Kopterem w zimie.

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

miałem wyjęty na statyw ale nie jest to konieczne.
Outsider
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 27 lis 2012, 17:57
Lokalizacja: DW

Post autor: Outsider »

jedyne co warto pamiętać, to jeśli 1 raz latasz na mrozie, to zresetuj ACC na mrozie (bo pewnie robiłeś to w cieplutkim i przytulnym domku) :-)
Pozbędziesz się potencjalnego dryfu żyrek
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Outsider pisze:Pozbędziesz się potencjalnego dryfu żyrek
Outsider pisze:to jeśli 1 raz latasz na mrozie, to zresetuj ACC na mrozie
Co ma kalibracja akcelerometru na mrozie do dryfu żyr ?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Outsider
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 27 lis 2012, 17:57
Lokalizacja: DW

Post autor: Outsider »

yyy jak teraz czytam to sam nie wiem :P
jakąś bzdure nabazgrałem

tak czy siak trzeba zresetować ACC na mrozie żeby elektrony w głębi atmegi lepiej myślały i lepiej kierowąły kopterem :P
A tak na serio, to tak po prostu zauważyłem niejednokrotnie kiedy latałem zimą (choćby i w tym roku)
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Outsider pisze:tak czy siak trzeba zresetować ACC na mrozie
Jesteś tego pewien?...hmmmm może ktoś to potwierdzić?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

ACC też trochę ucieka, ale raczej nie tyle aby to przeszkadzało. Za to żyra koniecznie trzeba zerować (zresztą tak jak zawsze przed startem).
Pzdr. -----MIŚ-----
mzyla
Posty: 961
Rejestracja: wtorek 09 lis 2010, 10:42
Lokalizacja: Manchester

Post autor: mzyla »

Rurek pisze:
macieq pisze:zimno raczej nie ma wielkiego wpływu, uważać nalezy jednak na pakiety aby nie zmarzły ;)
No raczej zimno ma ZDECYDOWANY wpływ na czujniki.
Optymalnie jest:
1) wystawić kopter na zimno na pół godziny, bez pakietu.
2) Następnie podłączyć pakiet do wszystkiego aby było "on-line" przez kilkanaście minut.
3) Ponieważ po tym czasie pakiet będzie do niczego bo straci połowę pojemności z powodu zimna....zakładamy świeży pakiet wyjęty z ciepłego (pomieszczenia/samochodu) i lecimy.

Moje spostrzeżenia dotyczą sytuacji gdy w plenerze jest poniżej zera...a im niższa temperatura tym dłużej trzeba prowadzić czuwanie z punktu 2)

Jeżeli zaczniemy latać "ciepłym" kopterem czyli wyjętym z ciepłego..i od razu nim polecimy to złapiemy takie dryfy i wariacje że nie ogarniemy w locie ;-)
Dokładamy na fc taki mały rezystor ceramiczny od starego tv (biały, 40x10x8mm), i malutki termostat, ja mam na 18 celc.
I mogę wyjść cyberdronsem na -15 nic nie płynie. W jesień też sie nadaje, mniej prądu je. Pod kopułką mikuna.
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 308
Rejestracja: sobota 03 lis 2012, 00:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: inzkulozik »

Coś w temacie temperatury można znaleźć poniżej
http://www.pitlab.pl/autopitlot-artykul ... etrow.html
jest nawet wykres, aczkolwiek dla przedziału 10 - 30 stopni ;)
Syma S032G :)
KDS 450SV / PhoenixRC
QC w budowie...
Awatar użytkownika
extream
Posty: 671
Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 16:01
Lokalizacja: Stockholm/Kraków

Post autor: extream »

Hey.
Mzyla - Do czego masz go podpiętego ? Dużo energii żre ?
Awatar użytkownika
dual
Posty: 653
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dual »

Ja większe doświadczenia mam z helikami w zimę niż z kopterami, ale adaptacja temperaturowa o której pisze Rurek jest wskazana. Wyjęcie helika z ciepłego auta i natychmiastowy lot na mrozie powodował dryf ogona. Ale nie można z nią przesadzać, jak zbyt długo czekałem to wszystko tak sztywniało, że rozpędzić wirnik było ciężko. Pakiety zwykle nagrzewam dość mocno i wkładam w "skarpetę".

Tutaj jakieś stare nagranie z zimowego lotu.

http://vimeo.com/8291498
Pozdrawiam

Marcin
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

dual pisze:Pakiety zwykle nagrzewam dość mocno i wkładam w "skarpetę".
Pakiety wystarczy że wyjmiesz z ciepłego i od razu po zainstalowaniu zaczniesz latać, wtedy mróz im niestraszny bo się same z siebie ogrzewają :-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
mzyla
Posty: 961
Rejestracja: wtorek 09 lis 2010, 10:42
Lokalizacja: Manchester

Post autor: mzyla »

extream pisze:Hey.
Mzyla - Do czego masz go podpiętego ? Dużo energii żre ?
pakiet 800mah 3s do video daje rade video i ogrzewacz przez dwa pakiety.
Awatar użytkownika
extream
Posty: 671
Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 16:01
Lokalizacja: Stockholm/Kraków

Post autor: extream »

A co myślicie o zaizolowaniu centerplate od dołu, a pod kopułką zamocować taki opornik grzewczy : http://www.tme.eu/pl/details/gbr-666_12 ... y-grzejne/#
Wychodzi że ciągnie 3.3 A i można go zasilić z pakietu video (3S). Pytanie jak mocno to się nagrzewa i czy niezbędny jest termostat...
mzyla
Posty: 961
Rejestracja: wtorek 09 lis 2010, 10:42
Lokalizacja: Manchester

Post autor: mzyla »

extream pisze:A co myślicie o zaizolowaniu centerplate od dołu, a pod kopułką zamocować taki opornik grzewczy : http://www.tme.eu/pl/details/gbr-666_12 ... y-grzejne/#
Wychodzi że ciągnie 3.3 A i można go zasilić z pakietu video (3S). Pytanie jak mocno to się nagrzewa i czy niezbędny jest termostat...
Takie mam http://www.unizet.com.pl/modules.php?na ... a=03030411
Awatar użytkownika
extream
Posty: 671
Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 16:01
Lokalizacja: Stockholm/Kraków

Post autor: extream »

Przeglądając forum znalazłem ciekawą informację do której link podrzucił jeden z kolegów. Biorąc pod uwagę te prawdopodobnie prawdziwe spostrzeżenia, założyć można że w przypadku używania regli z softem simonk pochodzącymi z RCTimer warto się zdecydować na użycie oporników w celu ogrzania elektroniki. Może ktoś ma doświadczenia z użytkowaniem wspomnianych regli w ujemnych temperaturach ?

link do tematu na rcgroups
ODPOWIEDZ