octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
Są jakieś wytyczne dotyczące doboru śmigieł w układzie octo quad?
Czy silniki około 2216/800 i śmigła 10x45 dla 4s to dobry kierunek?
Są jakieś generalne zasady doboru w takim układzie?
Czy to, że śmigła pracują jedno pod drugim zmienia coś znacząco?
Czy silniki około 2216/800 i śmigła 10x45 dla 4s to dobry kierunek?
Są jakieś generalne zasady doboru w takim układzie?
Czy to, że śmigła pracują jedno pod drugim zmienia coś znacząco?
Helikoptery
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
Nie ma jako tako zasad co do doboru silnika i śmigieł do niego.
Z tego co widzę te silniki zalecają na 2-3S ale spokojnie będą działać na 4S tylko nie możesz przeginać z wielkością ani skokiem śmigła ani z maksymalną wagą koptera.
To co producent silników podaje to jedno ale rozwiązań zawsze jest kilka, więc warto zapiąć taki silnik do domowej hamowni i przetestować kilka śmigieł aby zobaczyć
kiedy pracują najefektywniej.
Co do silników pracujących w układzie coaxial to są nieznaczne straty bo śmigła nie pracują w "czystym" strumieniu powietrza ale są na tyle małe że nie ma się co nimi zbytnio przejmować. Coaxial na pewno dużo lepiej radzi sobie na wietrze. Pozdrawiam
Z tego co widzę te silniki zalecają na 2-3S ale spokojnie będą działać na 4S tylko nie możesz przeginać z wielkością ani skokiem śmigła ani z maksymalną wagą koptera.
To co producent silników podaje to jedno ale rozwiązań zawsze jest kilka, więc warto zapiąć taki silnik do domowej hamowni i przetestować kilka śmigieł aby zobaczyć
kiedy pracują najefektywniej.
Co do silników pracujących w układzie coaxial to są nieznaczne straty bo śmigła nie pracują w "czystym" strumieniu powietrza ale są na tyle małe że nie ma się co nimi zbytnio przejmować. Coaxial na pewno dużo lepiej radzi sobie na wietrze. Pozdrawiam
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
dzięki, najbardziej się obawiałem spadku wydajności w układzie coaxial. A co do silników to rozważam te lub Sunnysky 3508 z dużymi śmigłami około 17"
Helikoptery
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
Ludzie którzy porównywali identyczny zestaw napędowy pojedynczy z coaxem na hamowni otrzymują 10-15% mniejszy ciąg na coaxie.wojtekr pisze:najbardziej się obawiałem spadku wydajności w układzie coaxial.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
to chyba dobry wynik biorąc pod uwagę zalety coaxiala?
Helikoptery
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
tu robiłem testy coaxial, spisz, zrób tabelkę , porównaj. O ile dobrze pamiętam, około 12,5% mocy więcej potrzebuje coaxial
Michał
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
Trzeba pamiętać, że spadek mocy w tym układzie rekompensuje mniejsza masa ramy (2 razy mniej ramion).Rurek pisze:Ludzie którzy porównywali identyczny zestaw napędowy pojedynczy z coaxem na hamowni otrzymują 10-15% mniejszy ciąg na coaxie.wojtekr pisze:najbardziej się obawiałem spadku wydajności w układzie coaxial.
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
tu masz dobry przyklad z foxtechfragles pisze:Trzeba pamiętać, że spadek mocy w tym układzie rekompensuje mniejsza masa ramy (2 razy mniej ramion).Rurek pisze:Ludzie którzy porównywali identyczny zestaw napędowy pojedynczy z coaxem na hamowni otrzymują 10-15% mniejszy ciąg na coaxie.wojtekr pisze:najbardziej się obawiałem spadku wydajności w układzie coaxial.
https://www.youtube.com/watch?v=Mt0owkbw2jk
Pozytywnie Zakręcony :)
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
Przypadkowo trafiłem na ten temat i dużo mi wyjaśniło moich obiekcji co do takiego napędu :)
Przy okazji, ktoś pisał że na dolne silniki lepiej większe kv? czy też może śmigła mniejsze??
Przy okazji, ktoś pisał że na dolne silniki lepiej większe kv? czy też może śmigła mniejsze??
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
wieksze kv ale nie duzo
Re: octo quad zasady doboru silników/ śmigiel
Pozwólcie że odkopię dinozaura, ale na chwilę obecną mnie to interesuje bardzo
Chyba na górze śmigła mniejsze przy tym samym kv? Czy jestem w błędzie?
Dlaczego stosowanie innego kv jest lepsze niż zastosowanie mniejszego śmigła dla tych silników, które mają ciężej - nie wyjdzie na to samo?
Chyba na górze śmigła mniejsze przy tym samym kv? Czy jestem w błędzie?
Dlaczego stosowanie innego kv jest lepsze niż zastosowanie mniejszego śmigła dla tych silników, które mają ciężej - nie wyjdzie na to samo?