Autopilot by Zbig & Pitlab

Autorskie projekty naszych użytkowników

Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy

biker
Posty: 98
Rejestracja: sobota 25 sie 2012, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: biker »

Niestety na ziemi jest to samo, ale sprawdze to jeszcze raz.
Tak mam wszystko rozmieszczone

https://goo.gl/photos/SJdkD9XFfkxFk9FeA
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: jelcyn »

biker, a jak stoisz z modelem na ziemi to jak zachowuje się Twoje położenie na ekranie?

Sposób montażu wiązki GPS pożałowania godny. Po co autopilot kiedy GPS jest nie pewny?
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Piotrowy »

Horyzon sieje na maksa
biker
Posty: 98
Rejestracja: sobota 25 sie 2012, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: biker »

Na zdjęciu gps jest zdemontowany.

EDIT - scalenie

Bede próbował z wyłączona kamerką.
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: KamilCK »

Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.
biker
Posty: 98
Rejestracja: sobota 25 sie 2012, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: biker »

Na pewno?
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: jelcyn »

Na pewno nie.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Verid »

KamilCK pisze:Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.
GPS nie ma "strony" jako taki. Problem się pojawia jeżeli na tej samej płytce co GPS masz magnetometr który jest wykorzystywany przez dany AP. Wtedy sposób montażu ma znaczenie.
Ten wredny...
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: KamilCK »

Verid pisze:
KamilCK pisze:Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.
GPS nie ma "strony" jako taki. Problem się pojawia jeżeli na tej samej płytce co GPS masz magnetometr który jest wykorzystywany przez dany AP. Wtedy sposób montażu ma znaczenie.
Mój akurat ma magnetometr ale z tego co pamiętam AP P&Z nie wykorzystuje go chyba że coś się zmieniło i nie w temacie jestem
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Verid »

KamilCK pisze:ale z tego co pamiętam AP P&Z nie wykorzystuje go
Jeżeli tak to kierunek montażu GPS'a jest bez znaczenia.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
marekj
Posty: 791
Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Lokalizacja: Bestwinka

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: marekj »

Ostatnio robiłem bardzo dużo lądowań w trybie AUTO. Nawet ładnie to wychodzi, choć trzeba było sporo popracować nad ustawieniami AP. Zauważyłem jednak pewną nieprawidłowość, która występuje w zasadzie przy każdym auto lądowaniu. Otóż gdy wskaźnik ILS pokazuje, że model jest nieco nad ścieżką podejścia, często w takim momencie załącza się silnik.

Przy okazji zastanawiam się w jakim celu AP uruchamia silnik prądem poniżej 1A, a nawet czasami jest to 0,5A. Generowany wtedy strumień zaśmigłowy ma prędkość mniejszą od prędkości lotu modelu, co skutkuje trudnościami z rozłożeniem się łopatek składanego śmigła, a w przypadku śmigła stałego, zamiast ciągu generowany jest dodatkowy opór. Ta sytuacja dotyczy w zasadzie chyba wszystkich trybów AUTO, nie tylko lądowania.
Czy nie można dać możliwości użytkownikowi, aby sam decydował z jakim minimalnym prądem ma być uruchamiany silnik w trybie AUTO. Wiadomo, że wielkość ta zależy od charakterystyki napędu i modelu więc nie można jej z góry założyć na określonym poziomie.
Poniżej jedno z moich auto lądowań.

Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2268
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Zbig »

AP ma margines "odcięcia" gazu poniżej 5% wysterowania kanału. Wartość prądu dla takiego gazu to sprawa bardzo indywidualna. Może ten margines powinien być większy i w jakiś sposób związany z limitem gazu (np. limit/10 lub limit/5)?
jwalentek
Posty: 228
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 11:38
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: jwalentek »

Wg mnie kręcenie śmigłem z prądem 0,5 czy 1A nie powinno stawiać żadnego oporu. Śmigło powinno się rozłożyć bez problemu.

A mam inne pytanie, gdyż mam inny layout. Co to jest za pole wyświetlane w lewym rogu 2-gie od góry "Strzałka 4km/k" oraz na dole "TH 0" i "SW" ?
Jarek

SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.
zybyzy
Posty: 1346
Rejestracja: sobota 18 sie 2012, 10:06
Lokalizacja: Breslau

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: zybyzy »

jwalentek pisze:Wg mnie kręcenie śmigłem z prądem 0,5 czy 1A nie powinno stawiać żadnego oporu. Śmigło powinno się rozłożyć bez problemu.

A mam inne pytanie, gdyż mam inny layout. Co to jest za pole wyświetlane w lewym rogu 2-gie od góry "Strzałka 4km/k" oraz na dole "TH 0" i "SW" ?
4km/h to siła i kierunek wiatru

Th to stan kanału - tu akurat gaz na 0
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
Awatar użytkownika
szeri88
Posty: 203
Rejestracja: czwartek 23 sty 2014, 20:49
Lokalizacja: Koszalin

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: szeri88 »

Znalazłem mały błąd w FPV Device Manager ver. 2.50a. Podczas zapisu Layout'a do pliku zamieniane są nazwy kanałów w RC monitorze. Co bym nie wpisał, po ponownym uruchomieniu zawsze zwracana jest wartość "TH".
ODPOWIEDZ