Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 19 sie 2018, 18:32


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: sobota 14 lip 2018, 12:40 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 899
Form(at)ować czy nie formować ? Dzisiaj kupiłem 4szt. aku GP NiMH 2700mAh ( zielone ) . Mają być do aparatu fotograficznego . Próbowałem znaleźć odpowiedź w internecie ale nie jest ona jednoznaczna . Jedni piszą że nie trzeba bo teraźniejsze NiMH nie mają efektu pamięci jak poprzednie . Drudzy piszą że w mniejszym stopniu ale mają . Więc trzeba formować nowe aku NiMH czy nie ma potrzeby ? Jeżeli trzeba to jakim prądem można je rozładowywać i ładować ? Przykładowo 1A i 1C ( 2,7A ) ? Czy lepiej mniejsze prądy ? Np. 0,2A rozładowanie i 0,5A ładowanie .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 lip 2018, 14:51 
Offline

Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 18:54
Posty: 188
Lokalizacja: montreal.kan
hornet2 pisze:
Form(at)ować czy nie formować ? Dzisiaj kupiłem 4szt. aku GP NiMH 2700mAh ( zielone ) . Mają być do aparatu fotograficznego . Próbowałem znaleźć odpowiedź w internecie ale nie jest ona jednoznaczna . Jedni piszą że nie trzeba bo teraźniejsze NiMH nie mają efektu pamięci jak poprzednie . Drudzy piszą że w mniejszym stopniu ale mają . Więc trzeba formować nowe aku NiMH czy nie ma potrzeby ? Jeżeli trzeba to jakim prądem można je rozładowywać i ładować ? Przykładowo 1A i 1C ( 2,7A ) ? Czy lepiej mniejsze prądy ? Np. 0,2A rozładowanie i 0,5A ładowanie .



A mialy kiedys NIMH efekt pamieci :?: :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 lip 2018, 15:25 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 454
Formatować i formować zawsze i wszystkie aku. NiMH mają efekt pamięci.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 lip 2018, 15:26 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 899
Dlatego pytam czy rzeczywiście mają ? W internecie piszą że mają . Co prawda mniejszy niż aku NiCd ale mają . Powinno się takie aku NiMH przed naładowaniem rozładować najpierw do 0,9V ? Czy nie jest to konieczne ?

Edytuj posty!

piwko pisze:
Formatować i formować zawsze i wszystkie aku. NiMH mają efekt pamięci.


Ustawiłem prąd rozładowania na 0,2A i ładowania na 0,5A . Chcę przepuścić cykl D/C trzy razy . Trochę to potrwa bo aku ma pojemność 2700mAh .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 lip 2018, 22:14 
Offline

Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 18:54
Posty: 188
Lokalizacja: montreal.kan
hornet2 pisze:
piwko pisze:
Formatować i formować zawsze i wszystkie aku. NiMH mają efekt pamięci.


Ustawiłem prąd rozładowania na 0,2A i ładowania na 0,5A . Chcę przepuścić cykl D/C trzy razy . Trochę to potrwa bo aku ma pojemność 2700mAh .



NiMH typu paluszki w zastosowaniu np .aparat foto gdzie sa male pobory pradu ,nie wymagaja zadnych ceregieli ,ladujesz i rozladowywujesz w aparacie w czasie normalnego uzytkowania.
Pewne traktowanie mozna zaaplikowac do ogniw typu NiMH stosowanych w np.modelach RC o duzym poborze pradu w krotkim czasie.
W przypadku ogniw paluszkowych zabawy z tzw.formowaniem czyli tez glebokim rozladowaniem ,moga sie zakonczyc zamiana polaryzacji i uszkodzeniem ogniw.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 15 lip 2018, 19:06 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 899
A w późniejszym czasie jak postępować podczas ładowania aku by zachować jak najdłuższą żywotność ? Doładowywać na maxa przy dowolnym stopniu rozładowania ? Czy jednak rozładować na maxa, tzn. do 0,9V ? Jakim prądem ładować ? 1C ?

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 15 lip 2018, 21:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2607
Lokalizacja: Warszawa
Używam już tylko ogniwa eneloop, zarówno baiałe, kolorowe, jak i czarne. Rozładowuję do 0,9V co kilka cykli, doładowuję często. Trzymają się dobrze, mają po kilka lat.

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 17 lip 2018, 00:33 
Offline

Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 18:54
Posty: 188
Lokalizacja: montreal.kan
hornet2 pisze:
A w późniejszym czasie jak postępować podczas ładowania aku by zachować jak najdłuższą żywotność ? Doładowywać na maxa przy dowolnym stopniu rozładowania ? Czy jednak rozładować na maxa, tzn. do 0,9V ? Jakim prądem ładować ? 1C ?



1C to je usmazysz :lol:
Kiedys ladowalismy 0.05C


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 17 lip 2018, 07:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11720
Lokalizacja: Mikoszewo
Kiedyś były trochę inne te nimhy :mrgreen:
Ładowanie ich 1C faktycznie było ryzykowne. Ale z drugiej strony mam nimh'owe pakiety do auta które ładuję 1C i jakoś nic im nie jest także myślę że najrozsądniej będzie trzymać się zaleceń producenta.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 17 lip 2018, 08:19 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 899
Wczoraj podłączyłem do ładowania 2szt. aku NiMH Kodak . Na obudowie pisze że mają pojemność 2100mAh , min. 2000mAh . Ładowałem je prądem 0,3A . Po przeszło 10h przerwałem ładowanie gdyż ładowarka wpompowała w nie ponad 3100mAh i nie wyłączyła się . W dotyku nie były gorące, ledwo letnie .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 17 lip 2018, 08:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2607
Lokalizacja: Warszawa
To normalne. Większość ładowarek tak ma, że dla małych prądów ładowania, nie jest w stanie wykryć spadku napięcia, które ma kończyć cykl ładowania według algorytmu -dV.
Ten spadek napięcia (ok -50 mV na ogniwo) jest wyraźny i łatwy do wykrycia dla większych prądów ładowania.

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 17 lip 2018, 09:46 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 899
Czyli jak robić żeby dobrze robić ? Ładowanie dużym prądem niszczy aku z kolei małym ładowarka nie wykrywa spadku napięcia . Może ładować 0,5C ? W tym przypadku byłby to 1A . Czy zostawić niech ładuje do oporu jeśli nic niepokojącego nie dzieje się z aku ?

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 17 lip 2018, 16:54 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lis 2016, 17:14
Posty: 52
Lokalizacja: Kraków
Z tego co pamiętam to tak ładują "głupie" ładowarki - mały prąd przez 10h - po naładowaniu nadmiar energii NiMH wypromieniowują w postaci ciepła. Dlatego musi być mały prąd.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 17 lip 2018, 20:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2607
Lokalizacja: Warszawa
Albo słuszny prąd i prawidłowo ustawiona detekcja -dV.
Dobre akumulatory mają w kartach katalogowych podane prądy ładowania 0,5 - 1 C.
Bliżej tego 0,5C na pewno na dłuższą metę im nie zaszkodzi.

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 lip 2018, 08:31 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 899
cobra pisze:
Albo słuszny prąd i prawidłowo ustawiona detekcja -dV.
Dobre akumulatory mają w kartach katalogowych podane prądy ładowania 0,5 - 1 C.
Bliżej tego 0,5C na pewno na dłuższą metę im nie zaszkodzi.


Czyli jeżeli ma pojemność 2000mAh to tym 1A można ? 0,3 A było za małe i nie mogła zakończyć procesu ładowania . Nie mówię tutaj o formowaniu tylko normalne już ładowanie . Czy w przypadku ładowania NiMH prąd ładowania nie jest zależny od pojemności aku ? Ładować przykładowo prądem 0,3A aku 1000mAh a 2700mAh .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
copter Aosenma CG035
copter Bayangtoys X21
copter FQ 777 -124
cybird Bird2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.