Jak zamienić zębatkę ?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Jak zamienić zębatkę ?
Cześć
Wiem że to pewnie podstawy podstaw i wśród postów tutaj to wygląda jak męczarnia laika ale...
Silnik po prawej jest zdrowy a po lewej na śmietnik... Potrzebuję przełożyć zębatkę z lewego silnika na prawy.
Tutaj powstają dwa problemy... pierwszy to taki że zębatka na silniku po prawej nie jest na imbusa tylko jest wciśnięta i nie wiem jak ją ściągnąć. Drugi problem to taki że jak już ją ściągnę to wał jest w przekroju okrągły a zębatka wymaga wału który jest w połowie płaski (tak jak wał po lewej).
Wiem że to pewnie podstawy podstaw i wśród postów tutaj to wygląda jak męczarnia laika ale...
Silnik po prawej jest zdrowy a po lewej na śmietnik... Potrzebuję przełożyć zębatkę z lewego silnika na prawy.
Tutaj powstają dwa problemy... pierwszy to taki że zębatka na silniku po prawej nie jest na imbusa tylko jest wciśnięta i nie wiem jak ją ściągnąć. Drugi problem to taki że jak już ją ściągnę to wał jest w przekroju okrągły a zębatka wymaga wału który jest w połowie płaski (tak jak wał po lewej).
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
Re: Jak zamienić zębatkę ?
Ja osobiście (z racji braku odpowiedniej ściągarki) przy wymianie zębatek do silników DeWalta których używam w Revo stosuję metodę brutalnej siły.
Stara zębatka (która fabrycznie założona jest na silnik) idzie na szlifierkę, ścinam ją praktycznie do wału, z jednej lub dwóch stron. Później silniejsze puknięcie młotkiem i odpada :). (oczywiście silnik przy tej operacji ma być zabezpieczony przed opiłkami - do worka i dobrze zakleić).
Ze ściągnięciem tej dobrej też nie powinno być problemów - bo jak rozumiem silnikowi już nic nie zaszkodzi. Mocujemy zębatkę na podporze - bo z tego co widzę jest tam trochę kołnierza i mocujemy w imadle - po czym bierzemy element odpowiedniej średnicy przykładamy do wału i młotkiem go.
Co do nacięcia - jesteś pewien że w zębatce którą chcesz założyć jest wypust? Kilka zębatek wymieniłem i jeszcze żadna wypustu nie miała - oczywiście nacięcie na wale jest - ale ja zawsze na nim blokuje nuts'a. Nacięcie też w razie czego tworzę szlifierką. Do tej pory nie miałem problemów.
Stara zębatka (która fabrycznie założona jest na silnik) idzie na szlifierkę, ścinam ją praktycznie do wału, z jednej lub dwóch stron. Później silniejsze puknięcie młotkiem i odpada :). (oczywiście silnik przy tej operacji ma być zabezpieczony przed opiłkami - do worka i dobrze zakleić).
Ze ściągnięciem tej dobrej też nie powinno być problemów - bo jak rozumiem silnikowi już nic nie zaszkodzi. Mocujemy zębatkę na podporze - bo z tego co widzę jest tam trochę kołnierza i mocujemy w imadle - po czym bierzemy element odpowiedniej średnicy przykładamy do wału i młotkiem go.
Co do nacięcia - jesteś pewien że w zębatce którą chcesz założyć jest wypust? Kilka zębatek wymieniłem i jeszcze żadna wypustu nie miała - oczywiście nacięcie na wale jest - ale ja zawsze na nim blokuje nuts'a. Nacięcie też w razie czego tworzę szlifierką. Do tej pory nie miałem problemów.
Re: Jak zamienić zębatkę ?
Mozesz zaopatrzyc sie w sciagacz (drogi nie jest a moze przydac sie na przyszlosc)kazikfer pisze:zębatka na silniku po prawej nie jest na imbusa tylko jest wciśnięta i nie wiem jak ją ściągnąć.
http://www.banggood.com/Walkera-Motor-P ... 09407.html
Jakis wybitnie profesjonalny nie jest ale dziala (mam taki).
Re: Jak zamienić zębatkę ?
O całkiem fajny - takiego szukałem, metoda młotkowa działa ale jest czasami destrukcyjna, a dobrego ściągacza nie mogłem dorwać (kupiłem jeden ale nadaje się raczej do ściągania łożysk niż porządnie wklejonych/wciśniętych zębatek :)
Re: Jak zamienić zębatkę ?
Qemay powiem tak...
Ten silnik z lewej już jest do wyrzucenia a ten z prawej to silnik z elektrycznej pompki samochodowej na zapalniczkę 12V, która się popsuła i pompka też już jest na śmietnik także drugiego silnika mi nie szkoda gdyby coś poszło nie tak. Może podesłał bym Ci te silniki i poratował byś kolegę z forum przekładając tą zębatkę? Widzę ,że doświadczenie masz.
EDIT - scalenie
Cisza. Może ktoś inny się podejmie? Pokryje przesyłkę w dwie strony oczywiscie =)
Ten silnik z lewej już jest do wyrzucenia a ten z prawej to silnik z elektrycznej pompki samochodowej na zapalniczkę 12V, która się popsuła i pompka też już jest na śmietnik także drugiego silnika mi nie szkoda gdyby coś poszło nie tak. Może podesłał bym Ci te silniki i poratował byś kolegę z forum przekładając tą zębatkę? Widzę ,że doświadczenie masz.
EDIT - scalenie
Cisza. Może ktoś inny się podejmie? Pokryje przesyłkę w dwie strony oczywiscie =)
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
Re: Jak zamienić zębatkę ?
Spokojnie... jestem jestem :) Nie wiem jaki jest rozmiar silników ale wyglądają identycznie jak klasyczne 550 do e-revo.
Naprawdę nie ma w tym jakieś filozofi - Jak nie masz ściągacza który bardzo ułatwia sprawę to jak najbardziej da się to zrobić manualnie.
Jak chcesz możesz wysłać. :P jak by co reszta na PW.
Naprawdę nie ma w tym jakieś filozofi - Jak nie masz ściągacza który bardzo ułatwia sprawę to jak najbardziej da się to zrobić manualnie.
Jak chcesz możesz wysłać. :P jak by co reszta na PW.
Re: Jak zamienić zębatkę ?
Ściągacz zrobiłem z klucza płaskiego. Najpierw przeciąłem klucz na pół, a potem rękojeść naciąłem wzdłuż, tak aby wał wszedł w szczelinę (coś podobnego jak element ze ściągacza powyżej). Do tego metalowa tuleja (nasadka 30), w której chowa się silnik. Z drugiej strony bolec wypychający wał z zębatki. To wszystko wkładam w imadło i praktycznie samym ciężarem pokrętła wychodzi. Młotki i szlifowanie odradzam, szkoda energii.
Wracając do przełożenia zębatki, to dopiero po zdjęciu obu okaże się czy to się da zrobić. Średnice mogą na to nie pozwolić. W jedną stronę będzie można wał zeszlifować, ale w drugą nic się nie wymyśli No chyba że wejdzie się tam z suwmiarką to od razu będzie można co nieco powiedzieć.
Wracając do przełożenia zębatki, to dopiero po zdjęciu obu okaże się czy to się da zrobić. Średnice mogą na to nie pozwolić. W jedną stronę będzie można wał zeszlifować, ale w drugą nic się nie wymyśli No chyba że wejdzie się tam z suwmiarką to od razu będzie można co nieco powiedzieć.
Re: Jak zamienić zębatkę ?
Przypomniałem sobie jak wziąłem silnik DeWalta do ręki dlaczego byłem taki brutalny i siłowy w ściąganiu zębatki.
Niestety zębatka na jego wale jest bardzo ciasno osadzona a do tego ma kołnierz sięgający aż po obudowę silnika co uniemożliwia założenie na nią jakiejkolwiek ściągarki.
Już po temacie. Ściąganie poszło całkiem łatwo :)
Średnice się zgadzają można założyć zębatki.
Niestety zębatka na jego wale jest bardzo ciasno osadzona a do tego ma kołnierz sięgający aż po obudowę silnika co uniemożliwia założenie na nią jakiejkolwiek ściągarki.
Już po temacie. Ściąganie poszło całkiem łatwo :)
Średnice się zgadzają można założyć zębatki.
Re: Jak zamienić zębatkę ?
Serdeczne dzięki dla qemay. Mam nadzieje ze silnik spasuje się idealnie do modelu i będę mógł nim śmigać. :)
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
Re: Jak zamienić zębatkę ?
A parametry silnika są takie same? (KV, napięcie pracy itp) - bo może się okazać, że zamiast śmigania będzie żółwik...
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Jak zamienić zębatkę ?
Panowie, jeżeli zębaka nie jest przykręcana w większości przypadków zębatki są przyklejane na "Loctite" lub jakiś podobny Klej Anaerobowy. Wystarczy podgrzać i zębatka zejdzie bez zaangażowania młotka. Wielokrotnie sprawdzone w czasach gdy o silniku bez szczotkowym można było pomarzyć
pozdrawiam
Ben
Ben