MisioOSD
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Update 1 postu. Dodano więcej informacji o współpracy i podłączeniu do Cyberdrone. W rozdziałe 6 informacja o rozszerzeniu sygnalizacji LED'ami (soft 0.58 będzie dostępny niebawem).
P.S.
Diem wymyślił ciekawą możliwość użycia tego OSD do walk powietrznych (dodge fights) copterami. OSD wyposażone w dodatkowe czujniki trafień i "działo" podczerwone. W momencie trafienia cały ekran robi się na 0.2sek biały - taki błysk, oraz w rogu mamy licznik trafień. Będzie to wymagało wgrania specjalnej wersji firmware do OSD, ale test tej funkcji zrobiony na szybko przeze mnie wygląda obiecująco. Oj, będzie się działo
P.S.
Diem wymyślił ciekawą możliwość użycia tego OSD do walk powietrznych (dodge fights) copterami. OSD wyposażone w dodatkowe czujniki trafień i "działo" podczerwone. W momencie trafienia cały ekran robi się na 0.2sek biały - taki błysk, oraz w rogu mamy licznik trafień. Będzie to wymagało wgrania specjalnej wersji firmware do OSD, ale test tej funkcji zrobiony na szybko przeze mnie wygląda obiecująco. Oj, będzie się działo
Pzdr. -----MIŚ-----
To pięknie, bo to co my mieliśmy do FPV Combat odcinało na 2 sek. silnik, nie zdało egzaminu . Odcinało po trafieniu i bez trafienia teżmiś pisze:Diem wymyślił ciekawą możliwość użycia tego OSD do walk powietrznych (dodge fights) copterami. OSD wyposażone w dodatkowe czujniki trafień i "działo" podczerwone
Może dało by radę to zrobić jako uniwersalną przystawkę do zestawu video
Wtedy, każdy pilot FPV mógły walczyć o pokój, bez względu na posiadany system.
Ale tutaj nie bedzie żadnego odłączania silników, tylko mignie obraz na chwile, żeby odczuć trafienie. Tu nie chodzi tez o wylaczanie przeciwnikowi obrazu. Misiek juz porobil testy bez czujników, może wrzuci jakiegos filma.
Piotrowy... calosc sprowadza sie do MAX7456. Na 100% dałoby się pogodzić również z OSD Remzibiego.
Piotrowy... calosc sprowadza sie do MAX7456. Na 100% dałoby się pogodzić również z OSD Remzibiego.
pozdrawiam
Michał
Michał
Implementacja rozbłysku i licznika w OSD to sprawa banalna, parę linijek kodu. W OSD opartym na MAX'ie definiujemy sobie jeden cały biały znak, po czym po trafieniu zapisujemy nim cały ekran, czekamy 0.2 sekundy, kasujemy ekran i przywracamy wyświetlanie. Przy okazji zwiększamy licznik trafień i go wyświetlamy.
Do tego jakiś prosty filtr, aby trafienie musiało ileśtam dziesiątych części sekundy trwać żeby zostało zaliczone, a po trafieniu np 2 sekundy czasu martwego w którym nie ma reakcji na trafienia.
Większym problemem jest detektor trafień żeby działał pewnie, bo po tym co napisał Piotrowy to mam wątpliwości co do możliwości użycia zintegrowanych odbiorników podczerwieni (takich jak są w sprzęcie RTV). No chyba że dodatkowe osłony z góry i z dołu oraz filtr IR przed odbiornikiem. Trza by potestować.
Szybki test...
Do tego jakiś prosty filtr, aby trafienie musiało ileśtam dziesiątych części sekundy trwać żeby zostało zaliczone, a po trafieniu np 2 sekundy czasu martwego w którym nie ma reakcji na trafienia.
Większym problemem jest detektor trafień żeby działał pewnie, bo po tym co napisał Piotrowy to mam wątpliwości co do możliwości użycia zintegrowanych odbiorników podczerwieni (takich jak są w sprzęcie RTV). No chyba że dodatkowe osłony z góry i z dołu oraz filtr IR przed odbiornikiem. Trza by potestować.
Szybki test...
Mikun, karabin maszynowy jest bronią niedozwoloną . Wogóle zastanawiam się nad sterowaniem karabinu z aparatury Strzelasz po przełączeniu przełącznika, a broń zachowuje się tak że strzela np 5 sekund, rozładowując się do zera i przestaje strzelać, i trzeba wyłączyć prztyczka aby mogła się ponownie naładować (np 10 sekund do pełna). Oczywiście wizualizacja naładowania (amunicji) jakimś paskiem "ammo" na OSD - widać jak ubywa i jak się ładuje - krótsze ładowanie = krótsze strzelanie, 10 sekund ładowania do max'a
Pzdr. -----MIŚ-----