(ZA) wysokie loty

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Verid
Posty: 12999
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Jeżeli dobrze odczytałem mapkę to u siebie mogę latać do kilometra a jeżeli odjadę niecałe 10km to do 1,3km - ciągle za mało dla Kefira....
Awatar użytkownika
mifau
Posty: 1740
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Sopot

Post autor: mifau »

Verid...pamietam, ze u Ciebie tez bylo 500m gdy sprawdzalem na mapie udostepnionej przez lotnisko w Gdansku.
Podawalem kiedys linki na drugim forum....
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 12999
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Ja i tak na obecnym sprzęcie wyżej 200 nie podskoczę więc nie robi..... :mrgreen:
smootny

Post autor: smootny »

sigreg pisze:Jak najbardziej przykleic.

Uzupelnie info o swoje posty ze "starego" forum.
Temat bezpieczenstwa juz sie pojawil, warto zarejestrowac sie na tej stronie:

http://www.ais.pata.pl/aip/aip.php

Zawiera mapy lotnicze z obszarami zastrzezonymi lub o ograniczeniach w ruchu powietrznym, latwo wiec sprawdzic czy latamy "legal" i ewentualnie zmienic miejscowke. Dla przykladu miejsce w ktorym mieszkam:

[url=http://images47.fotosik.pl/272/1cacd1228c5117cfmed.jpg]Obrazek[/URL]

Mieszkam miedzy Gliwicami a Rudą Śląską, obszar ten lezy w polu zakreslonym przez linie przerywana z opisami:

"ATZ GLIWICE G-1 050 m AMSL"
"LTMA/UTMA KRAKÓW C 1700m AMSL - FL285"

ATZ to strefa ruchu lotniskowego lotniska aeroklubu Gliwice, oznacza rezerwacje przestrzeni powietrznej dla aeroklubu od poziomu gruntu do 1050 m. Czyli chcac byc legalny musialbym kazdy lot - teoretycznie nawet pilotowany "tradycyjnie" zglaszac do kontroli lotow. Jak widzicie obszar zarezerwowany pokrywa w calosci caly moj region zamieszkania wiec nie jest latwo.
LTMA/UTMA oznacze ze moje loty bezwglednie musialyby sie odbywac poniżej dolnej granicy czyli 1700m npm.

Czyli pelna legalnosc w moim wypadku wymaga: zgloszenia lotu do kotroli lotow, i dla bepieczenstwa trzymanie sie pulapu pomiedzy 1050 a 1700 m.

Nie jestem specem w tym temacie, tak mi zostalo to wytlumaczone, i moze na tym przykladzie inni piloci beda mogli sprawdzic legalnosc swoich lotow.

Grzesiek
Może jestem ślepy - lecz podpowiedzcie - gdzie jest opcja (przycisk) rejestracji ??
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Wymazujesz to ( /aip.php ) i enter i działa
smootny

Post autor: smootny »

kefir pisze:Wymazujesz to ( /aip.php ) i enter i działa
Ok dzięx poszło ładnie.
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

A lotniska i ograniczenia wokol nich znajdziedzie w zakladkach z lewej strony w folderze AD2.

Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
Awatar użytkownika
Wojtass_nt
Posty: 983
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wojtass_nt »

U mnie ponoć 2300m :) Wystarczająco.
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Zarejestrowałem się ale nie mogę się połapać o co chodzi jak odnaleźć moje miasto :(
yagi
Posty: 450
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 09:41
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: yagi »

ja tez przejrzałem z 50 stron i nie znalazłem regionu swojego poza tym firefox siada co parę kliknięć... :-/
"Bóg musi byc chinczykiem , on stworzyl wszystko"
pass: qwerty
Awatar użytkownika
Wojtass_nt
Posty: 983
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wojtass_nt »

http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/

W nazwie końcówka "m" to plik w małym formacie. Cała Polska jest podzielona na kilka sektorów. Musicie wiedzieć jaką nazwę ma wasze lotnisko. Moje to EPNT.
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Rzeczywiscie strona wykrzacza Firefoxa, dziwne, bo z roboty dzisiaj dzialalo bez problemu.
Sprawdzilem z "explodera". Dokumenty ktore was interesuja to "Mapa operacyjna dla lotow z widocznoscia, dokument ma numer 7-3-1 dla kazdego lotniska

Kefir:
Najblizsze Ciebie lotnisko to pewnie Port im. Lecha Walesy w Gdansku. Wchodzisz wiec po kolei w :
AD 2 -> EPGD -> 7-3-1

Dla Gdyni nie wyglada to dobrze :-/ Pulap od gruntu do 1050 m zajmuje MATZ OKsywie (cokolwiek to jest). Od 1050 m w gore to obszar zastrzezony i kontrolowany TMA Gdansk, tam juz wogole nie powinienes sie zapuszczac. Czyli - jestes w takiej sytuacji jak ja, loty nisko i teoretycznie kazdy powinienes zglaszac.

Moze ktos bardziej rozeznany w kwestiach lotniczych wyczyta z tej mapki wiecej niz ja - amator.

Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 12999
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

MATZ - Military Aerodrome Traffic Zone

Znaczy wojskowi mogą się szwendać i nie należy im się wkręcać w turbiny....
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Czyli do 1050m mogę latać ?
Awatar użytkownika
sułek
Posty: 142
Rejestracja: wtorek 09 lut 2010, 03:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sułek »

kefir pisze:Czyli do 1050m mogę latać ?
sigreg pisze:Pulap od gruntu do 1050 m zajmuje MATZ OKsywie
ztcw, to mozna latać od poziomu gruntu w dół :shock:
a na serio, to w sytuacji, gdzie Babie Doły nie działają, tylko co najwyżej Kaczka czasem ląduje (ladowała?) to ew. od gruntu do 1050m...
Helik i parapet, ale bez kamery
ODPOWIEDZ