octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

wojtekr
Posty: 339
Rejestracja: czwartek 01 sty 2015, 18:43
Lokalizacja: W-wa

octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: wojtekr »

Są jakieś wytyczne dotyczące doboru śmigieł w układzie octo quad?

Czy silniki około 2216/800 i śmigła 10x45 dla 4s to dobry kierunek?

Są jakieś generalne zasady doboru w takim układzie?
Czy to, że śmigła pracują jedno pod drugim zmienia coś znacząco?
Helikoptery
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: ghambit »

Nie ma jako tako zasad co do doboru silnika i śmigieł do niego.
Z tego co widzę te silniki zalecają na 2-3S ale spokojnie będą działać na 4S tylko nie możesz przeginać z wielkością ani skokiem śmigła ani z maksymalną wagą koptera.
To co producent silników podaje to jedno ale rozwiązań zawsze jest kilka, więc warto zapiąć taki silnik do domowej hamowni i przetestować kilka śmigieł aby zobaczyć
kiedy pracują najefektywniej.

Co do silników pracujących w układzie coaxial to są nieznaczne straty bo śmigła nie pracują w "czystym" strumieniu powietrza ale są na tyle małe że nie ma się co nimi zbytnio przejmować. Coaxial na pewno dużo lepiej radzi sobie na wietrze. Pozdrawiam
wojtekr
Posty: 339
Rejestracja: czwartek 01 sty 2015, 18:43
Lokalizacja: W-wa

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: wojtekr »

dzięki, najbardziej się obawiałem spadku wydajności w układzie coaxial. A co do silników to rozważam te lub Sunnysky 3508 z dużymi śmigłami około 17"
Helikoptery
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: Rurek »

wojtekr pisze:najbardziej się obawiałem spadku wydajności w układzie coaxial.
Ludzie którzy porównywali identyczny zestaw napędowy pojedynczy z coaxem na hamowni otrzymują 10-15% mniejszy ciąg na coaxie.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
wojtekr
Posty: 339
Rejestracja: czwartek 01 sty 2015, 18:43
Lokalizacja: W-wa

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: wojtekr »

to chyba dobry wynik biorąc pod uwagę zalety coaxiala?
Helikoptery
michal_e
Posty: 632
Rejestracja: niedziela 08 sty 2012, 14:18
Lokalizacja: mazowsze

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: michal_e »


tu robiłem testy coaxial, spisz, zrób tabelkę , porównaj. O ile dobrze pamiętam, około 12,5% mocy więcej potrzebuje coaxial
Michał
Awatar użytkownika
fragles
Posty: 1713
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 22:54
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: fragles »

Rurek pisze:
wojtekr pisze:najbardziej się obawiałem spadku wydajności w układzie coaxial.
Ludzie którzy porównywali identyczny zestaw napędowy pojedynczy z coaxem na hamowni otrzymują 10-15% mniejszy ciąg na coaxie.
Trzeba pamiętać, że spadek mocy w tym układzie rekompensuje mniejsza masa ramy (2 razy mniej ramion).
Awatar użytkownika
kwinto
Posty: 304
Rejestracja: środa 27 lis 2013, 04:16
Lokalizacja: Toronto GTA

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: kwinto »

fragles pisze:
Rurek pisze:
wojtekr pisze:najbardziej się obawiałem spadku wydajności w układzie coaxial.
Ludzie którzy porównywali identyczny zestaw napędowy pojedynczy z coaxem na hamowni otrzymują 10-15% mniejszy ciąg na coaxie.
Trzeba pamiętać, że spadek mocy w tym układzie rekompensuje mniejsza masa ramy (2 razy mniej ramion).
tu masz dobry przyklad z foxtech
https://www.youtube.com/watch?v=Mt0owkbw2jk
Pozytywnie Zakręcony :)
Awatar użytkownika
Eman81krk
Posty: 782
Rejestracja: poniedziałek 03 lut 2014, 17:04
Lokalizacja: Kraków

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: Eman81krk »

Przypadkowo trafiłem na ten temat i dużo mi wyjaśniło moich obiekcji co do takiego napędu :)

Przy okazji, ktoś pisał że na dolne silniki lepiej większe kv? czy też może śmigła mniejsze??
Awatar użytkownika
Adasko
Posty: 2245
Rejestracja: wtorek 28 gru 2010, 15:14
Lokalizacja: Londyn

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: Adasko »

wieksze kv ale nie duzo
Awatar użytkownika
Głuś
Posty: 1487
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 14:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel

Post autor: Głuś »

Pozwólcie że odkopię dinozaura, ale na chwilę obecną mnie to interesuje bardzo :-)
Chyba na górze śmigła mniejsze przy tym samym kv? Czy jestem w błędzie?

Dlaczego stosowanie innego kv jest lepsze niż zastosowanie mniejszego śmigła dla tych silników, które mają ciężej - nie wyjdzie na to samo?
Moje modele https://fpv.com.pl
Gogielki Eachine EV300D na dwa pasma jednocześnie ;-)

Pozdrawiam
Wojtek
ODPOWIEDZ