Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Autorskie projekty naszych użytkowników

Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy

MorrisZ0
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 07 sie 2016, 09:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: MorrisZ0 »

Generalnie konstrukcję napędu chciałbym oprzeć o Twoje projekty elementów z druku 3D. Widzę, że na HK G160 jest dostępne jedynie w UK więc zdecyduję się na 6374 i tu pytanie: Czy dam radę go zmieścić w uchwycie, który zaprojektowałeś do dwóch silników 5055? Czy baterie 8000mAh wejdą z kolei do zaprojektowanej przez Ciebie obudowy?
Awatar użytkownika
ideatb
Posty: 400
Rejestracja: niedziela 01 wrz 2013, 23:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: ideatb »

A 2 dni termu jeszcze były na stanie :)
Masz jeszcze dostępny G110, tez powinien byc OK
Mam jeszcze projekt uchwytu pod 6354 ale nie mierzyłem w nim 6374 ale mogę bo mam te silniki w Mountainboard.
Ale moje mocowania sa pod traki Paris 195, nie wiem czy pasują pod Paris 180 (powinny ale to tylko teoria).

Aktualnie projektuję również mocowania pod CALIBER 184 i rozne silniki, bedzie to mocowania zrobione z 2 materiałów, stali nierdzewnej i tworzywa... samo tworzywo nie jest zbyt idealne. Dobrze jest zastosować metal przy mocowaniu silników ponieważ sruby wgniatają się w plastik a i zastosowanie blachy w tym miejscu jest dodatkowym radiatorem dla silnika...
Coś ten deseń
https://www.facebook.com/ideatb/photos/ ... =3&theater
https://www.facebook.com/ideatb/photos/ ... =3&theater

Baterie też nie wejdą, obudowy są zaprojektowane pod Turnigy 5Ah 3S.. ale odradzam te akumulatory... sa tanie ale kiepskie... dlatego też w sierpniu bede projektował obudowy pod 2x Zippy 8Ah 3S

Mam te akumulatory na stanie wiec mam coś na przymiarkę..
Awatar użytkownika
ideatb
Posty: 400
Rejestracja: niedziela 01 wrz 2013, 23:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: ideatb »

Mam za sobą z 50 przejechanych kilometrów na tymczasowej konfiguracji w której dawcą LiPO i ESC był Longboard
Obrazek

Wnioski:
Na akumulatorach oszczędzać nie można, do testów przełożyłem pakiet z Longboarda gdzie mam niskobudżetowe Turnigy 5Ah 20C, nie jestem w stanie wyssać z nich całej energii ponieważ duzy pobór prądu powoduje spadek napięcia na celach i ESC odcina mi zasilanie mniej więcej w połowie ich pojemności..
Akumulatory mają sumaryczną pojemność 10Ah 6S więc w teorii powinny dawać 200A ale to fikcja. Mam nadzieje ze planowane ZIPPY 8000mAh 30C połączone w pakiet 16Ah 8S (czyli w teorii umożliwiające pobór 480A) dadzą radę...

Przy okazji zrobiłem mały upgrade mocowania silników. Poprawa jedynie wizualna no i może nieco większa ochrona przed kamieniami niż z poprzeczkami ale nie mogłem sobie odmówić takiej modyfikacji :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
gazor
Posty: 1028
Rejestracja: piątek 10 sie 2012, 01:25
Lokalizacja: wawa

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: gazor »

Podoba mi się . :-)
A jak ze sztywnością?
Vega, trzepakolot, heksa z gimbalkiem, diy gogle
Awatar użytkownika
ideatb
Posty: 400
Rejestracja: niedziela 01 wrz 2013, 23:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: ideatb »

Lukaszm pisze:EDIT: ups, pomyliłem się. Nie mam K-Force, tylko Sentilon: https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=38787
Więc moje uwagi co do dużej różnicy w płynności mogą nie mieć zastosowania (może samochodowe regulatory płynniej zmieniają prędkość).
Jak poradziłeś sobie z hamulcami? "latające" ESC nie mają funkcji regulowanego hamulca jak te z pojazdów "lądowych"
Próbuje ugryźć ten temat http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=5&t=37 ... 51#p484551 ale jestem jeszcze w lesie... :-|
Awatar użytkownika
Lukaszm
Posty: 45
Rejestracja: czwartek 22 wrz 2011, 17:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: Lukaszm »

Sorry, nie widziałem Twojego pytania.
Hamulec mam mechaniczny (z przodu) + w VESC jest możliwość hamowania.

Trochę cisza w temacie, więc wstawię moją częściowo gotową deskę z dwoma VESCami.
Przed chwilą trochę pojeździłem pod blokiem i jest super :-) sterowanie prądem to na serio świetna sprawa, a dwa regulatory pozwalają na bardzo dynamiczne przyspieszanie (jak się chce).
Obrazek
Awatar użytkownika
ideatb
Posty: 400
Rejestracja: niedziela 01 wrz 2013, 23:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: ideatb »

Lukaszm pisze:Sorry, nie widziałem Twojego pytania.
Hamulec mam mechaniczny (z przodu) + w VESC jest możliwość hamowania.
No własnie cos mi nie pasowało, teraz wszystko jasne.
Pytanie czy VESC dadzą radę przy agresywnej jeździe w terenie gdzie prąd na silnik moze przekroczyć 50A.

Ja przejechałem z 100-120km na ESC FVT120A 6S i na razie odstawiłem Mountainboarda. Regulatory FVT120A 6S są 1 klasa do longboarda ale w Mountainboard brakuje nieco mocy dlatego zamówiłem FVT 120A 12S z firmware skateboard i czekam na nie.

Aktualnie buduje tez nowego Longboarda w wersji nieco uproszczonej czyli pakiet 8Ah 6S i jeden nieco większy silnik.

Obrazek
Obrazek
Mocowanie ma pomieścić silnik, regulator i odbiornik i będzie wykonane z 2 materiałów, z PETG + stal nierdzewna, czekam na blachy. Na fotce to co białe będzie wykonane z nierdzewki.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
shaggee
Posty: 2718
Rejestracja: piątek 03 lut 2012, 00:32
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: shaggee »



Jeździliśmy na czymś takim pod biurem. Nieźle gryzie piach :D
Awatar użytkownika
Lukaszm
Posty: 45
Rejestracja: czwartek 22 wrz 2011, 17:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: Lukaszm »

Pytanie czy VESC dadzą radę przy agresywnej jeździe w terenie gdzie prąd na silnik moze przekroczyć 50A.
Wszystko zależy od chłodzenia. Jak wczoraj testowałem to radiatory nie były w ogóle ciepłe.
Poza ograniczeniem prądowym jest też sprawdzanie temperatury PCB i jeżeli przekroczy ustaloną wartość to maksymalny prąd jest ograniczany.
Kalk
Posty: 2
Rejestracja: środa 04 lut 2015, 17:37

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: Kalk »

Hej!
Super wątek :)

Longboard'y wyglądają na super zabawę. Przymierzam się do budowy własnej dechy. Chcę zrobić dual drive.

Na razie mam kupione 2x silniki 1820W 270KV z sensorami (czy szukać ESC z obsługą sensorów? ).
Chcę je zasilić z baterii LiFePO4, 6S o pojemnosci 10Ah.

Poszukuję do nich ESC, ale nie jest łatwo. Co myślicie o ESC z łodzi ? Czy VESC da radę przy takich silnikach i 6S (obliczenia mówią o max 80 prądu, ale przy dual drive te silniki może nie będą aż tak mocno obciążone). Niestety moim wymogiem co do ESC jest fakt, że muszą być dostępne w polsce i w sklepie, który wystawi mi fakturę na firmę... :(

Jestem w również trakcie szukania longboardu. Ciężko coś znaleść z kółkami 75mm+ w rozsądnej cenie..

Jeżeli chodzi o zębatki, to atakująca to będzie pewnie 15mm aluminium, a odbierająca napęd to coś ok 36-40T. Jaką prędkość byście proponowali dla początkującego amatora przygów na e-longboardzie ? :) Ograniczać ją na zębatkach, czy może ograniczaćto elektrycznie?

@Ideatb Niezła decha! :) Jak sądzisz, co było przyczyną, że w poprzedniej desce (tej przed mountainboardem z pomarańczowymi kółkami (btw. masz ją jeszcze? może chcesz przehandlować? :) )) gdy używałeś dual drive jeden silnik się skończył ? Jakieś pomysły na zwiększenie żywotności silników? :)
Awatar użytkownika
ideatb
Posty: 400
Rejestracja: niedziela 01 wrz 2013, 23:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: ideatb »

Kalk pisze: Poszukuję do nich ESC, ale nie jest łatwo. Co myślicie o ESC z łodzi ? Czy VESC da radę przy takich silnikach i 6S (obliczenia mówią o max 80 prądu, ale przy dual drive te silniki może nie będą aż tak mocno obciążone). Niestety moim wymogiem co do ESC jest fakt, że muszą być dostępne w polsce i w sklepie, który wystawi mi fakturę na firmę... :(
Moze byc trudno znaleźć coś sensownego w Polsce, najlepszy będzie ESC od samochodu bo masz do ustawienia parametry które przydają się do deski (przyspieszenie, siła hamowania, itd)
Kalk pisze: Jestem w również trakcie szukania longboardu. Ciężko coś znaleść z kółkami 75mm+ w rozsądnej cenie..
NIe kupuj gotowca, lepiej kupic osobno DECK, Truck i koła zamiast szukać ideału. Pytanie jaki masz budzet.
Kalk pisze: Jeżeli chodzi o zębatki, to atakująca to będzie pewnie 15mm aluminium, a odbierająca napęd to coś ok 36-40T. Jaką prędkość byście proponowali dla początkującego amatora przygów na e-longboardzie ? :) Ograniczać ją na zębatkach, czy może ograniczaćto elektrycznie?
Ja na poczatek zastosowałem apkę modelarską z regulacją prędkości, jak ogarnąłem to zdjąłem ogranicznik a później zmieniłem na mniejszą.
Kalk pisze: @Ideatb Niezła decha! :) Jak sądzisz, co było przyczyną, że w poprzedniej desce (tej przed mountainboardem z pomarańczowymi kółkami (btw. masz ją jeszcze? może chcesz przehandlować? :) )) gdy używałeś dual drive jeden silnik się skończył ? Jakieś pomysły na zwiększenie żywotności silników? :)
Luźny pasek, stromy podjazd i zbyt mała prędkość, aczkolwiek wcześniej podejrzewałem uszkodzenie mechaniczne. Później jeździłem na jednym i po dziś dzień (z tego co mi wiadomo) jeździ ten silnik w innej desce. MOze i bym ją sprzedał ale nie za bezcen bo moze być dawcą części dla innych desek :)
Jak chcesz zwiększyć żywotność to osłoń je przed kontaktem z krawężnikami ale tak aby miały chłodzenie.
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: mikun »

ideatb pisze:
Ja przejechałem z 100-120km na ESC FVT120A 6S i na razie odstawiłem Mountainboarda. Regulatory FVT120A 6S są 1 klasa do longboarda ale w Mountainboard brakuje nieco mocy dlatego zamówiłem FVT 120A 12S z firmware skateboard i czekam na nie.
Ja się tym regulatorem nacieszyłem 20 sekund od uruchomienia. Nawet nie pojeździłem na tym regulatorze, po prostu odwróciłem na stole longboarda i dodawałem gazu patrząc jak kręci się koło i jak działa hamulec. Po około 20 sekundach dymek i mega wk#$%&^ nawet nie podpiąłem dedykowanego programatora do niego ehhhh. Po otwarciu wyszło że spalił się scalak 8 nóżkowy smd oto foty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
Awatar użytkownika
ideatb
Posty: 400
Rejestracja: niedziela 01 wrz 2013, 23:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: ideatb »

mikun pisze:
ideatb pisze: Ja się tym regulatorem nacieszyłem 20 sekund od uruchomienia. Nawet nie pojeździłem na tym regulatorze, po prostu odwróciłem na stole longboarda i dodawałem gazu patrząc jak kręci się koło i jak działa hamulec. Po około 20 sekundach dymek i mega wk#$%&^ nawet nie podpiąłem dedykowanego programatora do niego ehhhh. Po otwarciu wyszło że spalił się scalak 8 nóżkowy smd oto foty:
No to faktycznie miałes pecha, ja na swoich przejechałem około 500km w Longboardzie i około 100km w mointainboardzie, jedynie wentylatory musiałem wymienić bo padły od syfu który wciągały z drogi łykając kilometry... ale to dopiero po jakiś 500 km. Jak by zrobić dobry radiator to wystarczyło by chłodzenie pasywne.
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: mikun »

Akurat model scalaka zasłonił pan dymek ale doszedłem że to MAX 622A i to coś zmienia 5V na 12V do programowania pamięci procka...
https://datasheets.maximintegrated.com/ ... AX662A.pdf Trochę to dla mnie dziwne ale muszę zamówić i wymienić.
Czy coś się ruszyło z zamówieniami VESC? Lukaszm gdzie kupowałeś?
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Re: Longboard z napędem BLDC i sterowaniem 2.4Ghz

Post autor: miś »

To nie MAX622, ale jakiś jego funkcjonalny odpowiednik. Fakt, jest to pompa ładunkowa robiąca z 5V 12V, i jak łapki pasują to ten MAX będzie OK. Ino nie robi 12V do programowania proca, ale do zasilania driverów do MOSFET'ów.
Pzdr. -----MIŚ-----
ODPOWIEDZ