Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 27 mar 2017, 07:43


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 09 maja 2016, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 16:16
Posty: 183
Po udanym debiucie przy waszej nieocenionej pomocy (pewnie do dzisiaj bym poprawiał) ścigacza 250 na cytrynie, który do dzisiaj działa i od wakacji zniszczył tylko kilka śmigieł, dwa ramiona, jeden silnik i jeden lipol gdy wisiał 4 dni na drzewie w Fińskiej tajdze. ;)
Nic mu nie dolega poza naderwanym usb podczas flashowania CF tydzień temu.

Postawiłem na ambitniejszy projekt na który się napaliłem rok temu ale poziom mojej wiedzy nie pozwalał, sporo się uczę odkąd zdecydowałem się dołączyć do polskich konstruktorów. Na temat Rangera EX przeczytałem w dwa dni wszystkie wątki tutaj, rcgroups, komentarze i wszystkie klipy na yt.

Stąd decyzja żeby zaniechać projektu go discover.
(Chociaż dzisiaj gdy dotarł myślę nad przekładką z 250 i bez wkładu finansowego rozpoczęciu treningów na 600mw5.8 i frsky)

Więc mamy nowy sezon, fundusze i plan na 2016-2017, projekt jest do przesady ambitny i przesadzony ale jak pamiętacie tak samo się zaczęła 3d250, która miała być od razu 4s.

Wyszła tak dobrze, że dopiero teraz kupiłem nowe motory multistar elite 2306 żeby przebudować. (Mogę sprzedać 5szt)


I tak doszedłem do UAV Long range.

Na obecnym poziomie projektu zakładam wieloetapowy rozwój BSP aż do granicy legalności czyli 25kg. (2017) rok temu planowałem UAV3000 ale wycofali, szkoda.

Początkowy wybór padł na dość wadliwy go explorer, który po poświęceniu mu wielu godzin i władków jagiełło miał być niezły, ale po bliższym przeliczeniu moich rbg doszedłem do wniosku że lepiej ten czas spędzić w pracy a zarobek z nadgodzin przeznaczyć na lepszy projekt.




Platformą będzie 2m ranger ex, wybrałem go wyłącznie z powodu wyglądu cieszącego oko oraz jakości wykonania co pozwoli mi odłożyć naukę laminowania na jesień.

Z założenia ranger ma być platformą eksperymentalną i treningową przez następne 12 miesięcy gdy całą elektronikę oprócz serw i napędu przełożę do kadłuba startującego z masą 25kg.

Pracę podzieliłem na etapy zależne od wypłat oczywiście.

Pierwszy etap na ten miesiąc zakłada:
Inwestycje:

Vlink 1.3 1W z antenami i modułem do fatsharków (docelowo będzie awaryjnym rx)
Kadłub w wersji pnf, dlatego że skupiamy się na elektronice, osiągi mają pozwalać na oderwanie się z ziemii i przyziemianie najlepiej bez strat finansowych.

Lipo 2x 5000 4s - początkowo będzie 1x5000 + 1500 3s

Tree Systems Vector FC w konfiguracji z pitotem i czujnikiem rpm i temperatury silnika, docelowo będzie spalinowy (już teraz się zastanawiam, czy nie wydać kasy na https://www.modelmotor.pl/evolution-60n ... ikiem.html
Plus śmigło 12" i podniesione mocowanie z aluminium silnika - mam dostęp do jednego z najlepszych zakładów produkujących maszyny)



Kolejny etap za miesiąc
Dedykowana stacja naziemna do vectora, płaska duża antena i tracking.
Tablet 64bit z pecetowym win10 i mikro pc z modemem LTE i anteną wzmacniającą sygnał w dronie.
Czyli dwa pc połączone lte, dodatkowo pc naziemny połączony z systemem telemetrii vectora i obsługą autopilota i nawigacji.

Trzeci etap zaczyna się od dziewiczego lotu, obejmuje niezbędne poprawki w konstrukcji czyli - podwozie (większe koła itp, lub przesunięte do przodu)
System startowy (katapulta z alu diy i przy okazji stół pod stację i teleskop dla anten zrobione na warsztacie)
Eksperymenty nad użyciem pc w powietrzu (streaming hd, analiza lotu, dodadkowe aplikacje aż po rksperymenty na urządzeniach wyjściowych typu uruchamianie świateł tabletem, kontrola serw itp)


Plan się kończy na "za 12 miesięcy" gdy cały system przełożę do większego samolotu 3-5m max 25kg.
Już teraz są w sprzedaży gotowe kadłuby na silnik spalinowy zdolne latać kilka godzin w powietrzu.

Gdyby wszystko się udało (nigdy się nie udaje wszystko, max 30% - ale będzie doświadczenie)
To spróbuję przelecieć np 400km startując manualnie i kierując Samolot za pomocą LTE i autopilota na docelowe miejsce, po czym wprowadzę poprawki na ciśnienie aktualizując wysokościomierz i spróbuję usiąść - ew umieszczę tam analogowe linki streamujące przez lte video i komendy.

No, pomarzyłem sobie, teraz chętnie poczytam uwagi doświadczonych kolegów.

Pierwsza najważniejsza to - dlaczego nie zamienić masy lipoli na silnik nitro i paliwo?
Są z rozrusznikami w przypadku zgaśnięcia.

Nie dodawałem do tematu masy fotek, wrzuciłem na imgur taką galerię z pomysłami http://m.imgur.com/a/aN1YJ

Na życzenie dodam linki do każdego urządzenia jakie sobie zaplanowałem.
Z pomysłu w trakcie prac pewnie zostanie niewiele, dostosowując się do rzeczywistości.
Pozdrawiam.

Klip z ostatniego latania 250
http://youtu.be/8q6VyknMwLg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 maja 2016, 17:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 23 kwie 2015, 07:41
Posty: 83
Lokalizacja: Kielce
Plan baaaardzo ambitny, niezależnie od wszystkiego, trzymam kciuki. Ale ostrzegam że będzie to wymagało duuuużo czasu, więcej więdzy oraz kupe już nie pieniędzy, a ciężkiego szmalu.

A teraz zderzenie z rzeczywistością.
25kg przy 2metrowym piankowcu? Zapomnij, podstawowe prawa fizyki i wytrzymałości materiałów. Złamie się na pół zanim przy próbie lądowania albo nawet przy starcie.
Model jest to rzecz która powinna Cię zawieść na ostatnim miejscu, dlatego ja proponuje żebyś sam zaprojektował i zbudował platformę ( albo kupił większą ). Dzięki temu możesz sam rozplanować dokładnie, co i gdzie się ma znaleźć, umiejętnie rozłożyć masy ( zasilanie ) no i mieć dużo miejsca żeby oddzielić elektronikę od siebie i nie siać zakłóceń.

Jeżeli chcesz coś wiedzieć o long range bezzałogowcach to polecam Ci poczytać o tym, Polskim produkcie: http://wb.com.pl/fly-eye/

Parametry zbliżone do tych, wymaganych przez Ciebie ( zasięg, masa itp ). Bardzo ładnie wszystko opisałeś, rozpalnowałęś ale czy dasz radę nad tym zapanować?

Widzę że do długich lotów chcesz dać ogniwa Li-Po. Wpisz sobie w wyszukiwarkę "Pakiety do dłuuuugiego latania" i na forum znajdziesz odpowiedni temat, dzięki któremu powinieneś zmienić zdanie ;)

Silnik elektryczny a spalinowy.

Spalinowy silnik sam w sobie waży, potrzebował by dużo paliwa ( chociaż w użytkowaniu byłby tańszy ), generuje jednak większe wibracje. Wielokrotnie bywałem na targach uzbrojenia i widzę czym się chwalą producenci. Starają się co jakiś czas wsadzić tam napęd spalinowy, jednak mimo wszystko wszędzie króluje napęd elektryczny. Dlaczego?
Silnik elektryczny wyłączasz, łopaty się składają i jesteś bezszelestny i z małym oporem powietrza. Czy powtórzysz ten rezultat z silnikiem spalinowym? Wątpie.

_________________
Pozdrawiam, Dariusz :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 maja 2016, 19:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 16:16
Posty: 183
Napisałem że jest to platforma na rok a potem przekładka systemu do większego kadłuba takiego jak ten http://www.fpvmodel.com/super-huge-mugi ... _g628.html

Budowa rangera ma za zadanie przetestować systemy i nauczyć mnie nad tym panować.

Plan jest ambitny bo gdyby nie był to nie planowałbym inwestycji na rok. W przypadku 250, poza fpv i linkiem od taranisa stanie się ona bezużyteczna niedługo. W przypadku budowy UAV cały system od początku jest docelowy do większego samolotu.


Wracając do silnika spalinowego:
Traxxas montuje w autkach rozruszniki elektryczne, może pójść tą drogą? Dodatkowo w przypadku zgaśnięcia byłby czas na ponowne odpalenie silnika. http://youtu.be/vHiQ7h_pPX0


Plan z założenia wydaje się prosty jak budowa cepa, po drodze jak zawsze wystąpią przeszkody które go uszczuplą.
Inwestycja na poziomie zeszłorocznej, wystarczy nie zgubić modelu i straty będą niewielkie.

Pokażę urządzenia do stacji naziemnej:

Walizka:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=51888

Tablet z win8 64bit do zamontowania w walizce:
http://m.aliexpress.com/item/32656504762.html

Komputer pc z windowsem do zamontowania w UAV:
http://www.laptop24h.pl/index.php?id_pr ... &id_lang=7
Do tego modem typu usb stick 4g i antena (jest spory wybór) http://www.ebay.com/bhp/lte-antenna


Pc naziemnie będzie połączone z fc wyświetlając położenie samolotu na mapie satelitarnej oraz ułatwiające konfigurację i obsługę autopilota. http://youtu.be/4d3P_lLJOik

Antena z trackerem http://youtu.be/4d3P_lLJOik


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 maja 2016, 19:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 04 lip 2011, 18:28
Posty: 346
Lokalizacja: warszawa
w takim razie wybierz taka platformę Hugin II Electric Powered UAV 2.6m

Obrazek

http://www.fpvmodel.com/hugin-ii-electr ... m_g46.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 09 maja 2016, 19:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 16:16
Posty: 183
Myślałem nad nią ale do nauki i testów jest za droga, pogrzebałbym budżet kilkoma kretami. To jest docelowy kadłub 4-5m.

Wolę się uczyć na platformie 2m jakich wiele w różnych cenach co pozwoli mi w przypadku totalnej katastrofy niewielkim kosztem zmienić kadłub i kontynuować.

Idealny byłby uav3000 bo z kompozytów i tani, nawet docelowo bym nad nim pracował 3m to już nieźle ale wycofali.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 12 maja 2016, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 754
Lokalizacja: Ruda Śląska
ambitny plan, długie loty i... windows? + silnik spalinowy?
jak na mój gust to słabe założenia...
raczej powinieneś celować w jakieś latające skrzydło z napędem elektrycznym napędzanym szeregiem 18650 i małym linuksikiem czy arduino z modemem gsm.
"lekkie" 5m skrzydło i 40A przy 4s na pokład i myślę że 300-400km trasy powinno zrobić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 maja 2016, 04:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 16:16
Posty: 183
Już porzuciłem pomysł ze spalinowym, windows na razie też na bok, zamiast tego będzie ULRS.
http://www.itluxembourg.lu/site/

Z tymi li-ionami nie taka prosta sprawa http://www.fpv-power.com.au/shipping/
Albo drogie, albo ciężkie albo oszukane (ebay itp)

Wczoraj przyleciał kadłub, przyzwoicie to pasuje bo złożeniu w kupę.

Teraz czekam na:

WolfBox 1000mW 1W 433MHz Lo... x 2 288,48 zł

Your order details are:
1x #387000051-0/56052 HKPilot Mega 2.7 Flight Controller USB/GYRO/ACC/MAG/BARO = $69.15
1x #387000047-0/55558 Ublox Neo-7M GPS with Compass and Pedestal Mount = $32.59
1x #387000052-0/56855 HKPilot Mega 10s Power Module With XT60 Connectors = $19.72


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 maja 2016, 08:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 754
Lokalizacja: Ruda Śląska
chyba zdecydowanie za mało czytasz forum;)
z tymi lion owszem droższe ale będą pracowały więcej cykli i zredukują masę, jest o tym wątek, tak w skrócie to zobacz sobie lg18650mj1 albo Sanyo ncr18650ga,
link też jak dla mnie jest dziwnym wyborem, jest przecież sprawdzony i przetestowany eLeReS - na ziemi Max czy Mod, w powietrzu V2 i przy dobrych antenach i instalacji to zasięg 80-100km nie problem, a i AP można z tego prosto zrobić - fakt, bez waypoint'ów więc raczej jako link.
Jak zależy Ci na oszczędnym i dobrym sprzęcie to było trzeba brać gps g-top tech i mieć gps/glonass za 70-80pln, zawsze to 2-3 ogniwa do przodu, a za cenę tego AP mogłeś mieć Pixhawka

suq-madiq pisze:
WolfBox 1000mW 1W 433MHz Lo... x 2 288,48 zł


dwa? ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 maja 2016, 10:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 16:16
Posty: 183
Jeden jako tx a drugi jako rx po modyfikacji, obustronna komunikacja 1w, będzie można latać nawet po utracie linku video, zasięg do 40km.

Opieram się głównie na anglojęzycznych forach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 maja 2016, 10:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 754
Lokalizacja: Ruda Śląska
w samolocie 1W nadajnik który będzie przesyłał telemetrie? po co? żeby zagłuszyć tor video chyba:D
po utracie linku video i tak raczej włączysz RTH czy jakiś inny auto mode no bo manualnie ciężko będzie sterować bez wizji.
suq-madiq pisze:
zasięg do 40km.

zasięg będzie zależał od anten jakich użyjesz i instalacji jaką zrobisz a nie tylko od mocy nadajnika (odbiornik nie ma tu nic do rzeczy),
są na forum udokumentowane przypadki 50km na 250mW


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 maja 2016, 10:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 16:16
Posty: 183
Coś takiego z trackerem chodzi mi po głowie http://www.moonraker.eu/amateur-radio/b ... gi-antenna


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 maja 2016, 10:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 754
Lokalizacja: Ruda Śląska
tu masz za 56pln... yagi
a tracker jak chcesz zorganizować? jest jakiś soft/mod do linku rc który kupiłeś czy trzeba kombinować?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 maja 2016, 11:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 16:16
Posty: 183
Pewnie będzie kombinowanie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 maja 2016, 11:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 754
Lokalizacja: Ruda Śląska
a lepiej latać czy kombinować?;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 maja 2016, 12:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 16:16
Posty: 183
Frajda z budowy jest nie mniejsza niż z latania, jak się nie uda takie rozwiązanie to spróbuję inne z całkowitą wymianą bebechów włącznie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: driver CNC i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.