Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 17 paź 2018, 13:25


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: poniedziałek 30 gru 2013, 10:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Posty: 3417
Lokalizacja: B-stok
Na tyle na ile znam Misia projekty to wiem że gdyby taka funkcja miała być to już by była. Dlaczego? A no chyba głównie dlatego że na latanie bierzemy do bazy jeden naładowany akumulator i zazwyczaj wystarczy, a jak miałby nie wystarczyć to po to są te wszystkie alarmy. Ciągnąć drugi, dbać o jego naładowanie, a jeśli zastosować LiPo to martwić się o pożar w bazie? Raczej nie o to chodziło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 30 gru 2013, 13:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9164
Lokalizacja: Bytom
Abstrachując od wyciętych pogaduszek mówię tak. W walizce jest gniazdo ładowania podłączone wprost do akumulatora walizki (ewentualnie jak u mnie poprzez bezpiecznik polimerowy). Mamy na stanie kabelek z odpowiednią do tego gniazda wtyczką, a z drugiej strony wtyczka do zapalniczki ewentulanie krokodylki do zapięcia wprost do akumulatora w aucie. No i jak kontroler zaczyna piszczeć to podłączamy zewnętrzne źródło owym kabelkiem i po krzyku.
A czemu kontroler nie może sam przełączyć ? Bo i tak trzeba by przed lotem ów kabel podłączyć, bo jak go nie będzie podłączony to nie ma się na co przełączyć.
A jeśli ktoś twierdzi że będzie podłączał, to w takim układzie jak napisałem na początku może śmiało podłączyć aku z auta od samego początku, i power kontroler zacznie piszczeć dopiero wtedy kiedy będzie rozładowany zarówno aku w bazie jak i w samochodzie. A akumulator w bazie będzie w tym przypadku backupem na wypadek wyrwania owego kabla zasilającego z auta.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 30 gru 2013, 13:24 
Oki, w takim razie będzie osobny układ przełączający, bowiem geneza takiego rozwiązania jest następująca: latam na żelku w bazie, a przełączenie następuje w momencie, gdy napięcie spadnie poniżej powiedzmy 11,5V.
Nie chcę cały czas czerpać z akumulatora z samochodu, bo najczęściej jestem sam, a wrócić jakoś trzeba do domu :mrgreen:
Chodzi mi tutaj o takie zasilanie "awaryjne", a ciągłe...

Jak dla mnie EOT w sprawie "dodatkowej funkcjonalności"


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 29 maja 2014, 21:43 
Offline

Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 11:38
Posty: 228
Lokalizacja: Rzeszów
Ja byłbym chętny na takie cudeńko. Czy można kupic?

_________________
Jarek

SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 29 maja 2014, 22:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9164
Lokalizacja: Bytom
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=229983#229983

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 15 mar 2015, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9164
Lokalizacja: Bytom
No, w końcu Power Kontroler doczekał się dedykowanej obudowy :-)

Obrazek Obrazek Obrazek

Tylko muszę jeszcze zakupić folię do przyciemniania szyb samochodowych żeby zrobić filtr przed wyświetlaczami.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 15 mar 2015, 21:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16387
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
Reprap rulezz :-)
Znalazłeś gotowca czy sam projektowałeś?

_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 15 mar 2015, 22:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9164
Lokalizacja: Bytom
Powiem Ci że przemieliłem już prawie kilogram filamentu, i jeszcze nie wydrukowałem nic z gotowca :-)
Wszystko projektuję sam w DesignSpark Mechanical.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 mar 2015, 16:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Posty: 1409
Lokalizacja: Mielec
A te rogi to mają być tak podwijane?

_________________
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 mar 2015, 16:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9164
Lokalizacja: Bytom
Na tym zdjęciu jest tylko jeden lekko podwinięty. Tam jest fazka dookoła i dla tego tak to wygląda. A to podwinięcie jednego rogu to zauważyłem praktycznie na każdym egzemplarzu. Spowodowane prawdopodobnie podczas odrywania wydruku od jeszcze ciepłego stołu.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2015, 09:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2611
Lokalizacja: Warszawa
Wydaje mi się, że przeczytałem ten wątek dokładnie. Nie znalazłem wzmianki o zabezpieczeniu przed odwrotnym podłączeniem akumulatora zasilającego. Zakładam jednak, że Miś zadbał o coś tak oczywistego - mam rację?

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2015, 14:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9164
Lokalizacja: Bytom
Częściowo :-)
Kontrolerowi nic nie będzie, ALE natychmiast poda na wyjście owo odwrotne zasilanie (przez pasożytniczą diodę w kluczu), więc lepiej tego nie rób dla dobra klamotów podłączonych do wyjścia Power Kontrolera.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2015, 14:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2611
Lokalizacja: Warszawa
Misiu, czy zatem dobrym rozwiązaniem jest, jak ja mam teraz: jest bezpiecznik szybki 5A i za bezpiecznikiem dioda prostownicza zaporowo. Przy podaniu napięcia odwrotnie dioda przewodzi i pali się bezpiecznik. Nie zdążą się popalić odbiorniki, monitor, gogle itp?
Kiedyś (bez takiego zabezpieczenia) udało mi się tak uwalić monitor 7" w bazie, reszta ocalała.

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2015, 14:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9164
Lokalizacja: Bytom
Tak, o ile to zabezpieczenie jest przed power kontrolerem - czyli po drodze od akumulatora do kontrolera. No i dioda powinna być solidna, conajmniej na 3A, a najlepiej jakaś shotkiego na 20A (np se starego zasilacza od PC) bo taka mała typu 1N4007 będzie się palić razem z bezpiecznikiem i nie gwarantuje że nie spali się na przerwę. Oczywiście radiator na diodę jest zbędny. Ona ma wytrzymać kilkadziesiąt amper w krótkim impulsie, zanim spali się bezpiecznik.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2015, 16:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2611
Lokalizacja: Warszawa
Wszystko jasne!

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.