Copter a Twoje zdrowie i zycie. Badz rozsadniejszy.

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

ECO - ale doczytałeś że to zrobiła niszczarka do dokumentów? :mrgreen:
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

oj tam, po coś mówił :-P
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

A po co rzucasz mięsem na forum? Niektórzy właśnie jedli obiad.... :mrgreen:
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

heh, ja byłem już po, to wstawiłem na deser :lol:
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Moim zdaniem to błąd że wstawiasz takie zdjęcie kiedy chcesz robić biznes
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

ja mam inne zdanie. wole coś takiego pokazać niż słuchać później pretensji w stylu "nikt mi nie powiedział i to pana wina"
a takich ludzi nie brakuje, uwierz.
Awatar użytkownika
uszy19922
Posty: 824
Rejestracja: poniedziałek 23 lip 2012, 08:31
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów

Post autor: uszy19922 »

Mialem podobnie tyle ze sie bez ran obeszlo. Postanowilem zlapac quada w reke bo nie bylo gdxir wyladowac za wysoka trwa a bateria juz krzyczala. Zlapalem , rozbroilem i nagle Kuki 0.6.3 postanowilrozpedzic lewy tylni silnik do maxymalnej predkosci. Reszta byla wylaczona. Nie mialem jak odpiac baterii jedna reka, wiec po kolei wyciagalem esc z plytki az sie nie zatezymal i pozniej odpialem baterie. Masakra. Balem sie jak nie wiem. Cos co zawsze dziala, moze zawiesc. Pamietajcie!!
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: automaciek »

Nasunęło mi się pytanie. Czy stosujecie funkcje hamulca w esc do szybkiego zatrzymania śmigieł i w jakim czasie się wtedy zatrzymają? W razie zagrożenia lepiej stracić model niż ma spaść komuś na głowe z wirującymi śmigłami
Czy ma to sens?
Maciej
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

automaciek pisze: Czy stosujecie funkcje hamulca w esc do szybkiego zatrzymania śmigieł i w jakim czasie się wtedy zatrzymają? W razie zagrożenia lepiej stracić model niż ma spaść komuś na głowe z wirującymi śmigłami
Nie używamy funkcji hamulca w kopterach pod żadnym pozorem.
Pomyśl też chwilkę nad logicznością Twojego ostatniego zdania. Czy lepiej aby spadała bezwładna cegła czy lepiej żeby spadał kontrolowany kopter z wirującymi śmigłami - co jest bardziej niebezpieczne?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

bardziej bezpieczne jest nie latać, gdy się zadaje pytania typu "czy macie ustawione hamulce w kopterze"
^ sens tylko w postępie ^
Szymon
Posty: 992
Rejestracja: poniedziałek 06 wrz 2010, 09:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Szymon »

loop pisze:bardziej bezpieczne jest nie latać, gdy się zadaje pytania typu "czy macie ustawione hamulce w kopterze"
Ty wiedziałeś wszystko jak zaczynałeś.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 1061
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Marcin »

Bez hamulcy mozna liczyc na jakas tam autorotacje :)
Rumcajs

Post autor: Rumcajs »

Dokładnie jak pisze Marcin - gdzieś na tym forum jest opis sytuacji, gdy latadełko spadło bodajże z kilkuset metrów - ale że śmigła wpadły w autorotację cała maszyna odniosła tylko "powierzchowne zadrapnia".
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 308
Rejestracja: sobota 03 lis 2012, 00:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: inzkulozik »

Czy autorotacja przypadkiem nie ma miejsca przy ujemnym kącie natarcia łopat?... Chyba, że nastąpił przewrót na plecki ;)
Syma S032G :)
KDS 450SV / PhoenixRC
QC w budowie...
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

inzkulozik pisze:Czy autorotacja przypadkiem nie ma miejsca przy ujemnym kącie natarcia łopat?... Chyba, że nastąpił przewrót na plecki ;)
nie. Podczas autorotacji w śmigłowcu daje sie zerowy lub ujemne kąty na łopatach w celu nabrania większej prędkości wirnika, bez wytwarzania siły nośnej. Tuż nad ziemia zmienia się kąty na dodatnie, tworząc siłę nośną modelu przez co zostaje on wyhamowany i jest w stanie w miarę bezpiecznie wylądować. W przypadku śmigieł w kopterze bezwładne obracanie się ich po odcięciu zasilania tworzy poduszkę powietrzną pod śmigłami oraz zwiększa powierzchnię oporów powietrza przez co model opada pionowo i ze znacznie mniejsza prędkością.
ODPOWIEDZ