Pakiety do dłuuugiego latania.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Nowe bez blaszek.
To chętnie odezwę się na PW
To chętnie odezwę się na PW
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Widzę, że wszyscy robią pakiety na nowy sezon to i ja się pochwalę...
W związku z tym, iż stałem się szczęśliwym posiadaczem nowej zgrzewarki w wersji V2
to poczyniłem sobie oto taki pakiecik 3s6p (do mojego SkyWalker-ka w wersji V3 - rozpiętość 3m )
edito:
nie wiem czemu nie wyświetlają się wszystkie zdjęcia..
Dopiero po powiększeniu jest opcja przeglądania..
I link do relacji z budowy http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=6&t=41159
W związku z tym, iż stałem się szczęśliwym posiadaczem nowej zgrzewarki w wersji V2
to poczyniłem sobie oto taki pakiecik 3s6p (do mojego SkyWalker-ka w wersji V3 - rozpiętość 3m )
edito:
nie wiem czemu nie wyświetlają się wszystkie zdjęcia..
Dopiero po powiększeniu jest opcja przeglądania..
I link do relacji z budowy http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=6&t=41159
Ostatnio zmieniony niedziela 04 cze 2017, 22:10 przez zeman0, łącznie zmieniany 2 razy.
Taranis 9XD, eLeRes, GS, OSD i AP by Zbig & Pitlab, FOX 800 1,2GHz, Talon.
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
panowie szukam osoby która zgrzeje mi pakiet?? 2x 4s2p
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Na Wolumenie w sklepie z akumulatorami ( wejście od ulicy od strony huty) zgrzeją ci bez problemów. Musisz tylko pokazać w jakim położeniu maja być ogniwa. Najlepiej przynieść swoje silikonowe kable zasilające i balansujące. Wtyczki zakładasz już sam.wendry pisze:panowie szukam osoby która zgrzeje mi pakiet?? 2x 4s2p
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Panowie lepiej zrobić dwa pakiety 2s4p, i je ze sobą połączyć czy jeden 4s4p? Ma to jakieś uzasadnienie czy tylko kwestia miejsca w modelu? Zrobiłem pakiet 4s4p z ncr18640ga 3500mAh no i strasznie długo się ładuje bo ładowarka pomimo ustawienia 10A ładuje prądem 5,5A. To może być wina akumulatorów (nowe), czy raczej balanser?
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
ładowarka ciągle mierzy napięcie i im jest bliższe końcowemu napięciu tym bardziej ogranicza prąd. Długie ładowanie to raczej wina pojemnego pakietu, jak by nie było to prawie 12A.
kwestia czy 2s4p czy 4s4p - nie ma znaczenia, tylko kwestia wygody rozmieszczenia w modelu.
kwestia czy 2s4p czy 4s4p - nie ma znaczenia, tylko kwestia wygody rozmieszczenia w modelu.
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
W specyfikacji akumulatorów jest napisane, że prąd standardowy ładowania to 1,45A. Ile można przekroczyć bo niestety nie ma jasno napisanych wartości. Co do obciążenia pakietu 4s4p na początku na full naładowanym pakiecie silnik pobierał 32A max. przepustnica po 80min. przy napięciu 12v na max. przepustnicy silnik pobierał tylko 12A model ledwo trzyma wysokość a napięcie spada szybko przy obciążeniu do 11v, to jest normalne zachowanie li ionów? Trzeba to przyjąć za normę czy może złe zarządzanie energią?
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Stosuję łączenie pakietów bo mam w różnych konfiguracjach do różnych modeli, tylko warto je jeszcze połączyć balanserami.wladek77 pisze:Panowie lepiej zrobić dwa pakiety 2s4p, i je ze sobą połączyć czy jeden 4s4p? Ma to jakieś uzasadnienie czy tylko kwestia miejsca w modelu? Zrobiłem pakiet 4s4p z ncr18640ga 3500mAh no i strasznie długo się ładuje bo ładowarka pomimo ustawienia 10A ładuje prądem 5,5A. To może być wina akumulatorów (nowe), czy raczej balanser?
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
przekroczyć możesz ile chcesz, ale tym samym "zabijasz" pakiet. Aczkolwiek używając ładowarki która ciągle mierzy pakiet nie uda Ci się tego prądu za bardzo przekroczyć.wladek77 pisze:W specyfikacji akumulatorów jest napisane, że prąd standardowy ładowania to 1,45A.
Jak mierzysz ile A ciągnie silnik? niezależnie od tego czy pakiet jest naładowany czy w np. 50%, sprawność ogniw jest taka sama. Jedyna różnica to spadek napięcia na celi.
Wg. karty katalogowej widzę że ncr18650ga możesz rozładować do 2.5V a od 3 do 2.5 pozostaje jeszcze sporo prądu (jakieś 500mA) więc takim pakietem możesz zejść do 10V.
Zobacz sobie wykres rozładowania i wszystko będziesz wiedział.
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Ładowarka może ograniczyć prąd z 3 powodów.
1. Przekroczenia maksymalnego prądu na wejściu ładowarki.
2. Przekroczenia mocy maksymalnej ładowarki.
3. Zbliżania się do maksymalnego napięcia pakietu - ale trzeba pamiętać, że napięcie pakietu jest mierzone kablami prądowymi, więc jeśli masz za cienkie kable do ładowania, to będą duże spadki napięcia na kablach i ładowarka ograniczy Ci prąd nawet jak bateria dopiero zaczęła się ładować.
Zgaduje, że u Ciebie może być przypadek drugi, 5.5A*2,75V*4s = 60,5W, czyli moc popularnej ładowarki imax b6 60W :).
Jeśli chcesz przekroczyć prąd ładowania, to ryzykujesz... zmniejszeniem żywotności ogniwa a nawet pożarem. Ale na pewno producent zastosował duży margines bezpieczeństwa, a ogniwa liion uznawane są za dosyć bezpieczne. Wiec możesz zaryzykować ładowanie większym prądem, ale wskazane byłoby monitorować temperaturę.
1. Przekroczenia maksymalnego prądu na wejściu ładowarki.
2. Przekroczenia mocy maksymalnej ładowarki.
3. Zbliżania się do maksymalnego napięcia pakietu - ale trzeba pamiętać, że napięcie pakietu jest mierzone kablami prądowymi, więc jeśli masz za cienkie kable do ładowania, to będą duże spadki napięcia na kablach i ładowarka ograniczy Ci prąd nawet jak bateria dopiero zaczęła się ładować.
Zgaduje, że u Ciebie może być przypadek drugi, 5.5A*2,75V*4s = 60,5W, czyli moc popularnej ładowarki imax b6 60W :).
Jeśli chcesz przekroczyć prąd ładowania, to ryzykujesz... zmniejszeniem żywotności ogniwa a nawet pożarem. Ale na pewno producent zastosował duży margines bezpieczeństwa, a ogniwa liion uznawane są za dosyć bezpieczne. Wiec możesz zaryzykować ładowanie większym prądem, ale wskazane byłoby monitorować temperaturę.
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Pewnie to wina balansera, jest niby do 80W ale może być mało. Mam 3 takie ładowarki więc można podzielić pakiet na 2 jak to stosują koledzy na forum i można wtedy "przyspieszyć" ładowanie oczywiście kosztem żywotności akumulatorów.
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Balanser nie ograniczy Ci prądu, raczej odetnie baterie od ładowarki przy przekroczeniu tego prądu.
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Twój regulator silnika zaczyna ograniczać prąd przy napięciu około 3V/ogniwo (chroni w ten sposób pakiet przed nadmiernym rozładowaniem) - w niektórych regulatorach to napięcie można ustawić w pewnych granicach.wladek77 pisze:W specyfikacji akumulatorów jest napisane, że prąd standardowy ładowania to 1,45A. Ile można przekroczyć bo niestety nie ma jasno napisanych wartości. Co do obciążenia pakietu 4s4p na początku na full naładowanym pakiecie silnik pobierał 32A max. przepustnica po 80min. przy napięciu 12v na max. przepustnicy silnik pobierał tylko 12A model ledwo trzyma wysokość a napięcie spada szybko przy obciążeniu do 11v, to jest normalne zachowanie li ionów? Trzeba to przyjąć za normę czy może złe zarządzanie energią?
Stwierdzenie "po 80 min" nic nie znaczy! jak mocno już rozładowałeś pakiet? 90%? 95%? Pewnie już niewiele/nic w nim nie zostało pojemności, to i pod obciążeniem "siada" napięcie.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Podepnę się pod temat ustawień regulatora, konkretnie chodzi mi o ustawienia Plush'a. Oprócz ustawienia prądu odcięcia można również ustawić sposób odcięcia (soft cut - off lub cut off) Jeśli ustawimy powiedzmy 3V i soft cut-off to czy regulator zaczyna ograniczać prąd dopiero po dojściu do 3V/celę czy też wcześniej a przy 3V całkiem odcina?
Pozdrawiam
Andrzej
Andrzej
Re: Pakiety do dłuuugiego latania.
Dla lipo jest odpowiednio 2,85v 3,15v i 3,3v. I jest mierzone napięcie np. Low i akumulator 3s odpowiednio 3x2,85v i przy 8,55v regulator podejmuje akcję. Dla soft ogranicza stopniowo zasilanie silnika natomiast dla off odcina całkowicie.