Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 22 wrz 2017, 14:33


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2966 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 198  Następna
Autor Wiadomość
Post: wtorek 13 wrz 2016, 09:21 
Offline

Rejestracja: sobota 25 sie 2012, 16:14
Posty: 98
Lokalizacja: Kraków
Niestety na ziemi jest to samo, ale sprawdze to jeszcze raz.
Tak mam wszystko rozmieszczone

https://goo.gl/photos/SJdkD9XFfkxFk9FeA


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 wrz 2016, 10:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Posty: 3413
Lokalizacja: B-stok
biker, a jak stoisz z modelem na ziemi to jak zachowuje się Twoje położenie na ekranie?

Sposób montażu wiązki GPS pożałowania godny. Po co autopilot kiedy GPS jest nie pewny?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 wrz 2016, 10:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Posty: 2943
Lokalizacja: Warszawa
Horyzon sieje na maksa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 wrz 2016, 10:43 
Offline

Rejestracja: sobota 25 sie 2012, 16:14
Posty: 98
Lokalizacja: Kraków
Na zdjęciu gps jest zdemontowany.

EDIT - scalenie

Bede próbował z wyłączona kamerką.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 wrz 2016, 11:19 
Offline

Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Posty: 641
Lokalizacja: Kielce
Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 wrz 2016, 11:29 
Offline

Rejestracja: sobota 25 sie 2012, 16:14
Posty: 98
Lokalizacja: Kraków
Na pewno?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 wrz 2016, 11:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Posty: 3413
Lokalizacja: B-stok
Na pewno nie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 wrz 2016, 11:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10271
Lokalizacja: Mikoszewo
KamilCK pisze:
Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.

GPS nie ma "strony" jako taki. Problem się pojawia jeżeli na tej samej płytce co GPS masz magnetometr który jest wykorzystywany przez dany AP. Wtedy sposób montażu ma znaczenie.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 wrz 2016, 12:18 
Offline

Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Posty: 641
Lokalizacja: Kielce
Verid pisze:
KamilCK pisze:
Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.

GPS nie ma "strony" jako taki. Problem się pojawia jeżeli na tej samej płytce co GPS masz magnetometr który jest wykorzystywany przez dany AP. Wtedy sposób montażu ma znaczenie.

Mój akurat ma magnetometr ale z tego co pamiętam AP P&Z nie wykorzystuje go chyba że coś się zmieniło i nie w temacie jestem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 wrz 2016, 12:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10271
Lokalizacja: Mikoszewo
KamilCK pisze:
ale z tego co pamiętam AP P&Z nie wykorzystuje go

Jeżeli tak to kierunek montażu GPS'a jest bez znaczenia.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 21 wrz 2016, 20:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Posty: 617
Lokalizacja: Bestwinka
Ostatnio robiłem bardzo dużo lądowań w trybie AUTO. Nawet ładnie to wychodzi, choć trzeba było sporo popracować nad ustawieniami AP. Zauważyłem jednak pewną nieprawidłowość, która występuje w zasadzie przy każdym auto lądowaniu. Otóż gdy wskaźnik ILS pokazuje, że model jest nieco nad ścieżką podejścia, często w takim momencie załącza się silnik.

Przy okazji zastanawiam się w jakim celu AP uruchamia silnik prądem poniżej 1A, a nawet czasami jest to 0,5A. Generowany wtedy strumień zaśmigłowy ma prędkość mniejszą od prędkości lotu modelu, co skutkuje trudnościami z rozłożeniem się łopatek składanego śmigła, a w przypadku śmigła stałego, zamiast ciągu generowany jest dodatkowy opór. Ta sytuacja dotyczy w zasadzie chyba wszystkich trybów AUTO, nie tylko lądowania.
Czy nie można dać możliwości użytkownikowi, aby sam decydował z jakim minimalnym prądem ma być uruchamiany silnik w trybie AUTO. Wiadomo, że wielkość ta zależy od charakterystyki napędu i modelu więc nie można jej z góry założyć na określonym poziomie.
Poniżej jedno z moich auto lądowań.


_________________
Pozdrawiam
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 21 wrz 2016, 22:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Posty: 2045
Lokalizacja: Warszawa
AP ma margines "odcięcia" gazu poniżej 5% wysterowania kanału. Wartość prądu dla takiego gazu to sprawa bardzo indywidualna. Może ten margines powinien być większy i w jakiś sposób związany z limitem gazu (np. limit/10 lub limit/5)?

_________________
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 wrz 2016, 06:33 
Offline

Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 11:38
Posty: 227
Lokalizacja: Rzeszów
Wg mnie kręcenie śmigłem z prądem 0,5 czy 1A nie powinno stawiać żadnego oporu. Śmigło powinno się rozłożyć bez problemu.

A mam inne pytanie, gdyż mam inny layout. Co to jest za pole wyświetlane w lewym rogu 2-gie od góry "Strzałka 4km/k" oraz na dole "TH 0" i "SW" ?

_________________
Jarek

SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 wrz 2016, 07:13 
Offline

Rejestracja: sobota 18 sie 2012, 10:06
Posty: 1340
Lokalizacja: Breslau
jwalentek pisze:
Wg mnie kręcenie śmigłem z prądem 0,5 czy 1A nie powinno stawiać żadnego oporu. Śmigło powinno się rozłożyć bez problemu.

A mam inne pytanie, gdyż mam inny layout. Co to jest za pole wyświetlane w lewym rogu 2-gie od góry "Strzałka 4km/k" oraz na dole "TH 0" i "SW" ?

4km/h to siła i kierunek wiatru

Th to stan kanału - tu akurat gaz na 0

_________________
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 wrz 2016, 07:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 23 sty 2014, 20:49
Posty: 194
Lokalizacja: Koszalin
Znalazłem mały błąd w FPV Device Manager ver. 2.50a. Podczas zapisu Layout'a do pliku zamieniane są nazwy kanałów w RC monitorze. Co bym nie wpisał, po ponownym uruchomieniu zawsze zwracana jest wartość "TH".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2966 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 198  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: ookon i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.