Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 22 lip 2018, 00:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: czwartek 03 gru 2015, 12:09 
Offline

Rejestracja: środa 28 paź 2015, 21:53
Posty: 5
Będę budował zmodyfikowany moduł od brodziek a na OSH Park można zamówić min. 3 płytki PCB wiec dwoma pozostałymi oraz częścią kondensatorów i rezystorów (sprzedawane min. 10 szt.) chętnie się podzielę (po cenie zakupu, nie zamierzam na tym zarabiać).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 03 gru 2015, 12:44 
Offline

Rejestracja: środa 10 gru 2014, 14:44
Posty: 179
Lokalizacja: Warszawa
wstepnie ja byłbym zainteresowany.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 03 gru 2015, 13:09 
Offline

Rejestracja: niedziela 23 paź 2011, 22:02
Posty: 1823
Lokalizacja: Malbork
Ja bym nie radził robić interesów z kolesiem co nawet się nie przywitał i to w ogóle jego pierwszy post.

_________________
Nie mam ogniw a zgrzewarka w przerwanym procesie modernizacji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 29 sty 2016, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 16 sie 2010, 09:37
Posty: 1094
Lokalizacja: Starachowice
Doszła nowa funkcjonalność czyli przesyłanie rozkazów odtworzenia pliku dźwiękowego za pomocą protokołu RS232 pomiędzy płytką Megasound a Turnigy 9X / XR, czyli teraz łączymy Apkę z Megasound dosłownie za pomocą 4 przewodów :) GND, RX , TX, Zasilanie

Ktoś może wybadał protokół komunikacji dla połączenia płytki megasound po RS'ie np do arduino ?

Oczywiście zastosowań ja tu widzę więcej to tylko kwestia rozgryzienia :.
Kod:
baudrate 38400
// For use by serial command input
//0x1F,count,voice_number_low,voice_number_high
//0x1D,count,backlight


EDIT:
---------------------------------------
Dobra sam sobie odpowiem :) Rozgryzłem temat :P
Wystarczy wysłać do MegaSound 4 bajty: 0x1F,0x00, i dwa z adresem pliku na karcie SD.
Adres 0xFFF0 do 0xFFF7 służy do zmiany poziomu głośności z Atmegi.

Przykładowy kod dla Arduino sklecony na kolanie który czyta pliki po koleji - tych co nie ma na karcie sam moduł nie będzie czytać.

Moduł wrzuca rozkaz w kolejke do bufora - nie przerywa czytania pliku.
Tyle rozgryzłem, reszta należy do Was :)

Kod:
uint16_t command =0x0000;


void setup(){

  Serial.begin(38400);
  AudioMegaSendCommand(0xFFF7); // Volume to 7 (0...7) 0xFFF0 to 0xFFF7
}
void AudioMegaSendCommand(int command)
{
  byte voice_number_low , voice_number_high;
  voice_number_low =      command    & 0xFF;
  voice_number_high =  (command>>8) & 0xFF;

  uint8_t my_serial_bytes[4]={ 
    0x1F, 0x00, voice_number_low, voice_number_high          };
  Serial.write(my_serial_bytes,sizeof(my_serial_bytes));
}
void loop()
{


  AudioMegaSendCommand(command);
  delay (500);
  command++;
}

_________________
Pozdrawiam Piotr.
YouTube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 01 wrz 2016, 18:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 28 lip 2015, 16:49
Posty: 12
Długo się zbierałem, ale w końcu i moje 9XR doczekało się możliwości gadania :)
Oczywiście na płytce projektu brodziek,(jakby ktoś potrzebował to kilka mi zostało).
Jeszcze tylko dopracować komunikaty pod siebie i gotowe...
Testowe podłączenie do 9XR:
Obrazek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 14 paź 2016, 22:04 
Offline

Rejestracja: niedziela 24 sie 2014, 09:18
Posty: 5
Lokalizacja: Raciborz
Witam
Na długie wieczory chętnie potrzymam lutownice ;-)
Gdzie mogę kupić płytkę do tego projektu?
pozdrawiam Krzysztof


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 28 gru 2017, 18:14 
Offline

Rejestracja: środa 16 sie 2017, 13:57
Posty: 8
Lokalizacja: Mielec
Z dużym zaciekawieniem przeczytałem ten temat, tym bardziej że posiadam nadajnik FLYSKY TH9X.
Pierwsze co zrobiłem w moim FLYSKY to podświetlenie na biało i wyszło super. Wcześniej to naprawdę trzeba było wpatrywać się w wyświetlacz aby coś zobaczyć. Baterię na lipo 3s też wymieniłem.
Teraz chce wgrać nowy soft ER9X. Nie powinno być praktycznego problemu za wyjątkiem pytania czy akurat wersję ostatnią 821 ( http://www.er9x.com/ ) warto wgrywać ?
Jak to się mówi " apetyt rośnie w miarę jedzenia " , tak i w tym przypadku, czemu nie zrobić gadającego FLYSKY. Artykuł wyżej i You Tube swoje zrobiło. Praktycznie zebrałem w jedno miejsce to co potrzeba do wykonania, przynajmniej tak mi się wydaje.
- program eePe do programowania pod Windows http://www.er9x.com/
- płytkę projektu kolegi Brodziek https://oshpark.com/shared_projects/Gq3gI5BV (szkoda że tylko z transmisja równoległą)
- bootleader i program amod328 https://github.com/adisik/amod328
- brak mi trochę plików dźwiękowych PL, ale może jakoś sobie poradzę.

Szkoda tylko, że poznikały linki kolegi Brodziek, chyba czas swoje zrobił.
A może jest coś nowszego ? Dziwię się trochę, że tak ciekawy temat zamarł i cisza :?: A może czegoś nie zauważyłem ? ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 28 gru 2017, 18:34 
Offline

Rejestracja: wtorek 08 sty 2013, 09:08
Posty: 425
Lokalizacja: Śląsk
Temat umarł, bo został praktycznie wyczerpany, a i aparatura już dość wiekowa.
Dokumentację i pliki dźwiękowe znajdziesz na : http://brodziek.cba.pl/MegaSoundSerial.html
Możesz też poskładać moduł "Voice" z klocków wg. : http://openrcforums.com/forum/viewtopic ... 66cabe7c78

Jak jeszcze nie zamowiłeś płytki, to odezwij się do mnie na PW - dostaniesz w prezencie noworocznym po kosztach przesyłki. :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 02 sty 2018, 23:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9130
Lokalizacja: Bytom
Podłączę się pod temat. Wprawdzie to nie rzeczony MegaSound, ale funkcja ta sama.

Też zapragnąłem mieć gadatliwą aparaturę :mrgreen:
MegaSound'a nie chciało mi się klecić, więc zrobiłem swoją - minimalistyczną wersję.
Jako moduł dźwiękowy użyłem walający się po szufladzie moduł DfPlayer'a mini. Do niego dorobiłem tłumacz z protokołu serial aparatury na komendy do DfPlayer'a. Tłumacz zrobiony jest na AtTiny85 (bo takie mam), ale równie dobrze będzie działał na Tiny25 i 45. Przyjmuje on komendy z procka aparatury, buforuje i wysyła do DfPlayera. Przy okazji obsługuje podświetlanie i trymery od throttle - bo wersja serial tego wymaga. Nic więcej, czyli nie ma opcji backupu modeli na kartę tak jak w MegaSound, no bo się nie da. Nie ma też dźwięków buzzera przez głośnik - nadal idą z buzzera. Ale za to zużyłem to co leżało w szufladzie, i na dodatek jest małe :-)
Obrazek

Wykonanie jednostkowe, więc oczywiście płytka uniwersalna i kynar:
Obrazek
Rezystorów mogło być o 4 mniej, ale ja mam zasadę aby nie wystawiać wprost na złącza portów procesora.

Tak to wygląda po zapakowaniu do aparatury:
Obrazek
Zasilanie 5V jest ze stabilizatora 78M05 (0.5A) który zamontowałem na płytce wyłącznika i buzzera, zastępując oryginalnie tam zamontowany słabowity 78L05. Widać to w prawym górnym rogu.
W miejscu złącza zasilania jest zamontowane złącze mini-USB, przez które można wgrywać pliki dźwiękowe na kartę SD. Tak, DfPlayer to umożliwia, choć prędkość nie jest powalająca, ale i tak dużo większa niż przez serial w MegaSound'zie. Dla tego też zrezygnowałem z możliwości wyjmowania karty SD bez rozbierania aparatury. Pliki można ładować jako MP3 albo WAV - czyli nawet żywcem te które są dedykowane do MegaSound (nawet nazwy pasują).

W zasadzie to wszystko. Działa OK, choć ma standardową przypadłość tego typu modułów dźwiękowych, czyli około 200ms przerwę pomiędzy odtwarzaniem kolejnych plików dźwiękowych. Ale mnie to aż tak bardzo nie przeszkadza.
Jakby kto chciał zrobić kopię to mogę udostępnić firmware do AtTiny oraz schemat. Ale Fotki chyba wystarczą za schemat :lol:

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.