Autopilot by Zbig & Pitlab

Autorskie projekty naszych użytkowników

Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2268
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Zbig »

To taki UBEC 5A co ma tylko 3A :-). Ale powinien wystarczyć. jak napięcia będą OK, to raczej można będzie wykluczyć problemy zasilania/zwarcia na zasilaniu.
wladek77
Posty: 126
Rejestracja: niedziela 29 cze 2014, 14:28
Lokalizacja: Szczecin

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: wladek77 »

Gdy podłączyłem eleresa do autopilota i w radiu miałem ustawienia normal zwykłe usterzenie, to w mini talonie rud. oraz elev. działał oddzielnie, zmiana miksera na usterzenie v nic nie zmienia. Gdy w radiu futaba zmienie na usterzenie v to działa lecz to chyba nie jest dobre rozwiązanie? Czy trzeba gdzieś zapisać ustawienia w autopilocie?
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Baqsthc »

A czytałeś może instrukcje? :) To AP nie działa jako mikser sterowania. Wszystkie miksery w nadajniku ustaw. Stabilizacja to oddzielna sprawa.
Awatar użytkownika
Ben
Posty: 543
Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Lokalizacja: Okolica Koszalina

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Ben »

Baqsthc pisze:A czytałeś może instrukcje? :) To AP nie działa jako mikser sterowania. Wszystkie miksery w nadajniku ustaw. Stabilizacja to oddzielna sprawa.
Ja czytałem i nie wiele na ten temat wyczytałem, w AP_KrokPoKroku znalazłem tylko i aż tyle, dla przykładu:

"Usterzenie Rudlickiego, czyli \/ lub /\ Te opcje przeznaczone są dla modeli z usterzeniem Rudlickiego, czyli typu V (zwykłe lub odwrócone).
UWAGA: To ustawienie nie dotyczy (i wyklucza się z ustawieniem) modelu typu „latające skrzydło”.
Wybieramy jedno z ustawień (zgodnie lub przeciwnie) tak, aby w trybie stabilizacji, przy pochylaniu dzioba modelu góra-dół powierzchnie sterowe ogona zachowywały się jak ster wysokości a nie ster kierunku.
W osobnej opcji ustawiamy właściwy rewers steru kierunku/steru wysokości – jest to opisane w dalszej części konfiguracji"

Nosiłem się z zamiarem zadania podobnego pytania, ale skoro Ktoś inny zadał takie pytanie przyłączę się do niego.

W instrukcji brakuje dokładnych informacji odnośnie usterzenia Rudlickiego, które z urządzeń ma działać jako mikser, aparatura czy AP, czy też oba razem? Podobnie jest z opisem latającego skrzydła.

Przy okazji prośba do Zbyszka i Piotra, Panowie uaktualnijcie linki do instrukcji. Na chwilę obecną nie ma skąd pobrać instrukcji w języku polskim :-/
pozdrawiam
Ben
Awatar użytkownika
zeman0
Posty: 684
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 22:07
Lokalizacja: łódzkie

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: zeman0 »

Ben pisze:Przy okazji prośba do Zbyszka i Piotra, Panowie uaktualnijcie linki do instrukcji. Na chwilę obecną nie ma skąd pobrać instrukcji w języku polskim
Proszę
https://www.pitlab.pl/system-fpv/do-pobrania.html
Taranis 9XD, eLeRes, GS, OSD i AP by Zbig & Pitlab, FOX 800 1,2GHz, Talon.
Awatar użytkownika
Ben
Posty: 543
Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Lokalizacja: Okolica Koszalina

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Ben »

zeman0 pisze:
Ben pisze:Przy okazji prośba do Zbyszka i Piotra, Panowie uaktualnijcie linki do instrukcji. Na chwilę obecną nie ma skąd pobrać instrukcji w języku polskim
Proszę
https://www.pitlab.pl/system-fpv/do-pobrania.html
Dzięki, ORCZE przeoczyłem szperając po stronie sklepu :-P
pozdrawiam
Ben
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Baqsthc »

Fotka jednej z instrukcji, mam wydrukowane wszystkie. Jest napisane. Wszystkie instrukcje są na stronie pitlaba. Ale to prawda, ciężko je znaleźć i jest w nich trochę rozpiździaj. Obrazek
wladek77
Posty: 126
Rejestracja: niedziela 29 cze 2014, 14:28
Lokalizacja: Szczecin

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: wladek77 »

Tak jak Ben napisał, przydalby się opis podłączeń dla tych usterzeń. Już sobie poradzilem, ale nie jest to jasne i czytelne. Tak się sklada że w usterzeniu klasycznym w sw1900 nie miałem takiego problemu, natomiast ostatnio latałem na rvosd i tam autopilot robi robotę a w radiu wszystko jest na normal. Nie twierdzę że któryś jest lepszy ale tam to jest opisane i wystarczy krok po kroku podłączyć i wszystko działa. Na szczęście modelarstwo uczy cierpliwości.
Awatar użytkownika
Ben
Posty: 543
Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Lokalizacja: Okolica Koszalina

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Ben »

Moim zdaniem i na chłopski rozum ;-) w przypadku zastosowania usterzenia Rudlickiego, (akurat skupiłem się na tym gdyż model który obecnie sobie klecę, będzie miał takie usterzenie). Powinno się ustawić i w aparaturze i w AP identycznie. Uzasadnię to tak że, jak sygnał jest przekazywany z aparatury do modelu poprzez AP mamy poprawne sterowanie a AP e/w tylko nam pomaga w locie. Pomijam tu wszelkie dodatkowe miksery takie jak różnicowe wychylenie lotek czy też sprzężony ster kierunku z lotkami. Teraz wyobraźmy sobie sytuację że ... mamy jakąś awarię w przekazaniu sygnału (czego nikomu ani sobie tego nie życzę) AP przejmuje inicjatywę i robi "powrót do domu". Albo wykonujemy lot po wyznaczonych punktach, w takich sytuacjach AP "musi wiedzieć" czym i jak ma sterować. Do tej pory latałem modelem z usterzeniem klasycznym i wszystko działało poprawnie. Jeszcze jedna uwagą w przypadku latającego skrzydła, ustawienia chyba powinny również być identyczne. Jeżeli się mylę - poproszę o sprostowanie :?:
pozdrawiam
Ben
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2268
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Zbig »

Sprawa jest bardzo prosta:

1. Konfigurujemy aparaturę (nadajnik) tak, jakbyśmy latali bez autopilota. Ustawiamy wszystkie miksery, rewersy itd.
Możemy sobie nawet oblatać model bez autopilota, albo z autopilotem w trybie OFF (manual), bo AP w tym trybie w ogóle nie ingeruje w sygnały sterujące, tylko je przekazuje z odbiornika na serwa.

2. następnie idziemy do OSD menu->Autopilot->miksery->Kreator ustawień i wykonujemy polecenia kreatora. To "uczy" autopilota jakie są miksery i rewersy w aparaturze (nadajniku). System automatycznie rozpozna czy to usterzenia klasyczne, latające skrzydło czy usterzenie Rudlickiego (V-ka). Po tym możemy już latać w trybie STAB i AUTO.

No i rzeczywiście manuale są lekko "przeterminowane" :-( Zrobiłem stosowną poprawkę do przyszłej wersji.
Awatar użytkownika
Ben
Posty: 543
Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Lokalizacja: Okolica Koszalina

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Ben »

Super, jak AP sam rozpozna wszystko co się ustawi w aparaturze ... niezły i bardzo ułatwiający konfigurację gadżet :-) Czekam na publikację nowej instrukcji.
pozdrawiam
Ben
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Baqsthc »

Kiedyś gdzieś coś takiego znalazłem a teraz ni diabła nie mogę znaleźć. Jak powinny wyglądać zdrowe i poprawne odczyty czujników nieruchomego modelu?
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2268
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Zbig »

Zero i fluktuacje żyroskopu +/- 10 jednostek,
Akcelerometr (model płasko) X,Y ~ 0, Z~4100
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: Baqsthc »

Podziękował.
Edit:

No I jednak trzeba. Żyro X-22 Y-6 Z-4 ale chociaż nie ucieka więcej jak +-10.
Awatar użytkownika
saticzek
Posty: 61
Rejestracja: piątek 02 cze 2017, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

Post autor: saticzek »

Zbig
Po próbach automatycznego lądowania, doszedłem do wniosku, że można by funkcję rozbudować.
Gdyby na wejście USER A2 dołączyć czujnik, ( np ultradźwiękowy nawet w funkcji cyfrowej 0-1 ) a w menu dołączyć algorytm który po wykryciu odległości mniejszej niż 50 cm zaczął by zadzierać nos modelu do góry.

ustawienia:
1. prędkość zadzierania nosa modelu w stopniach na sek (np. regulacja od 0,2 stopnia /sek do 1,5 stopnia/sek).
2 maksymalny kąt natarcia ( np. 0 - 4 stopnie).

Dało by to efekt wyrównania i przeciągnięcia niziutko nad ziemią co drastycznie zmniejszyło by prędkość doziemienia.
Modelarz...."Wymierający gatunek"
ODPOWIEDZ