Autopilot by Zbig & Pitlab
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
To taki UBEC 5A co ma tylko 3A . Ale powinien wystarczyć. jak napięcia będą OK, to raczej można będzie wykluczyć problemy zasilania/zwarcia na zasilaniu.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Gdy podłączyłem eleresa do autopilota i w radiu miałem ustawienia normal zwykłe usterzenie, to w mini talonie rud. oraz elev. działał oddzielnie, zmiana miksera na usterzenie v nic nie zmienia. Gdy w radiu futaba zmienie na usterzenie v to działa lecz to chyba nie jest dobre rozwiązanie? Czy trzeba gdzieś zapisać ustawienia w autopilocie?
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
A czytałeś może instrukcje? :) To AP nie działa jako mikser sterowania. Wszystkie miksery w nadajniku ustaw. Stabilizacja to oddzielna sprawa.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Ja czytałem i nie wiele na ten temat wyczytałem, w AP_KrokPoKroku znalazłem tylko i aż tyle, dla przykładu:Baqsthc pisze:A czytałeś może instrukcje? :) To AP nie działa jako mikser sterowania. Wszystkie miksery w nadajniku ustaw. Stabilizacja to oddzielna sprawa.
"Usterzenie Rudlickiego, czyli \/ lub /\ Te opcje przeznaczone są dla modeli z usterzeniem Rudlickiego, czyli typu V (zwykłe lub odwrócone).
UWAGA: To ustawienie nie dotyczy (i wyklucza się z ustawieniem) modelu typu „latające skrzydło”.
Wybieramy jedno z ustawień (zgodnie lub przeciwnie) tak, aby w trybie stabilizacji, przy pochylaniu dzioba modelu góra-dół powierzchnie sterowe ogona zachowywały się jak ster wysokości a nie ster kierunku.
W osobnej opcji ustawiamy właściwy rewers steru kierunku/steru wysokości – jest to opisane w dalszej części konfiguracji"
Nosiłem się z zamiarem zadania podobnego pytania, ale skoro Ktoś inny zadał takie pytanie przyłączę się do niego.
W instrukcji brakuje dokładnych informacji odnośnie usterzenia Rudlickiego, które z urządzeń ma działać jako mikser, aparatura czy AP, czy też oba razem? Podobnie jest z opisem latającego skrzydła.
Przy okazji prośba do Zbyszka i Piotra, Panowie uaktualnijcie linki do instrukcji. Na chwilę obecną nie ma skąd pobrać instrukcji w języku polskim
pozdrawiam
Ben
Ben
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
ProszęBen pisze:Przy okazji prośba do Zbyszka i Piotra, Panowie uaktualnijcie linki do instrukcji. Na chwilę obecną nie ma skąd pobrać instrukcji w języku polskim
https://www.pitlab.pl/system-fpv/do-pobrania.html
Taranis 9XD, eLeRes, GS, OSD i AP by Zbig & Pitlab, FOX 800 1,2GHz, Talon.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Dzięki, ORCZE przeoczyłem szperając po stronie sklepuzeman0 pisze:ProszęBen pisze:Przy okazji prośba do Zbyszka i Piotra, Panowie uaktualnijcie linki do instrukcji. Na chwilę obecną nie ma skąd pobrać instrukcji w języku polskim
https://www.pitlab.pl/system-fpv/do-pobrania.html
pozdrawiam
Ben
Ben
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Fotka jednej z instrukcji, mam wydrukowane wszystkie. Jest napisane. Wszystkie instrukcje są na stronie pitlaba. Ale to prawda, ciężko je znaleźć i jest w nich trochę rozpiździaj.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Tak jak Ben napisał, przydalby się opis podłączeń dla tych usterzeń. Już sobie poradzilem, ale nie jest to jasne i czytelne. Tak się sklada że w usterzeniu klasycznym w sw1900 nie miałem takiego problemu, natomiast ostatnio latałem na rvosd i tam autopilot robi robotę a w radiu wszystko jest na normal. Nie twierdzę że któryś jest lepszy ale tam to jest opisane i wystarczy krok po kroku podłączyć i wszystko działa. Na szczęście modelarstwo uczy cierpliwości.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Moim zdaniem i na chłopski rozum w przypadku zastosowania usterzenia Rudlickiego, (akurat skupiłem się na tym gdyż model który obecnie sobie klecę, będzie miał takie usterzenie). Powinno się ustawić i w aparaturze i w AP identycznie. Uzasadnię to tak że, jak sygnał jest przekazywany z aparatury do modelu poprzez AP mamy poprawne sterowanie a AP e/w tylko nam pomaga w locie. Pomijam tu wszelkie dodatkowe miksery takie jak różnicowe wychylenie lotek czy też sprzężony ster kierunku z lotkami. Teraz wyobraźmy sobie sytuację że ... mamy jakąś awarię w przekazaniu sygnału (czego nikomu ani sobie tego nie życzę) AP przejmuje inicjatywę i robi "powrót do domu". Albo wykonujemy lot po wyznaczonych punktach, w takich sytuacjach AP "musi wiedzieć" czym i jak ma sterować. Do tej pory latałem modelem z usterzeniem klasycznym i wszystko działało poprawnie. Jeszcze jedna uwagą w przypadku latającego skrzydła, ustawienia chyba powinny również być identyczne. Jeżeli się mylę - poproszę o sprostowanie
pozdrawiam
Ben
Ben
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Sprawa jest bardzo prosta:
1. Konfigurujemy aparaturę (nadajnik) tak, jakbyśmy latali bez autopilota. Ustawiamy wszystkie miksery, rewersy itd.
Możemy sobie nawet oblatać model bez autopilota, albo z autopilotem w trybie OFF (manual), bo AP w tym trybie w ogóle nie ingeruje w sygnały sterujące, tylko je przekazuje z odbiornika na serwa.
2. następnie idziemy do OSD menu->Autopilot->miksery->Kreator ustawień i wykonujemy polecenia kreatora. To "uczy" autopilota jakie są miksery i rewersy w aparaturze (nadajniku). System automatycznie rozpozna czy to usterzenia klasyczne, latające skrzydło czy usterzenie Rudlickiego (V-ka). Po tym możemy już latać w trybie STAB i AUTO.
No i rzeczywiście manuale są lekko "przeterminowane" Zrobiłem stosowną poprawkę do przyszłej wersji.
1. Konfigurujemy aparaturę (nadajnik) tak, jakbyśmy latali bez autopilota. Ustawiamy wszystkie miksery, rewersy itd.
Możemy sobie nawet oblatać model bez autopilota, albo z autopilotem w trybie OFF (manual), bo AP w tym trybie w ogóle nie ingeruje w sygnały sterujące, tylko je przekazuje z odbiornika na serwa.
2. następnie idziemy do OSD menu->Autopilot->miksery->Kreator ustawień i wykonujemy polecenia kreatora. To "uczy" autopilota jakie są miksery i rewersy w aparaturze (nadajniku). System automatycznie rozpozna czy to usterzenia klasyczne, latające skrzydło czy usterzenie Rudlickiego (V-ka). Po tym możemy już latać w trybie STAB i AUTO.
No i rzeczywiście manuale są lekko "przeterminowane" Zrobiłem stosowną poprawkę do przyszłej wersji.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Super, jak AP sam rozpozna wszystko co się ustawi w aparaturze ... niezły i bardzo ułatwiający konfigurację gadżet Czekam na publikację nowej instrukcji.
pozdrawiam
Ben
Ben
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Kiedyś gdzieś coś takiego znalazłem a teraz ni diabła nie mogę znaleźć. Jak powinny wyglądać zdrowe i poprawne odczyty czujników nieruchomego modelu?
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Zero i fluktuacje żyroskopu +/- 10 jednostek,
Akcelerometr (model płasko) X,Y ~ 0, Z~4100
Akcelerometr (model płasko) X,Y ~ 0, Z~4100
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Podziękował.
Edit:
No I jednak trzeba. Żyro X-22 Y-6 Z-4 ale chociaż nie ucieka więcej jak +-10.
Edit:
No I jednak trzeba. Żyro X-22 Y-6 Z-4 ale chociaż nie ucieka więcej jak +-10.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Zbig
Po próbach automatycznego lądowania, doszedłem do wniosku, że można by funkcję rozbudować.
Gdyby na wejście USER A2 dołączyć czujnik, ( np ultradźwiękowy nawet w funkcji cyfrowej 0-1 ) a w menu dołączyć algorytm który po wykryciu odległości mniejszej niż 50 cm zaczął by zadzierać nos modelu do góry.
ustawienia:
1. prędkość zadzierania nosa modelu w stopniach na sek (np. regulacja od 0,2 stopnia /sek do 1,5 stopnia/sek).
2 maksymalny kąt natarcia ( np. 0 - 4 stopnie).
Dało by to efekt wyrównania i przeciągnięcia niziutko nad ziemią co drastycznie zmniejszyło by prędkość doziemienia.
Po próbach automatycznego lądowania, doszedłem do wniosku, że można by funkcję rozbudować.
Gdyby na wejście USER A2 dołączyć czujnik, ( np ultradźwiękowy nawet w funkcji cyfrowej 0-1 ) a w menu dołączyć algorytm który po wykryciu odległości mniejszej niż 50 cm zaczął by zadzierać nos modelu do góry.
ustawienia:
1. prędkość zadzierania nosa modelu w stopniach na sek (np. regulacja od 0,2 stopnia /sek do 1,5 stopnia/sek).
2 maksymalny kąt natarcia ( np. 0 - 4 stopnie).
Dało by to efekt wyrównania i przeciągnięcia niziutko nad ziemią co drastycznie zmniejszyło by prędkość doziemienia.
Modelarz...."Wymierający gatunek"