Latanie w chmurach i wilgoć

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
HIRO
Posty: 1206
Rejestracja: sobota 21 sty 2012, 02:03
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: HIRO »

A tak przy okazji to może macie pomysł jak zabezpieczyć połączenia (gniazda i wtyki), może hot glutem te których raczej nie rozłączam?
najlepsze zabezpieczenie- wyeleminować :-P
Awatar użytkownika
laciaty
Posty: 477
Rejestracja: środa 11 wrz 2013, 19:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laciaty »

Nie wszystkie się da niestety.
Awatar użytkownika
HIRO
Posty: 1206
Rejestracja: sobota 21 sty 2012, 02:03
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: HIRO »

laciaty pisze:Nie wszystkie się da niestety.
ale te najważniejsze tzn. nadajnik, kamera wręcz się powinno
Awatar użytkownika
laciaty
Posty: 477
Rejestracja: środa 11 wrz 2013, 19:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: laciaty »

masz na myśli zastąpienie wtyków lutowaniem kabli bezpośrednio do odbiornika rc, nadajnika video i kamery?
eLeReS MOD, Penguin FPV, Beta, X525, Pilatus PC-6 MPX, SkyEye FPV
Awatar użytkownika
HIRO
Posty: 1206
Rejestracja: sobota 21 sty 2012, 02:03
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: HIRO »

może według wżności (w szczególności jeśli kamerka ma się obracać)
1 kamerka
2 nadajnik av
3 reszta jeśli jest taka możliwość
k12
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 25 lis 2013, 20:08
Lokalizacja: błonie

Post autor: k12 »

jestem ciekawy jak bedzie to wygladać
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

To nie ma wyglądać tylko działać bezawaryjnie :-)
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
Awatar użytkownika
ziele
Posty: 389
Rejestracja: poniedziałek 24 gru 2012, 15:49
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ziele »

Dlaczego nie warto latać w chmurze :)

Wybrałem się na Turbacz z quadrocopterem w nadziei, że będzie się dało polatać ze szczytu ale niestety nic z tego nie wyszło. Wszystko w chmurze tak, że widoczność spadała momentami do kilkudziesięciu metrów. Skoro już tyle się namęczyłem żeby wynieść wszystkie graty na górę to polatam chociaż koło nogi. Po 3 minutach lotu zaczął wydawać dziwne dźwięki i mimo pełnej mocy ledwo trzymał się w powietrzu. Oto co zobaczyłem po lądowaniu. Jeszcze chwilę dłużej i pewnie by spadł :)

Obrazek Obrazek Obrazek
Artu

Post autor: Artu »

Brak systemu antyoblodzeniowego, albo Wychlałeś spirytus z niego i nie zadziałał :mrgreen:
Awatar użytkownika
Myszon
Posty: 1054
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 13:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Myszon »

ziele to samo miałem rok temu w zimę i to nie była chmura tylko gęsta mgła koło nogi i minusowa temperatura. Po minucie już wiedziałem że nie ma co ryzykować. Jak siadłem to na śmigłach zobaczyłem lód.
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Awatar użytkownika
rex
Posty: 379
Rejestracja: piątek 09 kwie 2010, 21:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rex »

Założyć jakieś miękkie elastyczne śmigła i po problemie, spirytuś może być na rozgrzewkę dla operatora.
Awatar użytkownika
robak56
Posty: 290
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 17:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: robak56 »

Czyli w chmurach lepiej nie ryzykować...zwłaszcza jak jest zimno... A jak to jest z wiatrem i hexacopterem, kiedy można bezpiecznie latać? Jaki wiatr wytrzyma przecietna hexa?
kiepuri
Posty: 1235
Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 17:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kiepuri »

Nie ma takiego pojęcia jak przeciętna HEXA. Wszystko zależy od silników, masy i wielu innych czynników. Na pewno bezpieczniej samolotem latać we chmurach i raczej kopterami mało kto przebija się przez "watę".
Awatar użytkownika
kizior
Posty: 68
Rejestracja: środa 11 kwie 2012, 14:06
Lokalizacja: Września

Post autor: kizior »

A jak wygląda sprawa skraplania na elektronice ?
Pozdrawiam
Piotr
Awatar użytkownika
zbipok
Posty: 1965
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 10:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: zbipok »

Próbowałem dzisiaj przebić się przez chmury. Zaczęły się na 350m a przerzedzały dopiero na 1000m. Zrezygnowałem z dalszej walki i wróciłem polatać poniżej chmur.
Zbyszek
ODPOWIEDZ