MisioOSD

Autorskie projekty naszych użytkowników

Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Update 1 postu. Dodano więcej informacji o współpracy i podłączeniu do Cyberdrone. W rozdziałe 6 informacja o rozszerzeniu sygnalizacji LED'ami (soft 0.58 będzie dostępny niebawem).

P.S.
Diem wymyślił ciekawą możliwość użycia tego OSD do walk powietrznych (dodge fights) copterami. OSD wyposażone w dodatkowe czujniki trafień i "działo" podczerwone. W momencie trafienia cały ekran robi się na 0.2sek biały - taki błysk, oraz w rogu mamy licznik trafień. Będzie to wymagało wgrania specjalnej wersji firmware do OSD, ale test tej funkcji zrobiony na szybko przeze mnie wygląda obiecująco. Oj, będzie się działo :lol:
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

miś pisze: Oj, będzie się działo :lol:

WSZYSCY ZGINIECIE !!!! A jak nie trafie działkiem IR to w auto trafie na pewno !!!

Ale będzie zabawa na lotnisku :mrgreen:
pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
Henryk_s
Posty: 561
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 10:57
Lokalizacja: Świętochlowice

Post autor: Henryk_s »

diem pisze:
miś pisze: Oj, będzie się działo :lol:

WSZYSCY ZGINIECIE !!!! A jak nie trafie działkiem IR to w auto trafie na pewno !!!

Ale będzie zabawa na lotnisku :mrgreen:
Czyli bez saperki i hełmu do Was nie ma co się wybierać :mrgreen:
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrowy »

miś pisze:Diem wymyślił ciekawą możliwość użycia tego OSD do walk powietrznych (dodge fights) copterami. OSD wyposażone w dodatkowe czujniki trafień i "działo" podczerwone
To pięknie, bo to co my mieliśmy do FPV Combat odcinało na 2 sek. silnik, nie zdało egzaminu :-( . Odcinało po trafieniu i bez trafienia też :lol:

Może dało by radę to zrobić jako uniwersalną przystawkę do zestawu video :roll:

Wtedy, każdy pilot FPV mógły walczyć o pokój, bez względu na posiadany system.
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Przy locie na małej wysokości gleba będzie bardzo prawdopodobna
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

Ale tutaj nie bedzie żadnego odłączania silników, tylko mignie obraz na chwile, żeby odczuć trafienie. Tu nie chodzi tez o wylaczanie przeciwnikowi obrazu. Misiek juz porobil testy bez czujników, może wrzuci jakiegos filma.

Piotrowy... calosc sprowadza sie do MAX7456. Na 100% dałoby się pogodzić również z OSD Remzibiego.
pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrowy »

diem pisze:Piotrowy... calosc sprowadza sie do MAX7456. Na 100% dałoby się pogodzić również z OSD Remzibiego
Jak Remzibiego, to i Zbiga :roll: . Wchodzę w to :-D
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

Zbiga OSD nie jest oparte na MAXie, musiałby dopisać troche kodu, ale na pewno do zrobienia.

Zreszta technicznie to juz Misiek musi sie wypowiadac, ja tam zgaduje :D
pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Implementacja rozbłysku i licznika w OSD to sprawa banalna, parę linijek kodu. W OSD opartym na MAX'ie definiujemy sobie jeden cały biały znak, po czym po trafieniu zapisujemy nim cały ekran, czekamy 0.2 sekundy, kasujemy ekran i przywracamy wyświetlanie. Przy okazji zwiększamy licznik trafień i go wyświetlamy.
Do tego jakiś prosty filtr, aby trafienie musiało ileśtam dziesiątych części sekundy trwać żeby zostało zaliczone, a po trafieniu np 2 sekundy czasu martwego w którym nie ma reakcji na trafienia.
Większym problemem jest detektor trafień żeby działał pewnie, bo po tym co napisał Piotrowy to mam wątpliwości co do możliwości użycia zintegrowanych odbiorników podczerwieni (takich jak są w sprzęcie RTV). No chyba że dodatkowe osłony z góry i z dołu oraz filtr IR przed odbiornikiem. Trza by potestować.
Szybki test...
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

a z kazdym trafieniem zeby na stale znikal kawalek ekranu (takie czarne dziury na obrazie). i po ktoryms trafieniu trzeba bedzie i tak wyladowac.
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

Cholo a jak ktoś będzie miał karabin maszynowy? Dostaniesz taką serię i masz na dzień dobry czarny ekran :-)
Ostatnio zmieniony sobota 22 sty 2011, 00:33 przez mikun, łącznie zmieniany 3 razy.
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

mikun pisze:Cholo a jak ktoś będzie miał karabin maszynowy? Dostaniesz taką serię i masz na dzień dobry czarny ekran :-)
no sorry, jest wojna sa ofiary :mrgreen:
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrowy »

miś pisze:Większym problemem jest detektor trafień żeby działał pewnie, bo po tym co napisał Piotrowy to mam wątpliwości co do możliwości użycia zintegrowanych odbiorników podczerwieni
Wyślę ci ten wynalazek co mam i sprawdzisz, co z tego da się wykorzystać. Poproszę adres na PW.
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Mikun, karabin maszynowy jest bronią niedozwoloną :-P . Wogóle zastanawiam się nad sterowaniem karabinu z aparatury :-) Strzelasz po przełączeniu przełącznika, a broń zachowuje się tak że strzela np 5 sekund, rozładowując się do zera i przestaje strzelać, i trzeba wyłączyć prztyczka aby mogła się ponownie naładować (np 10 sekund do pełna). Oczywiście wizualizacja naładowania (amunicji) jakimś paskiem "ammo" na OSD - widać jak ubywa i jak się ładuje - krótsze ładowanie = krótsze strzelanie, 10 sekund ładowania do max'a :mrgreen:
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

normalnie będzie jak w Quake'u :-) a jakim sposobem będzie można apgrejdować broń? :mrgreen:
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
ODPOWIEDZ