(ZA) wysokie loty

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
jasiekbrej
Posty: 429
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 09:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jasiekbrej »

pma_ pisze:
OK, czyli jak pojade na lotnisko do Gliwic to jest szansa na dogadanie się z kontrolą przestrzeni?
Sprawdzę to w weekend
Gdybyś był członkiem aeroklubu w Gliwicach, to zapewne żadnego problemu by nie było.
Problem jedynie z braku członkostwa może wynikać.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

jasiekbrej pisze:
pma_ pisze:
OK, czyli jak pojade na lotnisko do Gliwic to jest szansa na dogadanie się z kontrolą przestrzeni?
Sprawdzę to w weekend
Gdybyś był członkiem aeroklubu w Gliwicach, to zapewne żadnego problemu by nie było.
Problem jedynie z braku członkostwa może wynikać.
Jeśli to ma rozwiązać problem to jestem gotów sie zapisać, z drugiej strony im tez powinno zależeć na bezpieczeństwie.

Dalej nie wiem co robią ludzie latający modelami mającymi 3 metry, albo szybowcami w skali 1:2
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Artu

Post autor: Artu »

Czas na odgrzanie kotleta, czyli kolejny artykuł:

Czy mogę legalnie latać modelem zdalnie sterowanym?
Migu
Posty: 71
Rejestracja: środa 16 sty 2013, 14:59
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Migu »

Mam pytanie odośnie lotów FPV w rejonie TSA02. Czy muszę zgłaszać do FIS lot do poziomu 150m AGL mimo iż nie ma na dany dzień żadnej rezerwacji w AUP? (na mapach TSA02 jest już od poziomu ziemii)
Migu
Posty: 71
Rejestracja: środa 16 sty 2013, 14:59
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Migu »

Panowie eksperci, nikt nie podpowie jak to jest z tymi sektorami?
ki!er
Posty: 313
Rejestracja: czwartek 03 paź 2013, 10:49
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: ki!er »

ULC o bezzałogowych statkach powietrznych w Polsce
http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... h-w-polsce
Awatar użytkownika
Freddie Chopin
Posty: 337
Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: Freddie Chopin »

Jest sobie lotnisko w Pyrzowicach, mapka z AIS wygląda mniej więcej tak:

Obrazek

Prosiłbym o potwierdzenie i ewentualne sprostowanie mojego toku myślenia.
1. Wewnątrz obszaru zaznaczonego przerywaną linią i opisanego jako CTR KATOWICE / Pyrzowice, C - 2300 ft AMSL -> nie wolno latać modelami.
2. Wewnątrz kolejnego (większego) obszaru zaznaczonego ciągłą linią i opisanego jako LTMA / UTMA, KRAKÓW, C 2300 ft AMSL - FL 285 -> można latać modelem bez ograniczeń do wysokości 2300 ft AMSL.
3. Wewnątrz kolejnego (większego) obszaru zaznaczonego linią ciągłą i opisanego jako LTMA / UTMA, KRAKÓW, C 3500 ft AMSL - FL 285 -> można latać modelem bez ograniczeń do wysokości 3500 ft AMSL.

Mam nadzieję, że dobrze to interpretuję, ponieważ nie powiem aby te mapy były dla mnie wyjątkowo czytelne [;
michgre
Posty: 227
Rejestracja: wtorek 25 lis 2014, 13:26
Lokalizacja: Niedźwiedź

Post autor: michgre »

1) W obszarze w którym planuję lata jest oznaczenie paralotniarza i gnd-3000.
Rozumiem, ze oznacza to że w tej okolicy jest strefa przewidziana dla paralotniarzy od 0 do 3000 stóp?

2) Oznaczenie FL75/GND nad parkiem narodowym oznacza najniższy Flight Level na 7500 stóp?
ODPOWIEDZ