Strona 188 z 212

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 09:21
autor: biker
Niestety na ziemi jest to samo, ale sprawdze to jeszcze raz.
Tak mam wszystko rozmieszczone

https://goo.gl/photos/SJdkD9XFfkxFk9FeA

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 10:27
autor: jelcyn
biker, a jak stoisz z modelem na ziemi to jak zachowuje się Twoje położenie na ekranie?

Sposób montażu wiązki GPS pożałowania godny. Po co autopilot kiedy GPS jest nie pewny?

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 10:42
autor: Piotrowy
Horyzon sieje na maksa

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 10:43
autor: biker
Na zdjęciu gps jest zdemontowany.

EDIT - scalenie

Bede próbował z wyłączona kamerką.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 11:19
autor: KamilCK
Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 11:29
autor: biker
Na pewno?

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 11:50
autor: jelcyn
Na pewno nie.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 11:52
autor: Verid
KamilCK pisze:Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.
GPS nie ma "strony" jako taki. Problem się pojawia jeżeli na tej samej płytce co GPS masz magnetometr który jest wykorzystywany przez dany AP. Wtedy sposób montażu ma znaczenie.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 12:18
autor: KamilCK
Verid pisze:
KamilCK pisze:Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.
GPS nie ma "strony" jako taki. Problem się pojawia jeżeli na tej samej płytce co GPS masz magnetometr który jest wykorzystywany przez dany AP. Wtedy sposób montażu ma znaczenie.
Mój akurat ma magnetometr ale z tego co pamiętam AP P&Z nie wykorzystuje go chyba że coś się zmieniło i nie w temacie jestem

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: wtorek 13 wrz 2016, 12:21
autor: Verid
KamilCK pisze:ale z tego co pamiętam AP P&Z nie wykorzystuje go
Jeżeli tak to kierunek montażu GPS'a jest bez znaczenia.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: środa 21 wrz 2016, 20:06
autor: marekj
Ostatnio robiłem bardzo dużo lądowań w trybie AUTO. Nawet ładnie to wychodzi, choć trzeba było sporo popracować nad ustawieniami AP. Zauważyłem jednak pewną nieprawidłowość, która występuje w zasadzie przy każdym auto lądowaniu. Otóż gdy wskaźnik ILS pokazuje, że model jest nieco nad ścieżką podejścia, często w takim momencie załącza się silnik.

Przy okazji zastanawiam się w jakim celu AP uruchamia silnik prądem poniżej 1A, a nawet czasami jest to 0,5A. Generowany wtedy strumień zaśmigłowy ma prędkość mniejszą od prędkości lotu modelu, co skutkuje trudnościami z rozłożeniem się łopatek składanego śmigła, a w przypadku śmigła stałego, zamiast ciągu generowany jest dodatkowy opór. Ta sytuacja dotyczy w zasadzie chyba wszystkich trybów AUTO, nie tylko lądowania.
Czy nie można dać możliwości użytkownikowi, aby sam decydował z jakim minimalnym prądem ma być uruchamiany silnik w trybie AUTO. Wiadomo, że wielkość ta zależy od charakterystyki napędu i modelu więc nie można jej z góry założyć na określonym poziomie.
Poniżej jedno z moich auto lądowań.


Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: środa 21 wrz 2016, 22:36
autor: Zbig
AP ma margines "odcięcia" gazu poniżej 5% wysterowania kanału. Wartość prądu dla takiego gazu to sprawa bardzo indywidualna. Może ten margines powinien być większy i w jakiś sposób związany z limitem gazu (np. limit/10 lub limit/5)?

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: czwartek 22 wrz 2016, 06:33
autor: jwalentek
Wg mnie kręcenie śmigłem z prądem 0,5 czy 1A nie powinno stawiać żadnego oporu. Śmigło powinno się rozłożyć bez problemu.

A mam inne pytanie, gdyż mam inny layout. Co to jest za pole wyświetlane w lewym rogu 2-gie od góry "Strzałka 4km/k" oraz na dole "TH 0" i "SW" ?

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: czwartek 22 wrz 2016, 07:13
autor: zybyzy
jwalentek pisze:Wg mnie kręcenie śmigłem z prądem 0,5 czy 1A nie powinno stawiać żadnego oporu. Śmigło powinno się rozłożyć bez problemu.

A mam inne pytanie, gdyż mam inny layout. Co to jest za pole wyświetlane w lewym rogu 2-gie od góry "Strzałka 4km/k" oraz na dole "TH 0" i "SW" ?
4km/h to siła i kierunek wiatru

Th to stan kanału - tu akurat gaz na 0

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: czwartek 22 wrz 2016, 07:27
autor: szeri88
Znalazłem mały błąd w FPV Device Manager ver. 2.50a. Podczas zapisu Layout'a do pliku zamieniane są nazwy kanałów w RC monitorze. Co bym nie wpisał, po ponownym uruchomieniu zawsze zwracana jest wartość "TH".