Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Generalnie konstrukcję napędu chciałbym oprzeć o Twoje projekty elementów z druku 3D. Widzę, że na HK G160 jest dostępne jedynie w UK więc zdecyduję się na 6374 i tu pytanie: Czy dam radę go zmieścić w uchwycie, który zaprojektowałeś do dwóch silników 5055? Czy baterie 8000mAh wejdą z kolei do zaprojektowanej przez Ciebie obudowy?
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
A 2 dni termu jeszcze były na stanie :)
Masz jeszcze dostępny G110, tez powinien byc OK
Mam jeszcze projekt uchwytu pod 6354 ale nie mierzyłem w nim 6374 ale mogę bo mam te silniki w Mountainboard.
Ale moje mocowania sa pod traki Paris 195, nie wiem czy pasują pod Paris 180 (powinny ale to tylko teoria).
Aktualnie projektuję również mocowania pod CALIBER 184 i rozne silniki, bedzie to mocowania zrobione z 2 materiałów, stali nierdzewnej i tworzywa... samo tworzywo nie jest zbyt idealne. Dobrze jest zastosować metal przy mocowaniu silników ponieważ sruby wgniatają się w plastik a i zastosowanie blachy w tym miejscu jest dodatkowym radiatorem dla silnika...
Coś ten deseń
https://www.facebook.com/ideatb/photos/ ... =3&theater
https://www.facebook.com/ideatb/photos/ ... =3&theater
Baterie też nie wejdą, obudowy są zaprojektowane pod Turnigy 5Ah 3S.. ale odradzam te akumulatory... sa tanie ale kiepskie... dlatego też w sierpniu bede projektował obudowy pod 2x Zippy 8Ah 3S
Mam te akumulatory na stanie wiec mam coś na przymiarkę..
Masz jeszcze dostępny G110, tez powinien byc OK
Mam jeszcze projekt uchwytu pod 6354 ale nie mierzyłem w nim 6374 ale mogę bo mam te silniki w Mountainboard.
Ale moje mocowania sa pod traki Paris 195, nie wiem czy pasują pod Paris 180 (powinny ale to tylko teoria).
Aktualnie projektuję również mocowania pod CALIBER 184 i rozne silniki, bedzie to mocowania zrobione z 2 materiałów, stali nierdzewnej i tworzywa... samo tworzywo nie jest zbyt idealne. Dobrze jest zastosować metal przy mocowaniu silników ponieważ sruby wgniatają się w plastik a i zastosowanie blachy w tym miejscu jest dodatkowym radiatorem dla silnika...
Coś ten deseń
https://www.facebook.com/ideatb/photos/ ... =3&theater
https://www.facebook.com/ideatb/photos/ ... =3&theater
Baterie też nie wejdą, obudowy są zaprojektowane pod Turnigy 5Ah 3S.. ale odradzam te akumulatory... sa tanie ale kiepskie... dlatego też w sierpniu bede projektował obudowy pod 2x Zippy 8Ah 3S
Mam te akumulatory na stanie wiec mam coś na przymiarkę..
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Mam za sobą z 50 przejechanych kilometrów na tymczasowej konfiguracji w której dawcą LiPO i ESC był Longboard
Wnioski:
Na akumulatorach oszczędzać nie można, do testów przełożyłem pakiet z Longboarda gdzie mam niskobudżetowe Turnigy 5Ah 20C, nie jestem w stanie wyssać z nich całej energii ponieważ duzy pobór prądu powoduje spadek napięcia na celach i ESC odcina mi zasilanie mniej więcej w połowie ich pojemności..
Akumulatory mają sumaryczną pojemność 10Ah 6S więc w teorii powinny dawać 200A ale to fikcja. Mam nadzieje ze planowane ZIPPY 8000mAh 30C połączone w pakiet 16Ah 8S (czyli w teorii umożliwiające pobór 480A) dadzą radę...
Przy okazji zrobiłem mały upgrade mocowania silników. Poprawa jedynie wizualna no i może nieco większa ochrona przed kamieniami niż z poprzeczkami ale nie mogłem sobie odmówić takiej modyfikacji :D
Wnioski:
Na akumulatorach oszczędzać nie można, do testów przełożyłem pakiet z Longboarda gdzie mam niskobudżetowe Turnigy 5Ah 20C, nie jestem w stanie wyssać z nich całej energii ponieważ duzy pobór prądu powoduje spadek napięcia na celach i ESC odcina mi zasilanie mniej więcej w połowie ich pojemności..
Akumulatory mają sumaryczną pojemność 10Ah 6S więc w teorii powinny dawać 200A ale to fikcja. Mam nadzieje ze planowane ZIPPY 8000mAh 30C połączone w pakiet 16Ah 8S (czyli w teorii umożliwiające pobór 480A) dadzą radę...
Przy okazji zrobiłem mały upgrade mocowania silników. Poprawa jedynie wizualna no i może nieco większa ochrona przed kamieniami niż z poprzeczkami ale nie mogłem sobie odmówić takiej modyfikacji :D
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Podoba mi się .
A jak ze sztywnością?
A jak ze sztywnością?
Vega, trzepakolot, heksa z gimbalkiem, diy gogle
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Jak poradziłeś sobie z hamulcami? "latające" ESC nie mają funkcji regulowanego hamulca jak te z pojazdów "lądowych"Lukaszm pisze:EDIT: ups, pomyliłem się. Nie mam K-Force, tylko Sentilon: https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=38787
Więc moje uwagi co do dużej różnicy w płynności mogą nie mieć zastosowania (może samochodowe regulatory płynniej zmieniają prędkość).
Próbuje ugryźć ten temat http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=5&t=37 ... 51#p484551 ale jestem jeszcze w lesie...
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Sorry, nie widziałem Twojego pytania.
Hamulec mam mechaniczny (z przodu) + w VESC jest możliwość hamowania.
Trochę cisza w temacie, więc wstawię moją częściowo gotową deskę z dwoma VESCami.
Przed chwilą trochę pojeździłem pod blokiem i jest super sterowanie prądem to na serio świetna sprawa, a dwa regulatory pozwalają na bardzo dynamiczne przyspieszanie (jak się chce).
Hamulec mam mechaniczny (z przodu) + w VESC jest możliwość hamowania.
Trochę cisza w temacie, więc wstawię moją częściowo gotową deskę z dwoma VESCami.
Przed chwilą trochę pojeździłem pod blokiem i jest super sterowanie prądem to na serio świetna sprawa, a dwa regulatory pozwalają na bardzo dynamiczne przyspieszanie (jak się chce).
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
No własnie cos mi nie pasowało, teraz wszystko jasne.Lukaszm pisze:Sorry, nie widziałem Twojego pytania.
Hamulec mam mechaniczny (z przodu) + w VESC jest możliwość hamowania.
Pytanie czy VESC dadzą radę przy agresywnej jeździe w terenie gdzie prąd na silnik moze przekroczyć 50A.
Ja przejechałem z 100-120km na ESC FVT120A 6S i na razie odstawiłem Mountainboarda. Regulatory FVT120A 6S są 1 klasa do longboarda ale w Mountainboard brakuje nieco mocy dlatego zamówiłem FVT 120A 12S z firmware skateboard i czekam na nie.
Aktualnie buduje tez nowego Longboarda w wersji nieco uproszczonej czyli pakiet 8Ah 6S i jeden nieco większy silnik.
Mocowanie ma pomieścić silnik, regulator i odbiornik i będzie wykonane z 2 materiałów, z PETG + stal nierdzewna, czekam na blachy. Na fotce to co białe będzie wykonane z nierdzewki.
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Jeździliśmy na czymś takim pod biurem. Nieźle gryzie piach :D
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Wszystko zależy od chłodzenia. Jak wczoraj testowałem to radiatory nie były w ogóle ciepłe.Pytanie czy VESC dadzą radę przy agresywnej jeździe w terenie gdzie prąd na silnik moze przekroczyć 50A.
Poza ograniczeniem prądowym jest też sprawdzanie temperatury PCB i jeżeli przekroczy ustaloną wartość to maksymalny prąd jest ograniczany.
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Hej!
Super wątek :)
Longboard'y wyglądają na super zabawę. Przymierzam się do budowy własnej dechy. Chcę zrobić dual drive.
Na razie mam kupione 2x silniki 1820W 270KV z sensorami (czy szukać ESC z obsługą sensorów? ).
Chcę je zasilić z baterii LiFePO4, 6S o pojemnosci 10Ah.
Poszukuję do nich ESC, ale nie jest łatwo. Co myślicie o ESC z łodzi ? Czy VESC da radę przy takich silnikach i 6S (obliczenia mówią o max 80 prądu, ale przy dual drive te silniki może nie będą aż tak mocno obciążone). Niestety moim wymogiem co do ESC jest fakt, że muszą być dostępne w polsce i w sklepie, który wystawi mi fakturę na firmę... :(
Jestem w również trakcie szukania longboardu. Ciężko coś znaleść z kółkami 75mm+ w rozsądnej cenie..
Jeżeli chodzi o zębatki, to atakująca to będzie pewnie 15mm aluminium, a odbierająca napęd to coś ok 36-40T. Jaką prędkość byście proponowali dla początkującego amatora przygów na e-longboardzie ? :) Ograniczać ją na zębatkach, czy może ograniczaćto elektrycznie?
@Ideatb Niezła decha! :) Jak sądzisz, co było przyczyną, że w poprzedniej desce (tej przed mountainboardem z pomarańczowymi kółkami (btw. masz ją jeszcze? może chcesz przehandlować? :) )) gdy używałeś dual drive jeden silnik się skończył ? Jakieś pomysły na zwiększenie żywotności silników? :)
Super wątek :)
Longboard'y wyglądają na super zabawę. Przymierzam się do budowy własnej dechy. Chcę zrobić dual drive.
Na razie mam kupione 2x silniki 1820W 270KV z sensorami (czy szukać ESC z obsługą sensorów? ).
Chcę je zasilić z baterii LiFePO4, 6S o pojemnosci 10Ah.
Poszukuję do nich ESC, ale nie jest łatwo. Co myślicie o ESC z łodzi ? Czy VESC da radę przy takich silnikach i 6S (obliczenia mówią o max 80 prądu, ale przy dual drive te silniki może nie będą aż tak mocno obciążone). Niestety moim wymogiem co do ESC jest fakt, że muszą być dostępne w polsce i w sklepie, który wystawi mi fakturę na firmę... :(
Jestem w również trakcie szukania longboardu. Ciężko coś znaleść z kółkami 75mm+ w rozsądnej cenie..
Jeżeli chodzi o zębatki, to atakująca to będzie pewnie 15mm aluminium, a odbierająca napęd to coś ok 36-40T. Jaką prędkość byście proponowali dla początkującego amatora przygów na e-longboardzie ? :) Ograniczać ją na zębatkach, czy może ograniczaćto elektrycznie?
@Ideatb Niezła decha! :) Jak sądzisz, co było przyczyną, że w poprzedniej desce (tej przed mountainboardem z pomarańczowymi kółkami (btw. masz ją jeszcze? może chcesz przehandlować? :) )) gdy używałeś dual drive jeden silnik się skończył ? Jakieś pomysły na zwiększenie żywotności silników? :)
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Moze byc trudno znaleźć coś sensownego w Polsce, najlepszy będzie ESC od samochodu bo masz do ustawienia parametry które przydają się do deski (przyspieszenie, siła hamowania, itd)Kalk pisze: Poszukuję do nich ESC, ale nie jest łatwo. Co myślicie o ESC z łodzi ? Czy VESC da radę przy takich silnikach i 6S (obliczenia mówią o max 80 prądu, ale przy dual drive te silniki może nie będą aż tak mocno obciążone). Niestety moim wymogiem co do ESC jest fakt, że muszą być dostępne w polsce i w sklepie, który wystawi mi fakturę na firmę... :(
NIe kupuj gotowca, lepiej kupic osobno DECK, Truck i koła zamiast szukać ideału. Pytanie jaki masz budzet.Kalk pisze: Jestem w również trakcie szukania longboardu. Ciężko coś znaleść z kółkami 75mm+ w rozsądnej cenie..
Ja na poczatek zastosowałem apkę modelarską z regulacją prędkości, jak ogarnąłem to zdjąłem ogranicznik a później zmieniłem na mniejszą.Kalk pisze: Jeżeli chodzi o zębatki, to atakująca to będzie pewnie 15mm aluminium, a odbierająca napęd to coś ok 36-40T. Jaką prędkość byście proponowali dla początkującego amatora przygów na e-longboardzie ? :) Ograniczać ją na zębatkach, czy może ograniczaćto elektrycznie?
Luźny pasek, stromy podjazd i zbyt mała prędkość, aczkolwiek wcześniej podejrzewałem uszkodzenie mechaniczne. Później jeździłem na jednym i po dziś dzień (z tego co mi wiadomo) jeździ ten silnik w innej desce. MOze i bym ją sprzedał ale nie za bezcen bo moze być dawcą części dla innych desek :)Kalk pisze: @Ideatb Niezła decha! :) Jak sądzisz, co było przyczyną, że w poprzedniej desce (tej przed mountainboardem z pomarańczowymi kółkami (btw. masz ją jeszcze? może chcesz przehandlować? :) )) gdy używałeś dual drive jeden silnik się skończył ? Jakieś pomysły na zwiększenie żywotności silników? :)
Jak chcesz zwiększyć żywotność to osłoń je przed kontaktem z krawężnikami ale tak aby miały chłodzenie.
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Ja się tym regulatorem nacieszyłem 20 sekund od uruchomienia. Nawet nie pojeździłem na tym regulatorze, po prostu odwróciłem na stole longboarda i dodawałem gazu patrząc jak kręci się koło i jak działa hamulec. Po około 20 sekundach dymek i mega wk#$%&^ nawet nie podpiąłem dedykowanego programatora do niego ehhhh. Po otwarciu wyszło że spalił się scalak 8 nóżkowy smd oto foty:ideatb pisze:
Ja przejechałem z 100-120km na ESC FVT120A 6S i na razie odstawiłem Mountainboarda. Regulatory FVT120A 6S są 1 klasa do longboarda ale w Mountainboard brakuje nieco mocy dlatego zamówiłem FVT 120A 12S z firmware skateboard i czekam na nie.
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
No to faktycznie miałes pecha, ja na swoich przejechałem około 500km w Longboardzie i około 100km w mointainboardzie, jedynie wentylatory musiałem wymienić bo padły od syfu który wciągały z drogi łykając kilometry... ale to dopiero po jakiś 500 km. Jak by zrobić dobry radiator to wystarczyło by chłodzenie pasywne.mikun pisze:ideatb pisze: Ja się tym regulatorem nacieszyłem 20 sekund od uruchomienia. Nawet nie pojeździłem na tym regulatorze, po prostu odwróciłem na stole longboarda i dodawałem gazu patrząc jak kręci się koło i jak działa hamulec. Po około 20 sekundach dymek i mega wk#$%&^ nawet nie podpiąłem dedykowanego programatora do niego ehhhh. Po otwarciu wyszło że spalił się scalak 8 nóżkowy smd oto foty:
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
Akurat model scalaka zasłonił pan dymek ale doszedłem że to MAX 622A i to coś zmienia 5V na 12V do programowania pamięci procka...
https://datasheets.maximintegrated.com/ ... AX662A.pdf Trochę to dla mnie dziwne ale muszę zamówić i wymienić.
Czy coś się ruszyło z zamówieniami VESC? Lukaszm gdzie kupowałeś?
https://datasheets.maximintegrated.com/ ... AX662A.pdf Trochę to dla mnie dziwne ale muszę zamówić i wymienić.
Czy coś się ruszyło z zamówieniami VESC? Lukaszm gdzie kupowałeś?
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch
Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz
To nie MAX622, ale jakiś jego funkcjonalny odpowiednik. Fakt, jest to pompa ładunkowa robiąca z 5V 12V, i jak łapki pasują to ten MAX będzie OK. Ino nie robi 12V do programowania proca, ale do zasilania driverów do MOSFET'ów.
Pzdr. -----MIŚ-----