Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 19 sty 2017, 03:14


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wtorek 25 paź 2011, 16:40 
Offline

Rejestracja: środa 22 cze 2011, 11:13
Posty: 233
Lokalizacja: Polska
3500 stóp :) A kilka kilometrów na wschód już 6500 ft :) Podobnie jak kilka kilometrów na południe. Aczkolwiek tak wysoko, to sobie nie wyobrażam latać :) Fajnie jednak, że temat jest, jak dotąd nic o tym nie wiedziałem...

_________________
MultiWii-quad - gada, lata, pełny serwis :)
Turnigy 9X


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 25 paź 2011, 16:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 01 wrz 2011, 10:44
Posty: 746
Lokalizacja: Gdańsk
krall pisze:
breweryhills pisze:
... Czyli od 7:00 można już latać, byle nie wyżej niż 130 metrów.


Dodam tylko, że czasy podawane są w UTC: czyli w lecie trzeba dodać +2h, w zimie +1h (w PL)


Dokładnie tak - podane przeze mnie godziny w tym przykładzie to już czas lokalny. To co jest w AUP (i ogólnie w wydawnictwach tego rodzaju) to czas UTC a więc taki, jaki pokazywany jest przez GPS.

_________________
Pozdrawiam, Sebastian


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 30 lis 2011, 20:36 
Offline

Rejestracja: środa 30 lis 2011, 18:15
Posty: 5
Lokalizacja: Wieś
Panowie sprawdźcie na tej mapie http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/POLSKA.jpg
czy można w granicach między Świdnicą a Wałbrzychem wzbić się wyżej?? nie znam się jestem zielony w takie klocki jak by wam na mapie nie wyświetliło to szukajcie koło Wrocka
dziękuję i pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 29 kwie 2012, 16:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 09 lut 2012, 23:23
Posty: 153
Lokalizacja: Wałcz
Może mi ktoś powiedzieć na jakiej max. wysokości mogę latać w tym miejscu, bo mapka podana przez kruku55 jest mało dokładna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 29 kwie 2012, 18:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2012, 21:44
Posty: 104
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Marcin15 pisze:
Może mi ktoś powiedzieć na jakiej max. wysokości mogę latać w tym miejscu, bo mapka podana przez kruku55 jest mało dokładna.


http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=6540&start=15

Niestety jesteś w strefie MATZ-wojskowe strefy ruchu lotniczego a one są na stałe zarezerwowane do GND czyli do samej ziemi. Poza wojskiem u ciebie nie wolno nikomu tam wlatywać dotyczy to się tez modelarstwa. Ale lepiej zadzwoń do FIS na nr:+48 22 574 7385 lub +48 61 896 7385 poinformują cię dokładnie i będziesz miął rozwiane wątpliwości.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 10 lip 2012, 21:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 24 cze 2011, 13:22
Posty: 1531
Lokalizacja: PL/ okolice W-Wy
Koledzy, nie ogarniam tych mapek - czy ktoś będzie tak uprzejmy i mi powie na jakich wysokościach można latać nad Nowymi Babicami i bezpośrednimi okolicami. Wiem, że to jest niedaleko lotnisk/podejść Modlina, Babic i Okęcia ale konkretnie nad tą mieściną nic nie lata...

O tu: http://maps.google.pl/maps?q=babice+now ... e&t=m&z=15


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 02 sie 2012, 07:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3418
Lokalizacja: Gliwice/Bielsko
Znalazłem taką prezentację może komuś pomoże http://www.authorstream.com/Presentatio ... owerpoint/

potrząc na moją mapę to Gliwice/Zabrze są w strefie oznaczonej FL095 czy to oznacza, że można latać 1000m? i co oznaczają strefy A i B? nie ma ich w klasyfikacji.

Znalzłem w końcu, w A można tylko IFR, a w B IFR i VFR i wygana ciągła łaczność dwukierunkowa i trzeba mieć pozwolenie AIC

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 02 sie 2012, 09:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 sie 2012, 19:56
Posty: 62
Lokalizacja: Żywiec
W polsce nie ma klasy A i B. Jest tylko C i G.
Generalnie temat modeli i prawdziwego lotnictwa to temat rzeka.
Jak latanie w strefie lotniska niekontrolowanego (np muchowiec, gliwice, bielsko czyli klasa G) to najlepiej uzgodnić z zarządzającym lotniskiem co i jak. U nas w Bielsku modelarze mają swój "kąt" na lotnisku i wiedzą gdzie latać aby samolotom nie przeszkadzać. Ale znam też przypadek zderzenia Cessny z (na szczęście) depronowcem. Skończyło się na strachu pilota i zniszczonym modelu, ale mogło być dużo gorzej.

Natomiast co do pytania poprzednika.

Polecam zapoznać się z mapką
http://ais.pata.pl/vfr/openpvfr.php?id= ... _EPGL_5_en
trzeba założyć konto i się zalogować.

Gliwice znajdują się pod sektorem TMA Kraków zaczyna się ono na wysokości 1700 M AMSL.
Jest to klasa C więc tam latac nie radzę, nawet lecąc normalnym samolotem trzeba złożyć plan lotu i ( zazwyczaj) posiadać transponder ( urządzenie powodujące że widać nas na radarze kontrolera).
Natomiast Zabrze leży już pod niższym sektorem który zaczyna się od 1050 M AMSL ( również klasa C.
Ale.
Poniżej znajduje się ATZ lotniska a Gliwicach (a zaraz obok Muchowca) i tam samoloty/ szybowce i wszystko inne również lata.
Jest to klasa G i to do pilotów należy zachowanie separacji.
W przypadku samolotów, szybowców czy paralotni jest to w miarę łatwe, bo są to w miarę duże obiekty. Dodatkowo mając łączność słyszymy w jakim rejonie kto lata i generalnie co się w powietrzu dzieje.
W przypadku ( relatywnie) niewielkiego modelu zachowanie separacji może być trudne.
Generalnie latanie w okolicy jakichkolwiek lotnisk czy lądowisk to spore ryzyko kolizji. Można próbować zgłaszać loty do FIS ( tak jak zgłasza się pokazy lampionów - o czym mało kto wie), wtedy taki informator poinformuje pilota ze w danej okolicy może latać model i ma mieć oczy dookoła głowy( chociaż i tak zwykle ma).
Nie wiem czy w przypadku planowanych wysokich lotów wyposażenie modelu w oświetlenie ( ideałem byłoby stroboskopowe - tak wiem zakłócenia)nie byłoby dobrym pomysłem. Ale to tylko moja sugestia z punktu widzenia pilota.

Jak ktoś będzie miał jakieś pytania o mapy lotnicze i strefy to walcie śmiało, od 4 lat większymi ptaszyskami latam, chętnie pomogę.
Pozdrawiam Marek.
PS. Czytam od dawna ale to pierwszy post, więc witam wszystkich.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 02 sie 2012, 22:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3418
Lokalizacja: Gliwice/Bielsko
OK, to jak wygląda sprawa w przypadku latania gigantami?
Czyli RC ale model ma np 5metrow (widziałem takie szybowce)
Co ze zgłoszeniem i planem lotu?
Czy jest możliwość rezerwacji kawałka strefy w określonych godzinach? np zabrze i promień 3 km do FL095 3500ft (czyli 1000m)?

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 03 sie 2012, 07:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 sie 2012, 19:56
Posty: 62
Lokalizacja: Żywiec
pma_ pisze:
OK, to jak wygląda sprawa w przypadku latania gigantami?
Czyli RC ale model ma np 5metrow (widziałem takie szybowce)
Co ze zgłoszeniem i planem lotu?
Czy jest możliwość rezerwacji kawałka strefy w określonych godzinach? np zabrze i promień 3 km do FL095 3500ft (czyli 1000m)?

Zabrze masz w strefie ATZ Gliwic do 1050m. Najprościej dogadać się z aeroklubem, oni rezerwują swoją przestrzeń (wtedy kontrola wie że są loty i pilotów ostrzega). Powyżej jest TMA (Klasa C ) i tam raczej nie polatasz. Chociaż wiem że przy dużych projektach odpowiednio skoordynowanych z kontrolą da się. Polecam pogooglać na temat misji Stratosferycznych BOBAS. Nie wiem czy tego typu projektów nie zgłasza się już w NASA ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 03 sie 2012, 12:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3418
Lokalizacja: Gliwice/Bielsko
alfsky pisze:
Zabrze masz w strefie ATZ Gliwic do 1050m. Najprościej dogadać się z aeroklubem, oni rezerwują swoją przestrzeń (wtedy kontrola wie że są loty i pilotów ostrzega). Powyżej jest TMA (Klasa C ) i tam raczej nie polatasz. Chociaż wiem że przy dużych projektach odpowiednio skoordynowanych z kontrolą da się. Polecam pogooglać na temat misji Stratosferycznych BOBAS. Nie wiem czy tego typu projektów nie zgłasza się już w NASA ;)


OK, czyli jak pojade na lotnisko do Gliwic to jest szansa na dogadanie się z kontrolą przestrzeni?
Sprawdzę to w weekend

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sobota 04 sie 2012, 14:58 
Offline

Rejestracja: wtorek 13 mar 2012, 19:37
Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie jestem pewien co do moich przekonań ale w miejscowości Kwidzyn nie można latać. Chyba, że pojadę kilka kilometrów na południe, z kolei jest tam jakaś antena i obok napisane 500. Czy ktoś może mi to wytłumaczyć?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 12 sie 2012, 20:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 18 lip 2012, 16:35
Posty: 54
Lokalizacja: Karpacz
Pytanie czy nasze szybowce elektryczne sa widzialne dla radarów? ja mam taki problem ze mieszkam przy granicy z czechami i nie wiem czy wogole moge wleciec nad teren czech

_________________
świeżak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 12 sie 2012, 23:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Posty: 1679
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
pma_ pisze:
alfsky pisze:
Zabrze masz w strefie ATZ Gliwic do 1050m. Najprościej dogadać się z aeroklubem, oni rezerwują swoją przestrzeń (wtedy kontrola wie że są loty i pilotów ostrzega). Powyżej jest TMA (Klasa C ) i tam raczej nie polatasz. Chociaż wiem że przy dużych projektach odpowiednio skoordynowanych z kontrolą da się. Polecam pogooglać na temat misji Stratosferycznych BOBAS. Nie wiem czy tego typu projektów nie zgłasza się już w NASA ;)


OK, czyli jak pojade na lotnisko do Gliwic to jest szansa na dogadanie się z kontrolą przestrzeni?
Sprawdzę to w weekend


I co - rozmawiałeś z Gliwicami ?

_________________
Świat z góry wygląda lepiej ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 13 sie 2012, 07:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3418
Lokalizacja: Gliwice/Bielsko
misiekkk pisze:
pma_ pisze:
alfsky pisze:
Zabrze masz w strefie ATZ Gliwic do 1050m. Najprościej dogadać się z aeroklubem, oni rezerwują swoją przestrzeń (wtedy kontrola wie że są loty i pilotów ostrzega). Powyżej jest TMA (Klasa C ) i tam raczej nie polatasz. Chociaż wiem że przy dużych projektach odpowiednio skoordynowanych z kontrolą da się. Polecam pogooglać na temat misji Stratosferycznych BOBAS. Nie wiem czy tego typu projektów nie zgłasza się już w NASA ;)


OK, czyli jak pojade na lotnisko do Gliwic to jest szansa na dogadanie się z kontrolą przestrzeni?
Sprawdzę to w weekend


I co - rozmawiałeś z Gliwicami ?


jeszcze nie, ale się wybiorę

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.