MultiWii board by kuki na skróty by Kenobi36

Autorskie projekty naszych użytkowników

Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Kenobi36
Posty: 303
Rejestracja: wtorek 17 maja 2011, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

MultiWii board by kuki na skróty by Kenobi36

Post autor: Kenobi36 »

Stworzyłem ten wątek aby osoba nie mająca nic wspólnego z układami mikroprocesorowymi oraz innymi projektami wielowirnikowców nie musiała błądzić szukać i snuć domysłów jak ja. Niestety podstawowych pojęć i metod z modelarstwa RC tłumaczyć nie będę.

Ponieważ jestem totalnym laikiem w wielowirnikowcach proszę o wytykanie błędów i dodatkowe porady co należałoby skorygować.

Całość będzie opisana i modyfikowana w tym pierwszym poście.
Dalej mogą dodatkowe informacje ale to co ważne i tak zostanie dodane do pierwszego postu.

Opis jest na podstawie czerwonej płytki z marca 2011.
Obrazek
Sporo pozostałej i nabytej przeze mnie wiedzy jest TU i TU

Moja płytka Ferrari RED full wypas zawiera:

Główny procesor MEGA 382P Mini Pro 16MHz 5V, mózg naszego wielowirnikowca, nezbędny

ITG-3205 3-osiowe żyro, w zasadzie wystarczy ono do lotów typu Acro i jest potrzebne.

Procesor ATMEGA 168 jako sumator PPM, Sumator PPM zwalnia wejścia w głównym procesorze dzięki temu możemy sterować większą ilością funkcji. Nie jest niezbędny tak jak kolejne elementy.

ADXL345 3-osiowy Akcelerometr, potrzebny do lotów w trybie platformowym z auto poziomowaniem.

BMP085 Czujnik ciśnienia, stabilizuje wysokość, należało by go zabezpieczyć gąbką tak jak to się robi z mikrofonami, oraz cała płytka powinna być w obudowie aby nie było przewiewu.

HMC5883L Kompas, aby model utrzymywał kierunek.

Opis wyprowadzeń z płytki.
Obrazek



Programowanie Procesora
W związku że płytka by Kuki posiada wbudowane USB, nie potrzeby jest interfejs FTDI do komunikacji szeregowej aczkolwiek port nadal na płytce występuje.

Trzeba będzie pobrać przynajmniej ten soft:

1.