Strona 28 z 29

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: poniedziałek 15 cze 2015, 10:36
autor: Zbig
Dedalus nie ma pojęcia na których kanałach odbiornika w danym systemie RC są ustawione lotki (a w takim Taranisie to w ogóle mogą być gdzie się komu podoba), więc trzeba to kabelkiem (przy równoległym) albo w managerze (CPPM/SBUS) ustawić.
Uwagi do dokumentacji przyjmuję z pokorą i obiecuję braki uzupełnić.

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: niedziela 30 sie 2015, 20:55
autor: piotr
Połatałem troszkę Funjetem ultra z Dedalusem i:
1) bezwzględnie trzeba wprowadzić funkcję zakresu (siły) stabilizacji podłużnej i poprzecznej w funkcji prędkości modelu. Przy locie nawet ze średnią prędkością szybko wpada w oscylacje ,a przy zmniejszeniu siły stabilizacji nie radzi sobie ze startem i lądowaniem ( zwłaszcza z bocznym wiatrem)
2) trzeba zastanowić się również nada możliwością zdalnego wprowadzania zmian czułości, lub funkcji EXPO przynajmniej w fazie testów.
3) potrzebna stabilizacja steru kierunku do większych modeli .
4) W trybie STAB bardzo trudno zakręcić pomimo ustawienia ograniczenia przechyłu do 30 stopni.
5) Potrzebny tryb ACRO do stabilizacji wykonywanych figur akrobacyjnych np: pętla, beczka , zawis na wektorze ciągu itp. (w końcu ma to być autopilot nie dla nas)
6) Zbyszku rozważ tryb HOLD?- pilot steruje prędkością kątową w poszczególnych płaszczyznach ,a nie wielkością wychyleń sterów (ma to ogromne znaczenie przy wykonywaniu precyzyjnych figur w silnym porywistym wietrze)
pozdrawiam Piotr

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: niedziela 30 sie 2015, 21:56
autor: jelcyn
piotr pisze:1) bezwzględnie trzeba wprowadzić funkcję zakresu (siły) stabilizacji podłużnej i poprzecznej w funkcji prędkości modelu.
Fajna funkcja, również do dużego AP.

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: niedziela 30 sie 2015, 22:46
autor: miś
Ekhem, Piotrze, wszystkie Twoje postulaty spełnia konkurencja, czyli autopilot eLeReS :-D
Punkt 1 jest robiony nie w funkcji prędkości, a w funkcji ustawionego gazu (przepustnicy).
Dodatkowo stabilizacja w trybie ACRO jest też uzależniona od kąta pochylenia modelu, a więc przy zawisie na śmigle działa mocniej niż przy locie poziomym.
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=4&t=19771

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: poniedziałek 31 sie 2015, 08:02
autor: piotr
MIŚ. elersa już kupiłem .
funkcja siły stabilizacji musi jednak być powiązana z prędkością modelu -najlepiej względem powietrza ,ale wiadomo rurki się zatykają więc może być GPS. Zwłoka w rozpędzaniu modelu o masie 20kg napędzanego turbiną trwa wieki.

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: poniedziałek 31 sie 2015, 13:39
autor: Rufio
Co do siły stabilizacji w funkcji (czegoś tam: czy gazu, czy prędkości) mam przekonanie, że to nie jest najlepsze z możliwych rozwiązań, choć oczywiście jakoś tam zadziała.
Najlepsze rozwiązanie jakie widziałem, to wykrywane przez ustrojstwo przesterowanie i w związku z tym zmniejszanie siły stabilizacji.
Też uważam że przydała by się w dużym AP.

No i postulat 5ty czyli STABILIZACJA ACRO (na samych żyrkach bez poziomowania) też by nie zaszkodziła.

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: wtorek 01 wrz 2015, 11:34
autor: Zbig
Dzięki Piotrze za uwagi.
Ustawialne ograniczenie przechyłu jest tylko dla trybu AUTO. Tu potrzeba byłoby zwiększyć wewnętrzny limit przechyłu dla STAB.

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: wtorek 01 wrz 2015, 15:25
autor: piotr
Ważne są też wartości procentowe siły stabilizacji lotki:dla małych prędkości wynoszą 90% (start lądowanie) dla średnich 30% , a dla pełnej nie próbowałem z obawy że konstrukcja nie wytrzyma (bardzo szybkie oscylacje). Dla wysokości widoczny drobny ruch(pompowanie) ale nastawy stałe około 90%. Nie wiem czy można dorobić algorytm wygaszania oscylacji tak ,żeby w szybkich zmianach prędkości reagował poprawnie we wszystkich przedziałach , czy nie prościej powiązać wprost z prędkości odczytanej z GPS. Potrzebna też stabilizacja kierunku.
Pozdrawiam Piotr
EDIT . przycisk UP na klawiaturze zmniejsza wartości nastaw i odwrotnie.

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: wtorek 01 wrz 2015, 20:04
autor: Zbig
Dla szybkiego modelu GPS jest OK, prędkość wiatru będzie stosunkowo niedużo wnosić.
Ale dla wolniejszych to może być problem.
Powiązanie z gazem jest możliwe, ale wtedy trzeba wprowadzić dwa parametry "bezwładność" lub czas rozpędzania się modelu, oraz proporcję siły stabilizacji dla min/max (bo nie da się tego estymować na podstawie samej prędkości)

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: środa 02 wrz 2015, 18:22
autor: Rufio
ja oby rozwiązań widzę tylko "problemy":
- GPS - lecę pod wiatr, nieco silniejszy, i z wiatrem mam słabszą stabilizację niż pod wiatr
- poziom gazu - to już w ogóle kiszka, rozpędzamy model z małej prędkości czyli gaz na max i jakoś "bezwładność" opóźni drastyczne zdjęcie stabilizacji, po czym na full prędkości zdejmujemy gaz na min, i na bank drgawki się pojawią po wzmocnieniu stabilizacji po uwzględnieniu "bezwładności".

Jestem przekonany, że wykrywanie "drgawek" jest stosunkowo proste i najskuteczniejsze.

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: środa 02 wrz 2015, 21:30
autor: piotr
Jety latają w przedziale prędkości 60do 400 km/h wykrycie "drgawek" może jest proste , ale jak gwałtownie zmniejszymy prędkość to trzeba je wywołać. Może proces (tryb )uczenia się?
pozdrawiam Piotr

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: piątek 22 wrz 2017, 17:12
autor: labo
Dwa lata mnie nie było na forum. Temat ucichł, bo projekt dopracowany i każdy go zna, czy umarł śmiercią naturalną?

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: piątek 22 wrz 2017, 17:17
autor: Zbig
To pierwsze :-) System cały czas jest w sprzedaży i jest jak najbardziej wspierany.

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: czwartek 26 kwie 2018, 22:44
autor: Zbig
Miło mi poinformować, że ruszyła realizacja trybu Acro i kompensacji stabilizacji na podstawie prędkości modelu.
Zainteresowanych testami proszę o informację.

Re: Autopilot nie dla nas ;-)

: piątek 27 kwie 2018, 11:16
autor: zbipok
Mogę przećwiczyć, mam akrobata i zestaw dedalus