
Lokalizacja: Zabrze
Tyle lat i doświadczenia a i mnie się trafiło.
Od długiego czasu w wolnych chwilach walczę z moim H-quadem.
Miał być AIO Z RCTIMERA jednak widząc co może arducopter v.3 poszedłem tą drogą.
jednak okazało się ze ardu nie do końca kmini PPM z frsky w JR. zacząłem kombinować ze zmianą mode w radiu - co zresztą zalecają na diydrones. osobiscie, nie podobało mi się to rozwiązanie, tym bardziej, że i tak trzeba było grzebać w kodzie bo nigdy zmiana mode nie pokrywała się w 100%.
Jednak zrobiłem. Głupi ja...

jak zwykle wszystko posprawdzałem, telemetria, GPS. skalibrowane regle, kalibracje etc...

pierwsza próba live - odwrotny kierunek pitch. wylądowałem bez stresu, na spokojnie wszedłem do menu radia i rewers na kanał pitch...
głupi ja...
nie wpadło mi wtedy do głowy, że tak de facto nie latam w mode 2...

po paru godzinch w szpitalu 3 szwy (chyba, bo nie smiałem spojrzeć) na palcu, parę szwów na torebce stawowej i ponoć gdzieś w trawie leży kawałek mojej chrząstki.

przepraszam za braki duzych liter, ale piszę ku przestrodze jedną ręką bo druga niemiłosiernie napierd....

tak leżąc dzisiaj i cierpiąc, doszedłem do wniosku, że i tak mam szczęście - miałem założone śmigła węglowe. Obadałem je dzisiaj - nic im się nie stało, kompletnie nic.
Dobrze, że nie twarz lub szyja.
Gdybym nie miał rewersu na pitch bym najprawdopodobniej sobie poradził, jednak ten ułamek sekundy z silnikami na full nie pozwala się zastanawiać, i tylko pozostaje odruchowa reakcja...

Dla mnie morał taki, a właściwie dwa:
1. nigdy nie kombinować z mode bo to marna prowizorka
2. nie ignorować intuicji, bo przed wyjsciem, coś mnie tknęło by zmienić na najtańsze śmigła - olałem to.

Jak lekarz powiedział, będę miał mniejsze lub większe problemy z tym stawem.

Obrazek

_________________
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 08 wrz 2013, 20:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 9683
Lokalizacja: Mikoszewo
Na litość, Bart - aleś się załatwił :shock: :shock:
Szybkiego gojenia życzę...

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 08 wrz 2013, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Posty: 2648
Lokalizacja: Kartuzy
bartwaw pisze:
Tyle lat i doświadczenia a i mnie się trafiło.


oj - współczuję.

Ze swoich podobnych doświadczeń "pochwalę" się zdarzeniem sprzed wielu lat jak w spalince (6cm) chciałem przez śmigło (APC 10") przeregulować gaźnik. Też szpital i szwy na palcu.
A z niedawnych doświadczeń: upgrade firmware'u w Nazie. Standardowy komunikat w którymś momencie o odpieciu regli lub śmigieł, standardowo "next" (nie pierwszy raz) i sruuu: hexa z węglowymi śmigłami wyrwała z biurka - na szczęście w drugą stronę... dwa śmigła połamane tylko...

_________________
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 08 wrz 2013, 21:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 14:34
Posty: 303
Lokalizacja: daleka północ
bartwaw pisze:
Jak lekarz powiedział, będę miał mniejsze lub większe problemy z tym stawem.


Szczęście w nieszczęściu, że to nie wskazujący i kciuk, bo za parę dni jak ból minie będziesz znowu mógł latać :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 08 wrz 2013, 21:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 04 gru 2011, 11:35
Posty: 880
Lokalizacja: Piła
Oj, tak... Podobno stara modelarska zasada głosi: " ile cali ma śmigło tyle szwów" Nie zgadzam się z nią. U mnie APCki 12'' nacięły materiału na 16 szwów. Wracaj do zdrowia

_________________
Pozdrawiam Daniel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 08 wrz 2013, 22:33 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 17:17
Posty: 1227
Lokalizacja: Kraków
A ja tu Bartka męcze o to żeby mi zrobił koniczyny ...

Zdrowia życzę i nie nadwyrężaj palców :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 10 wrz 2013, 12:37 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 01 kwie 2013, 23:40
Posty: 223
Lokalizacja: Wrocław
Bartek, szybkiego powrotu do zdrowia :)
..na sam widok boli


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 10 wrz 2013, 19:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 05 mar 2011, 20:39
Posty: 1256
Lokalizacja: Zabrze
Dzięki Koledzy, paluch zdrowieje :) Jeszcze do tego dwa spore siniaki na nodze, ale to już norma.

Dzisiaj chciałem wszystko posprawdzać.
Okazało się, że w radiu obcięło antenę i jeden przełącznik - a palec w sumie jak się przyjrzałem oberwał tylko końcówką śmigła, które właściwie się tylko po nim ześliznęło.


Obrazek


Więc niech to będzie przestrogą dla każdego. To całem zdarzenie napewno wiele mnie nauczyło.

Rutynie stanowcze NIE.

_________________
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 11 wrz 2013, 18:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Posty: 3399
Lokalizacja: B-stok
Każdemu się może zdarzyć. Mam nadzieję Bartku że wrócisz do 100% sprawności.

Na odmulenie :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 11 wrz 2013, 18:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 04 gru 2011, 11:35
Posty: 880
Lokalizacja: Piła
Wszędzie tego szukałem. Dzięki :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Daniel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sobota 14 wrz 2013, 01:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 799
Lokalizacja: UK - West Sussex
Bartek, życzę Ci szybkiego pozbierania chrząstek do kupy i powrotu do grzebania :lol:

ECO400 pisze:
Podczas autorotacji w śmigłowcu daje sie zerowy lub ujemne kąty na łopatach w celu nabrania większej prędkości wirnika

Eco, ja cię proszę... mniej teorii i gawędziarstwa... Jakie zerowe? Podaj mi przykład bo jestem zielony i nigdy przy autosach tego nie robię... Może o czymś nie wiem i nie wiem że tak nie wolno?
Jak dla mnie daje się tylko ujemne i to niemałe, bo -5..-10 st. Zerowy kąt wytwarza tylko opór i powoduje wyhamowanie wirnika.

W przypadku wątpliwości krótki film z takiego lądowania:

[center][/center]

ECO400 pisze:
W przypadku śmigieł w kopterze bezwładne obracanie się ich po odcięciu zasilania tworzy poduszkę powietrzną pod śmigłami

Poduszkę może utworzyć TYLKO śmigło napędzane silnikiem. Nad samą ziemią też nie ma żadnej cholernej poduszki bo nie ma co jej wytworzyć. No bo przecież nie śmigło obracane pędem powietrza...
Śmigła w kopterze mają stały kąt dodatni, więc po zatrzymaniu silników opór powietrza bardzo szybko je wyhamuje, po czym opływający od dołu strumień powietrza może (ale nie musi) zacząć obracać nimi w przeciwną stronę. Zależy to od paru czynników i min. wysokości z jakiej spada model.
Ale wystarczy że jeden z silników ma nieznacznie większe opory i model zrobi fikołka, a z teorii opadania autosem będą nici.
Samo obracanie śmigieł wytwarza już większy opór niż stojących, co może spowolnić opadanie koptera.

_________________
Od śmigła... Sławek
Mój Youtube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.